Mocht je mij herkennen dan dit gelieve niet openbaar te maken.
Ik heb heel lang getwijfeld of ik dit verhaal met jullie kan/wil delen. Echter merk ik dat ik niet goed kan praten met de mensen in mijn directe omgeving en het misschien goed is te weten wat derden (die ons niet kennen) van deze situatie vinden.
Een jaar geleden ontmoette ik mijn huidige vriend. Ik kom regelmatig, zo'n 3 x per week voor mijn werk langs op zijn bedrijf. Hier sloeg de vonk ook over en we zijn nu al een tijd erg gelukkig samen.
Mijn vriend is moslim, ik ben Nederlands, gedoopt maar verder nooit iets met geloof gedaan.
Tot de dag van vandaag weet zijn familie niet van mijn bestaan / onze relatie.
Iets waar ik in het begin al wel moeite mee had maar het heb laten gaan. Zijn wereld is immers nieuw voor mij en ik geloofde wel dat alles zijn beloop loopt op z'n tijd.
Nu hebben we het afgelopen jaar al een hoop met elkaar meegemaakt en we zijn hierdoor ontzettend sterk geworden.
We willen stappen maken, samenwonen, maar hoe verantwoord hij dat naar zijn ouders? Ik kan moeilijk wanneer zijn ouders op bezoek komen, in de schuur gaan zitten. Zo hoort het niet, ons huis is dan immers ook mijn huis.
Nu hebben we het hele idee van samenwonen geschrapt. Maar hoe nu verder?
Hij wil met mij verder, is gelukkig met mij en ziet onze toekomst samen voor zich (zegt hij).
Maar hoelang kan een relatie (wat hij eigenlijk al niet mag hebben) geheim blijven. Als zijn ouders van ons weten, moet hij mijn hand vragen en hebben we binnen enkele maanden onze bruiloft. En dan schets ik het nog positief. Zijn ouders zullen dit immers nooit (zomaar) accepteren, met het gevolg dat mijn vriend straks zijn ouders 'kwijt' is of mij verlaat. (Ergste Scenario)
Ik ken zijn ouders van gezicht, zie ze regelmatig lopen en sporten tevens ook nog bij dezelfde sportschool. Van de week zag zijn vader ons nog samen in een winkel. Begroette mijn vriend en liep gauw door zonder mij nog maar een blik te werpen.
Ik maak me steeds meer zorgen over de toekomst. Wat als zijn ouders dit weigeren te accepteren? Gaat hij dan bij mij weg?
Mijn vriend zegt dat dit wel goed komt, maar ik wil zekerheid. Mag ik dat vragen en verwachten of ben ik nu egoïstisch?
Edit: hij hoeft van mij helemaal niet te kiezen tussen mij en zijn geloof/familie/gewoontes. Ik verdiep mijzelf in de islam en pas me aan (eigen keuze!) ik wil gewoon aan een zorgeloze toekomst werken waarin wij beide een goede relatie hebben met onze schoonfamilie.