Binnenkort ga ik veranderen van locatie, waardoor ik 4 van de 5 dagen per week werk op 3 kilometer van huis. Daarbij zou ik dan ook met de fiets mijn paarden willen doen, wat 8 kilometer enkel is. Nu vind ik dat ik daarvoor geen wauw fiets nodig heb, maar ik wil wel graag iets degelijk. Nu heb ik op 2dehands een Batavus fiets gevonden met frame maat 52 (wat, als ik goed begrijp, voor mensen van rond de 1.70 is?) en 28 inch wielen, voor een vraagprijs van €175. Daarbij heeft de fiets nog een leuk kleurtje. Nu ken ik het merk helaas niet, maar vond wel dat het een Nederlands merk is. Dus, wie heeft er ervaring met dergelijke fietsen? Voor zover ik zie is het een Batavus Live, kan dit?
Maar ik zou zeggen, als hij verder netjes is, bandjes goed, verlichting werkt, ketting en tandwielen netjes dan lekker doen!
Boras
Geplaatst: 23-08-17 15:36
Batavus maakt degelijke Nederlandse fietsen. Voor een vriendelijkere prijs dan Gazelle, is mijn indruk.
Ik heb al een paar jaar het model 24/7. Daar wordt veel van gevraagd en die houdt zich prima.
Ik vind Batavus degelijk en trendy, een aanrader dus.
beatje
Geplaatst: 23-08-17 15:40
als het echt een nederlandse fiets is moet je alleen even kijken of je fietspomp op je ventiel past.Dat probleem hebben wij nog al eens gehad,maar opgelost met een fietspomp vd action.Verder is batavus een goed merk,vraag of je even een rondje fietsen mag.
Anoniem
Geplaatst: 23-08-17 15:47
Verdorie, zoekertje stond er nog maar van gisteren op, heb gebeld (nam niet op) en daarna maar gemaild. Net antwoord dat hij is verkocht
In Nederland heb je ook veel fietsenmakers die tweedehandsfietsen verkopen. De mijne is 10 jaar meegegaan en heb ik destijds tweedehands voor €150 gehaald. Ik zit in Noord Nederland dus je verwijzen naar mijn fietsenmaker is niet erg voordelig. Zit je ergens in de buurt van een Nederlandse stad?
beatje
Geplaatst: 23-08-17 15:57
Woon je niet in de buurt van de NL grens? ik heb in bergen op zoom een tweedehands fiets gekocht in die prijsklasse bij een iemand die fietsen opkocht en ze opknapte en dan weer verkocht,je kreeg er zelfs garantie op.Daar heb ik tot nu toe plezier van gehad.
Anoniem
Geplaatst: 23-08-17 16:00
Ik woon een 40 kilometer van de Nederlandse grens, maar zit wel 1 maal per week in Maasmechelen, dus kan wel eventjes makkelijk de grens over
Edit: Oh wauw, in Nederland staan er even 5x zo veel fietsen te koop! Thanks voor de tip
lizy29
Batavus is echt top. Mijn broertje heeft er een staan die inmiddels 34 jaar oud is. Was eerst van mijn moeder, daarna heb ik hem gekregen en toen wij naar het buitenland vertrokken is hij naar mijn broertje gegaan als stations/stap fiets. Mooi is hij allang niet meer maar hij rijdt ondanks z'n vele kilometers nog steeds.