Offerte voor woning stoffering 65% hoger dan 1e aanbieding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonjaja

Offerte voor woning stoffering 65% hoger dan 1e aanbieding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 19:06

Hallo bokkers,

Een lang verhaal en alvast chapeau voor diegene die het helemaal leest!

Na enig geduld hebben wij ons droomhuis gevonden op 02-08-2017. Aangezien wij wegens omstandigheden zelf momenteel niet kunnen veel kunnen klussen en de verhuizing is vastgesteld op 08-09-2017 hebben wij besloten om bepaalde klussen uit te besteden. Daarbij is de sleutel overdracht op 29-08-2017 dus alles werd heel erg krap.
Na veel speurwerk op internet kwam ik deze advertentie van http://www.woninginrichting-aanhuis.nl tegen.

In één week een volledig nieuw huis; dat kan! In overleg met u bepalen we wat er precies gedaan gaat worden én hoe we dat gaan doen.

Deze metamorfose bestaat uit:
Novilon Viva vloer
Raamdecoratie
Behangen
Verven
Leggen
Montage

Prijsindicatie: € 7000,-

Tevens kunnen wij u helpen met de tijdelijke opslag van uw meubels, waardoor u echt volledig ontzorgd wordt.

Uiteraard is er meer mogelijk dan beschreven staat in dit voorbeeld. Ga voor meer informatie en de voorwaarden naar de Woninginrichting-Aanhuis.nl vestiging bij u in de buurt, of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Ik dacht dit is het, redelijke prijs voor een appartement van 3 kamers, snel te realiseren ( binnen 1 week ). Dus de volgende dag ( 03-08-2017 ) naar de dichtstbijzijnde vestiging gereden.

De verkoopster wist niks van deze deal dus die ging het opzoeken op internet en haar baas bellen. En ja hoor die deal was in orde. Alleen zij deden niks met verf dus plafond witten moesten we dan zelf doen. Daar kon ik me wel in vinden. Dus er is een vinyl vloer uitgezocht, behang uitgezocht en multishade rolgordijnen.
Ik kreeg een offerte mee met alle producten er op ( alles goed gecontroleerd met kleurnummers en de vermelding "Topdeal internet, Alles voor 7000,- ) ) en afspraken ingepland voor de werkzaamheden. Ik moest de volgende dag even bellen om aan te geven wanneer ik de sleutel van het nieuwe huis kon ophalen voor het inmeten van de materialen.

Op 04-08-2017 ( de volgende dag ) heb ik in de ochtend gebeld voor de inmeet afspraak. Dat kon niet eerder dan 22-08-2017. Ik vroeg nog of ze dan niet in de problemen kwamen met de levertijd aangezien de werkzaamheden dan voor 08-09-2017 klaar moesten zijn. Volgens dezelfde verkoopster als de dag er voor zou dat geen probleem zijn.
Ik was helemaal heppie de peppie dat het allemaal zo voorspoedig verliep.

Op 22-08-2017 kwam er een hele vriendelijke meneer naar ons nieuwe huis en die is een uurtje bezig geweest met alles op te meten. In de winkel was ik vergeten om overgordijnen voor de 2 slaapkamers uit te zoeken dus spraken we af dat hij de maten alvast op zou nemen en dat ik deze week naar de winkel zou komen om stof uit te zoeken. Ik zou z.s.m. de offerte per mail ontvangen.
Dus ik zeg nog heel blond: nou die heb ik toch al, kijk maar hier heb ik het. Zegt die man :Ja.. maar... ik moet even goed uitrekenen of we deze klus inderdaad voor dit bedrag kunnen realiseren.
Ik dacht nog dat er geen hogere prijs uit zou kunnen komen omdat het verf werk niet door hen maar door ons zelf gedaan zou worden, maar met de overgordijnen erbij zou het misschien iets duurder kunnen worden.

Op 24-08-2017 heb ik de winkel gemaild wanneer ik de offerte kon verwachten omdat het allemaal heel erg kort dag aan het worden is.

Vanmorgen ( 25-08-2017 )kwam ik in de winkel en die zelfde verkoopster herkende mij direct. Dus ik gaf aan dat ik nog overgordijnen nodig had en dat had ze al gehoord van haar baas. Na wat rondkijken is er een gordijnstof gekozen die goed bij de rest past.
Ik wilde nog even een staaltje van het vinyl zien toen ik te horen kreeg dat ze mijn bon kwijt waren waar alle maten op waren genoteerd tijdens het inmeten. De offerte voor de vloer was al klaar maar zonder de maten konden ze de offerte niet afmaken. Ze had mijn mail van de 24e wel gezien maar nog geen kans gehad om te reageren.

Haar baas zou eind van de middag nog eens komen zoeken maar anders moest er een nieuwe meet afspraak gemaakt worden. Toen heb ik afgesproken dat ik mijn bon zou mailen zodat ze in ieder geval weer alle producten voor handen hadden.
Eind van de middag belde haar baas mij om een nieuwe meet afspraak te maken, dus dat hadden we vastgesteld op aankomende maandag.

Vervolgens wordt ik 2 uur later gebeld ( vlak voor sluitingstijd van die winkel ) door de verkoopster van de winkel dat ze de offerte had gestuurd en die graag even wilde doornemen omdat het wat hoger was uitgevallen.
Dus ik gelijk mijn mail geopend en toen pleurde ik van mijn stoel.

In plaats van € 7.000,-- gaat dit hele geintje mij kosten € 11.526,06 !!!

Dat is 65% duurder dan gepland, maar dan had ze wel de internetkorting van 15% gegeven.

Ik was zo van slag dat ik heb gezegd dat ik morgen er wel even op terug kom nadat ik dit met mijn man had besproken.

Nu vraag ik me af wat kan ik hiermee? Naar mijn idee moeten ze het gewoon doen voor € 7.000,--.
Iemand hier die hier raad mee weet?

MerleSimone

Re: Offerte voor woning stoffering 65% hoger dan 1e aanbieding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:15

Heb jij getekend voor die 7000? Stond op je eerste offerte dat ze het met jouw maten voor 7000 konden? Of was de eerste offerte zonder jullie maten?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:15

Nee, ze kunnen niet zomaar de prijs met 65% verhogen als je de offerte al geaccepteerd hebt, maar let daarbij ook op de kleine lettertjes van de offerte. Staat daar iets naars in over prijsverhogingen?

https://www.woninginrichting-aanhuis.nl ... etamorfose

En als ik de tekst van de deal goed lees: staat er iets naars over voorlopige prijs die kan wijzigen na inmeten?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:18

Ik weet niet wat de voorwaarden van de deal waren? In het bericht van hen staat dat het een indicatie is. Dus geen vaststelling van het bedrag, maar een richtlijn. Wel heb je op locatie dat bedrag afgesproken, maar ik kan me voorstellen dat het bedrijf niet elk huis voor 7000 euro kan inrichten; anders zou je met een mini-kasteel toch wel heel goedkoop uit zijn! De wisseling in prijs hadden ze even netjes moeten aangeven ipv domweg mailen; zo komt het wel heel rauw op je dak, zeker zo vlak voor de verhuizing. Ook vind ik het een grote min dat ze je bon en meetgegevens kwijt zijn, komt totaal niet profi over. Al kan je daar weinig mee qua korting ofzo....

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:12

Dit alles komt van die vestiging bij jou in de buurt toch? Misschien dat je het hoofdkantoor hier over nog kunt bellen? Wellicht dat zij iets kunnen betekenen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:49

Heb je de voorwaarden bij de eerste offerte gekregen? Misschien kun je die eens posten?

Kan het zijn dat ze het verkeerde pakket genomen hebben nu? Het appartement-pakket?

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:53

Dat kan toch ook helemaal niet. Hoe kunnen ze een deal aanbieden van 7000 euro terwijl men nog niet eens weet hoe groot en hoeveel erin een huis gaat.
Alsr je logisch nadenkt zal geen enkel bedrijf dit aanbieden. Het is een hele rare aanbieding.
Stel....Gordijnen bijvoorbeeld, die zijn best heel erg duur. Ze gaan uit van een huiskamer met een voor en achter raam in de aanbieding.
Jouw huis heeft openslaande deuren en een zij raam, dat kost een vermogen ! Denk aan 100den euro's. Dat gaat een goed bedrijf toch geen "algemene" prijs van maken.
En dat geld ook voor vloerbedekking en de muren e.d

Als iets te mooi lijkt, en vooral als je het ergens op internet vind, kijk dan goed uit ! Dan kan het gewoon niet kloppen.

Maar goed, buiten dat mag je volgens mij het bedrag wat je afgesproken hebt ook niet zo maar verdubbelen. Zit er geen addertje onder het gras van : 7000 zijn enkel de arbeidsloon kosten, materiaal komt er nog bij, of juist andersom.
Het zou me niet verbazen als het zoiets gaat worden.
Sterkte in ieder geval.

Volgens mij kan je in ieder geval voor je gordijnen en vloer enzo naar de kwantum of leenbakker enzo. Die maken het ook voor je. En dat had ook in die ene week gekund waarschijnlijk.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:58

Ik vind het trouwens wel slecht dat er staat ''vraag naar de voorwaarden'' in plaats van dat die voorwaarden gewoon inzichtelijk op de website staan (ik krijg daar al gelijk argwaan van).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:28

Ondanks dat het niet netjes is van het bedrijf had je dit wel kunnen verwachten
.. Dat is echt onmogelijk voor €7000,-. :=

Ik denk dat je hier niet veel mee kan buiten de offerte niet te accepteren.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:45

Ik vind het een beetje misleidend, ze laten het overkomen dat ze het voor € 7000,- kunnen incl. verfen!
Ze woont ook nog eens in een appartement en geen eengezinswoning, dus op wat voor woonruimte baseren ze dan die prijs, een kleine senioren woning?

Ik vind het ook erg slordig dat ze maten kwijt raken, niet vlot reageren op mail, ik had gezegd, doei ik kijk wel ergens anders. Het goede gevoel is dan bij mij altijd gelijk weg. Een offerte kan altijd binnen een x aantal dagen ontbonden worden.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:21

Voor de 7000 zullen ze het niet moeten doen, simpel omdat het een indicatie is en dat duidelijk aangegeven staat. Maar netjes is volledig anders. Ik zou voor alles meer dan een studio wel meer hebben verwacht dan 7000 (prijzen gaan vaak op kleinste oppervlak in voorbeeld), maar zoveel nou ook niet. Gewoon niet doen dus, het is een offerte toch? Je hebt toch nog niks getekend? Als je wel al getekend hebt en daar 7000 op stond dan kun je nog wel eens een zaak hebben, al heb je daar weinig aan want dat is nooit opgelost voor jou huis klaar moet zijn
Ben benieuwd hoe het afgelopen is?