Begin dit jaar werd ik eigenaar van een samsung s7. Omdat ok graag de bestanden uit het verleden op 1 kaart wilde kocht ik via mp een nieuwe (!) Samsung pro 128 gig kaart. Tijdens het overschrijven van de bestanden toestel naar sd kaart overleed deze. Hij werd niet meer gezien door de telefoon of computer. Domme pech dacht ik en balen van de 10 gig bestanden.
Vlak daarna kocht ik wederom via mp een nieuwe samsung evo plus 128 gig kaart. Binnen 5 minten zei de telefoon "sd kaart beschadigd". Ik had nog geen bestanden overgeschreven (gelukkig!).
Nu een ruime half jaar later was de frustratie gezakt en kocht ik wederom een evo plus 128 gig (nieuw) via mp.
Een gig bestanden opgezet en weer kapte de kaart ermee. Het toestel ziet deze kaart ook niet meer.
Mijn oude samsung evo 32 gig kaart doet het ten allertijden.
Ik begrijp er echt niets meer van. Iemand een idee?
Misschien heb je via marktplaats een of andere chinese nep-samsung kaart gekocht, je weet nooit wat je krijgt en ik zou de volgende idd gewoon in een winkel kopen waar je garantie krijgt.
moyra
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 22:27
Gisterenochtend om 11.00u het formatteren via de pc aangezet, maar toen hij om 20.30u (eindelijk) bijna klaar was stoten ik hem eruit
Vanmorgen vroeg hem weer aangezet en zojuist was hij klaar.
Heel voorzichtig durf ik te zeggen dat hij naar behoren werkt Ik heb een "test" mapje gemaakt van bijna 1 gig, als er morgen geen problemen optreden durf ik de rest pas over te schrijven
Voortaan alle kaarten die je erin steekt eerst even formatteren op je computer, waarschijnlijk lost dat je problemen op! En de bestanden in kleinere porties overschrijven. Het is makkelijker voor je telefoon/computer om het te handelen als het in porties van max 1 GB gaat in plaats van 10 GB in 1 keer.
KimD
Geplaatst: 01-09-17 16:20
Rena100 schreef:
De S7 kan uitgebreid worden tot 200gb dus daar ligt het niet aan
Weer wat geleerd, heb ik braaf een 64 GB erin gestopt.
Ben bijna de hele dag bezig geweest om 23 gig in hele kleine hoeveelheden over te schrijven. Steeds controleren of ze goed over gekomen zijn, en dat was zo
Denk toch dat er iets mis is met de kaartjes, een lege SD kaart formatteren mag echt geen uren duren. Toch maar proberen met een kaartje van de Mediamarkt oid, die heb je al vanaf 2 tientjes.