We hebben een klein lapje grond waar we onze geiten op hebben staan. Nu we ook twee bokken hebben, kunnen we deze niet continu bij de geiten laten lopen. Dus die staan helaas al het hele jaar op stal. Ondanks dat dat heel "normaal" is wil ik dit liever niet, en zijn we dus kleine weitjes met een stalletje aan het maken in de wei voor onze bokken.
Rondom de wei is het "pad" van de paarden. Beetje paddock paradise principe. De grote geiten laten zich heel goed achter een stroomdraadje houden, maar de lammetjes niet. Dus rondom de wei komt overal schapendraad, met nog steeds stroomdraden aan beide kanten.
En aangezien we dan toch bezig zijn, wil ik de kippen daar in kunnen los laten lopen. En de cavia's een grotere wei geven.
Op dit moment zitten de kippen (4 stuks) en de cavia's (5 mannetjes) samen in een ren.
Hier was het nog mooi groen, voor de kippen er in gingen. Helaas is dat niet lang zo gebleven.

Met de komst van de cavia's zijn er wat schuilhuisjes, en berg met huisje in en verschillende pijpen, hooiruifje, ... bij gekomen.

Maar ik wil dus terug gras.
Dit stuk hebben we voorzien nu. Het stuk wat al een beetje is afgegeten om makkelijker draad op de leggen. Er achter volgen de twee weitjes voor de bokken. We hebben het grof wat gemeten, en het gaat ongeveer 60m² zijn.

De palen en streven staan dus, zoals te zien is. Eerst komt nu overal schapendraad rond. Daarna waarschijnlijk betonnenplaatjes op hun kant en daarboven nog kippengaas.
Ik wil er opnieuw een berg in met tunnels, huisjes, voerplaats op de beton, hooiruifjes, wat knotwilgjes geplant, wat andere struiken (welke?),...
Dus nog een heel werkje. We hopen de cavia's er voor de winter in het hebben.
Vermoedelijk komt er in de lente ook nog een koppel konijntjes/konijnen bij. Maar dat zien we dan wel weer.
Ik ga proberen regelmatig updates te plaatsen. Maar we zijn ook nog druk bezig met de bokken hun wei etc. En deze week is het eerst hooien...
Tips, ideetjes, opmerkingen,...steeds welkom!