Solar powerbank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie22

Solar powerbank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 20:58

Hoi allemaal!
Ik wil graag een powerbank kopen, maar weet niet zo goed welke ik moet nemen.
Het liefst wil ik er met een zonnepaneeltje erin gebouwd (mits deze fatsoenlijk werkt). En waar ik een paar keer mijn mobiel mee kan opladen. Ik lees nogal eens dat sommige powerbanken niet brandveilig zijn en niet tegen overbelasting kunnen. Daarom wil ik graag wat meer betalen voor eentje die hier wel goed tegen kan. O ja, spat waterdicht zou ook wel handig zijn.
Beetje veel eisen misschien :o , maar kan iemand bepaalde powerbanken aanbevelen?
Alvast bedankt! :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:06

Ik heb er toevallig vandaag 1 bij de Xenos gekocht, met solar.
Heb 'm alleen nog niet gebruikt, dus kan je nog niet vertellen hoe die bevalt :)

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:17

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:20

Ik heb geen ervaring met de duurdere varianten, maar wij hebben drie van die dingen bij de supermarkt gekocht (tientje per stuk) en geen van allen heeft het een half jaar volgehouden. Sterker nog: eentje ging al vrij snel uit en niet meer aan het werk te krijgen. De ander ging niet lang daarna en de laatste heeft onlangs laten weten ermee uit te scheiden. Dus in dit geval is goedkoop duurkoop geweest. Heb een aantal keer voor zo'n Waka Waka gestaan, maar vind de prijs veel te hoog. Ben bang dat die ook in no-time niet meer functioneert.

ierusju

Re: Solar powerbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:29

Ik heb nu sinds kort de waka waka. Met een lamp er in. Ben er tot nu toe tevreden over, maar ik kan dus niet zeggen hoe hij werkt op de lange termijn :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:44

Ik heb er 1 van de Aldi liggen. Ereader laad die keurig, mobiel wil niet. Let wel, deze versie mag je niet te lang in de zon hebben (en zeker niet achter een autoruit) en geheel opladen op zonlicht kan/mag ook niet, Lees de gebruiksaanwijzing goed voordat je zo'n ding koopt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:20

Ik heb losse powerbanks. Die van Xtorm en Anker zijn erg fijn. Die van mij gaan al een paar jaar mee, maar zijn niet spatwaterdicht. Sommige van Xtorm hebben idd zonnepaneel ingebouwd.

Ik heb een los zonnepaneeltje van Xtorm. Een kleintje van 6 Watt, maar kan daar wel mijn powerbank, lampjes, mobiel, batterijen etc. Mee opladen.
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 09-09-17 08:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:50

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 12:48

Bedankt voor de reacties!
Heeft iemand ervaring met de powerbanks van sunchargers.eu?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:53

Ik heb een zonnepaneel van xtorm met een aparte powebank die ik daarop kan aansluiten, maar ik kan ook mijn telefoon of tablet er op aansluiten. Bij veel zon laad ik dan in een paar uur het blokje vol.

Dit is misschien iets veel voor jou, deze is echt bedoeld voor serieus outdoor en geen elektriciteit hebben voor lange tijd. Maar let wel op dat je voor een tablet echt wel 10.000 mah nodig hebt.

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 13:17

Ik wil graag een ingebouwd zonnepaneel. Het is vooral voor het opladen van mijn mobiel, maar wel een paar keer. Dus dan heb ik denk ik wel minimaal 5000 mah nodig. Dat is die van waka waka niet, toch?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:26

Met 10.000mah kan ik mijn telefoon 3 a 4 keer opladen.

Verwacht van ingebouwde chargers niet teveel, ze zullen een blokje niet snel vol krijgen. Ter vergelijking. Ik heb een los solarfield ter grootte van een A4tje, eentje met hoge opbrengt. Deze laadt in volle zon mijn blok in een middag vol. Dus ik loop met een paneel op mijn rugzak een dag en dan pas kan ik in de avond laden. Een ingebouwd field is in mijn ogen meer een leuke gimmick met wen praktisch kantje dan dat het nu echt reuze handig is.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:01

Noukie22 schreef:
Ik wil graag een ingebouwd zonnepaneel. Het is vooral voor het opladen van mijn mobiel, maar wel een paar keer. Dus dan heb ik denk ik wel minimaal 5000 mah nodig. Dat is die van waka waka niet, toch?

Die Xtorm Evoke uit mijn linkje heeft dacht ik 10.000 mAh. Spatwaterdicht en ingebouwd zonnepaneel. :)

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 16:06

Deze is wel aan de dure kant, maar als deze echt goed werkt zal ik hem zeker overwegen. Werkt het zonnepaneel goed? Hoe lang duurt het ongeveer voordat deze volledig is opgeladen?
Weet iemand eventueel nog gewone powerbanks die goed zijn? (schokbestendig etc)

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:39

mijn ervaring is dat de zonnepaneeltjes eigenlijk nauwelijks werken...
Ik heb hem ooit de hele dag in de zon gehangen, maar hij was net 1 streepje opgeladen -O-
Hij doet het beter als hem zelf via het stopcontact oplaad :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:01

Noukie22 schreef:
Deze is wel aan de dure kant, maar als deze echt goed werkt zal ik hem zeker overwegen. Werkt het zonnepaneel goed? Hoe lang duurt het ongeveer voordat deze volledig is opgeladen?
Weet iemand eventueel nog gewone powerbanks die goed zijn? (schokbestendig etc)

Je bedoelt iets als de Xtorm AL421?

https://www.xtorm.eu/nl/power-banks/xto ... ss-10-000/

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:15

Bagheera_206 schreef:
Noukie22 schreef:

Die Xtorm Evoke uit mijn linkje heeft dacht ik 10.000 mAh. Spatwaterdicht en ingebouwd zonnepaneel. :)

De powerbank zelf is zeer goed, xtorm levert echt kwaliteit. Maar wanneer je met een zonnepaneel 10.000mah volt wilt laden zul je wel een behoorlijk oppervlak moeten hebben. Ik betwijfel dan ook of het ingebouwde zonnepaneel in redelijke tijd de hele charger vol kan laden.