oude computerspelletjes in windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

oude computerspelletjes in windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 10:40

Hoi! Alvast sorry als het hier niet hoort :) Ik heb hier thuis nog pc-spelletjes liggen die rond 2002 waren uitgekomen. Dit betreft de spelletjes Harry potter 1 en 2. Ik kan deze wel installeren op mijn pc maar ik krijg ze niet geopend. Ik heb al vanalles geprobeerd (zoals de compatibel instellingen), maar het lukt mij maar niet om hem te openen. Hij kan wel op mijn laptop (waar ik windows 7 op heb) maar daarvan is het geluid heel slecht en die loopt heel vaak vast. Laptop is dan ook bijna 10 jaar oud)
Is er iemand die weet hoe ik de games toch op mijn windows 10 kan spelen?
Alvast bedankt :D

Rena100

Re: oude computerspelletjes in windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:44

Kijk hier anders even naar: https://www.howtogeek.com/228689/how-to ... indows-10/

Er is ook een mogelijkheid om een oude versie van windows te starten als een virtual machine. Dan open je zeg maar een windows XP versie binnen je windows 10. Via een virtual box kan je dat wel doen. Staat ook wel in bovenstaande link uitgelegd onderaan het artikel.

SillyB

Re: oude computerspelletjes in windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:49

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 11:03

SillyB schreef:
Je kunt ze vaak ook online spelen. Heb hem niet gechecked maar vond deze optie in google:
https://www.playr.org/play/harry_potter ... ecrets/987

Dankjewel! Maar hier moet ik een account aanmaken waarbij ik ook creditcard gegevens in moet voeren en dat doe ik liever niet. Wel lief dat je meedenkt hoor :)

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 11:04

Rena100 schreef:
Kijk hier anders even naar: https://www.howtogeek.com/228689/how-to ... indows-10/

Er is ook een mogelijkheid om een oude versie van windows te starten als een virtual machine. Dan open je zeg maar een windows XP versie binnen je windows 10. Via een virtual box kan je dat wel doen. Staat ook wel in bovenstaande link uitgelegd onderaan het artikel.

Bedankt! Heb inmiddels iemand die vanmiddag gaat kijken voor mij.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:36

Oude spelletjes kun je vaak wel op win10 spelen. Installeren lukt eigenlijk altijd wel enkel het spelen wil soms lastig zijn. Dit kan je oplossen door op het .exe file in je library te klikken met rechtermuisknop - - > eigenschappen. En dan compabiliteitsmodus naar Windows xp zetten

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 08:59

sanneloveyou schreef:
Oude spelletjes kun je vaak wel op win10 spelen. Installeren lukt eigenlijk altijd wel enkel het spelen wil soms lastig zijn. Dit kan je oplossen door op het .exe file in je library te klikken met rechtermuisknop - - > eigenschappen. En dan compabiliteitsmodus naar Windows xp zetten

Dit had ik ook al geprobeerd. Dit werkte helaas niet.

Op mijn windows 10 zal het spelen niet gaan lukken, er is al naar gekeken. Wel had ik nog een oude laptop staan. Hier word nu windows XP op geïnstalleerd. dat word dan mijn spelletjes laptop, verder komt er niks anders op.. geen internet, geen word etc.. alleen maar spelletjes, zodat ik ze kan blijven spelen.
Laptop loopt niet meer vast nu, alleen het geluid is niks meer aan te doen.. maar ik ben allang blij dat ik ze toch weer kan gaan spelen :)

iedereen bedankt voor het meedenken in ieder geval :D