Muur stinkt naar wiet na schilderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

akishino

Muur stinkt naar wiet na schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 20:45

Zoals de titel al zegt: ik heb vorige week de muren van mijn slaapkamer getext. Nu ruiken de muren dus naar wiet :(
Ik weet zeker dat het daarvan komt en niet van een verborgen plantage :D
Maar wat doe ik er aan?

Natuurlijk al op google gezocht, daar komt geen duidelijke oplossing naar voren.
Ik heb getext met perfection muurverf.
Iemand hier ervaring mee en dé oplossing?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:14

Veel ventileren , trekt naar verloop van tijdje dan wel weg.
Het is nu alleen even naar dat je die lucht hebt.

akishino

Re: Muur stinkt naar wiet na schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 21:19

Het wordt dus alleen maar erger en niet minder, het lijkt zelfs erger tijdens het luchten. Mijn dochter haar kamer met dezelfde verf gedaan en daar ruiken we niks.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:23

Is er ooit wiet gerookt in die kamer ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:24

Cemlys schreef:
Is er ooit wiet gerookt in die kamer ?

Ja, misschien dat die lucht nu weer vrijkomt doordat je er nieuwe verf op hebt gesmeerd oid? Wel vervelend zeg!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 21:34

Wij wonen er nu 11 jaar en in al die jaren is er geen wiet gerookt in dit huis. Daarvoor weet ik het niet, maar ik denk het niet, was een bejaard echtpaar.
De muren zijn al een keer vaker getext en toen was het niet.

Het is echt een vervelende geur en slaat op m'n adem. Het lijkt een bepaalde reactie van de muur en de verf. De andere kamers die we hebben getext ruiken niet vreemd.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:40

Het wordt érger bij ventilatie.
Maar 1 van de kamers.

Weet je zeker dat het de verf is, en niet een buur met plantage?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:43

Hmmm ik zou zeggen, of het is geen verf maar een wiet mengseltje hahaha. Of ik zou serieus denken idd aan een buur plantage....misschien toch even politie in kennis laten stellen?

Als je zelf niks zegt te hebben dan zou je niks te verbergen hebben dus zou dat geen kwaad kunnen denk ik....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:46

Jaren terug is er eens een partij, ik meen flexa verf geweest die ook stonk.
De oplossing was tien geloof ik wachten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:48

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:48

En anders even met het bedrijf contact opnemen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:52

Oooh is dat het!!! Ik heb één kamertje die vorige week is geschilderd en waar sinds vrijdag een wietlucht uit komt. Ik dacht dat het kwam van de paardenspullen die er in stonden, maar die stonden eerder op mijn slaapkamer ook te ruiken. Toen ik er gisteren een hoop gebruikte paardrijjassen in heb gegooid was de geur een beetje verdwenen.

Gaat ook om perfection muurverf (RAL9010), maar diezelfde kleur heb ik veel gebruikt in mijn huis en nergens die geur geroken...

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 22:19

Ik heb precies dezelfde gebruikt, ook 9010. Wij ruiken het ook alleen op onze slaapkamer, bij onze dochter niet.

@bruintje123, bij de meeste werkt azijn dus niet, volgens google. Ik ga het morgen wel proberen. Ik wacht de reactie van de leverancier af en anders overtexen met bepaalde isolerende muurverf (begrijp ik uit reactie's van andere fora)

Maar als iemand hier ervaring heeft met dé oplossing, hoor ik het graag.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:26

De oplossing kwam vanuit het bedrijf.
Ik heb niet alle antwoorden gelezen.
Maar herinnerde me dat dit ooit vaker is geweest.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:28

zit de betreffende kamer toevallig tegen een openhaardschacht aan bij de buren ?

als openhaarden lang niet gebruikt worden ( zomers) kan de aanslag van het roet etc ook zo'n lucht veroorzaken. vooral als ze daarvoor bewerkt hout hebben op gebrand

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 22:41

Team_Sublime schreef:
zit de betreffende kamer toevallig tegen een openhaardschacht aan bij de buren ?

als openhaarden lang niet gebruikt worden ( zomers) kan de aanslag van het roet etc ook zo'n lucht veroorzaken. vooral als ze daarvoor bewerkt hout hebben op gebrand

De schouw waar de kachelpijp doorheen gaat is op onze kamer. Die lucht is het niet, de "roet"lucht herken ik en is anders dan dit. Het zijn overduidelijk alle muren op onze slaapkamer. Als je er met je neus bovenop gaat staan prikkelt het in ogen en keel en dat is bij alle muren. Een hele penetrante "wiet"lucht. Als ik de muren bij mijn dochter ruik en er bij sta met m'n neus dan ruik ik niks en krijg ik geen last van mijn ogen en keel.

Het is gewoon erg irritant.
Paar maanden terug de kozijnen en deuren geschilderd en dat ging ook al fout door een slechte hechting/ reactie, de verf liet gewoon los. Alles af moeten branden, primer erop en 2 lagen lak. En nu dit, ik ben er klaar mee -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:43

Heb je een nieuwe pot/emmer opengetrokken voor je muur?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 22:50

Jans schreef:
Heb je een nieuwe pot/emmer opengetrokken voor je muur?

Twee muren met de emmer waar ook mijn dochter haar kamer mee is gedaan en twee met een nieuwe. En ze stinken alle vier. De hele kamer stinkt natuurlijk, maar ze stinken en zijn allemaal irriterend voir ogen en keel in vergelijking met mijn dochter haar muren. Het plafond stinkt overigens niet kom ik nu achter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:49

Ik zat me gisteravond te bedenken dat dat kamertje bij mij klein is en er geen gordijnen hangen. Die andere twee grote kamers hebben we natte gordijnen opgehangen, daar is de geur nooit geweest. Geur is bij mij nu weg trouwen. Goed gelucht.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:55

Heb je een ooit vocht probleem gehad op die kamer? Lekkage ofzo? Misschien zit er ergens een schimmel te klieren onder een paar lagen en ruik je dat nu?

Edit: meet je muren eens met een vochtmeter, je hoeft het namelijk niet te zien. Wij hebben ook zo'n muur na een lekkage van de boven buren...

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 08:57

Janine1990 schreef:
Ik zat me gisteravond te bedenken dat dat kamertje bij mij klein is en er geen gordijnen hangen. Die andere twee grote kamers hebben we natte gordijnen opgehangen, daar is de geur nooit geweest. Geur is bij mij nu weg trouwen. Goed gelucht.

Ik ben al 8 dagen aan het luchten :?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 09:03

chocobroodje schreef:
Heb je een ooit vocht probleem gehad op die kamer? Lekkage ofzo? Misschien zit er ergens een schimmel te klieren onder een paar lagen en ruik je dat nu?

Edit: meet je muren eens met een vochtmeter, je hoeft het namelijk niet te zien. Wij hebben ook zo'n muur na een lekkage van de boven buren...

In de afgelopen 11 jaar hebben we geen vochtproblemen of lekkage gehad, voor die tijd weet ik het natuurlijk niet.
Zo'n vochtmeter is een goed idee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:15

akishino schreef:
Janine1990 schreef:

Ik ben al 8 dagen aan het luchten :?

Hmm dat is wel heel erg lang. Wij verdunnen de verf altijd. Heb je dat misschien niet gedaan? Kan me voorstellen dat het dan meer ruikt.

En hoelang zat het toen het begon te ruiken?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 10:49

We hebben het niet verdund. De dag na het texen, toen het droog was, roken we het voor het eerst. Maar toen ging ik er nog vanuit dat het normaal was en wel weg zou trekken.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 11:14

Ik word vandaag terug gebeld door de fabrikant.