Wasmachine-troubles..

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nielojram

Wasmachine-troubles..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 16:54

Mijn 14 jaar oude trouwe EAG-tje vindt de laatste tijd dat ze verstopt is. Dan krijg ik de code E20 in het schermpje.
Zo nu en dan is ze dat ook wel, met een oliebol-load aan katten in huis, snap ik best dat het soms teveel haartjes zijn.

Echter, de laatste tijd hikt ze mij te vaak..

Kookwassen doe ik zelden, en gebruik een bolletje voor het wasmiddel, daarnaast die lenor-parels die je direct bij je was gooit. Toch heb ik het vermoeden dat het zeep-resten zijn.

Ik heb haar nu op de kookwas gezet met een flinke scheut schoonmaakazijn.

Herkenbaar? Andere tips?

En ja, een wasmachine van 14 jaar oud, kan best een keer op zijn, alleen ik was hooguit 3x per week, dus was-technisch is ze nog niet zo oud, ik heb geen gezin met kinderen o.i.d. :o

Je kan alle paddenstoelen eten.
Sommige maar een keer.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 16:59

Twee vaatwasser blokjes erin en op 90 graden leeg wassen. Eerst even de filters schoonmaken.

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 17:24

Jennyj01 schreef:
Twee vaatwasser blokjes erin en op 90 graden leeg wassen. Eerst even de filters schoonmaken.

Filters?
Ik heb maar een filter, denk ik, onderaan, met een slangetje om het water eruit te halen.
En die is schoon, vanmiddag nog gecleaned.

Sommige maar een keer.

Silvia

Re: Wasmachine-troubles..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:17

Als je op internet zoekt, wat betekent die code dan? En wat doen anderen daar aan?
Mijn wasmachine gaf een storing waarbij ik de monteur moest bellen. Althans, volgens het instructieboekje. Op internet kwam ik erachter dat die code ook wel eens voorkomt als er ergens water blijft staan. De tip was om de wasmachine naar voren te kantelen en zo het water weg te laten lopen. Gedaan en probleem opgelost!
Wie weet is het bij jouw machine ook zoiets simpels en goedkoop op te lossen.

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 06:01

Ik heb achter nog een rooster wat soms schoon moet.

Bienotje

Re: Wasmachine-troubles..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:23

Dat jij 3x in de week wassen relatief weinig vindt, heeft jouw wasmachine de afgelopen 14 jaar met elk 52 weken niet zo'n boodschap aan misschien ;-)

3x52x14 zijn toch heel wat wasjes :j

Ik denk paar keer leeg draaien, filters checken maar na zo'n langere tijd is het niet raar dat zo'n ding eens op is en gewoon vervangen moet zeg maar. Succes!

Ik blog :D KLIK!

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 19:43

Bienotje schreef:
Dat jij 3x in de week wassen relatief weinig vindt, heeft jouw wasmachine de afgelopen 14 jaar met elk 52 weken niet zo'n boodschap aan misschien ;-)

3x52x14 zijn toch heel wat wasjes :j

Ik denk paar keer leeg draaien, filters checken maar na zo'n langere tijd is het niet raar dat zo'n ding eens op is en gewoon vervangen moet zeg maar. Succes!

Koop pas een nieuwe als de rook eruit komt :')
Deze ooit voor €500 aangeschaft, wordt nu een soort prestige-kwestie.

Maar, tips alom ontvangen, zo nog een kookwasje met soda en we gaan het volgende week weer ervaren..

Sommige maar een keer.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie