[FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 15:51

Valt mee dikke keilbout in het plafond en ophangen. Je hebt er vooral een stevig plafond of dikke balk voor nodig. Eerder hadden we een kleinere hangstoel waar je meer inzat. Deze is groter en pas ik liggend in. Bij de houtkachel. Zo opgehangen dat tv kijken net zou kunnen als hij de goede kant opdraaid. Door de veer die meegeleverd wordt met de stoel is het relaxed hangen :j heb twee haken. Indeling was eerder anders. Door houtkachel is er een tweede opgehangen. Heerlijk al een dutje gedaan. :z

Deze hangstoel is van luilak. Komen ook de hangmatten vandaan. Wat duurder maar goede kwaliteit.
https://www.luilak.nl
Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 19:26

Ondanks mijn futloze dagje drie dingen afgerond vandaag. *\o/* middagslaapje heeft geholpen. Omdat door hoosbuien de grond vrij zacht was geworden gebruik gemaakt om bij tuinhuisje de boel om te spitten en te vlakken. Zou eigenlijk morgen vroeg bestratingszand ophalen maar dat lijkt niet meer nodig. En ik heb zo lijkt ook tegels genoeg liggen. Heb wel eea onder half afgebroken vlonder moeten loswrikken en stutten maar hee morgen doe ik helemaal niks behalve honden lang uitlaten in de sauna ontspannen en misschien s avonds een pontfeestje meepikken. Zondag is er weer een dag.

Want *\%/* *\%/* *\%/* de bestrating voor tuinhuisje fundering ligt.echt net op,tijd omdat het nunweer regent stevig *\o/* heb rondom 20 cm over nu als het goed is en de maten op pakket van huisje kloppen. Zou wat ik zo gemeten heb met een plank vlak genoeg moeten zijn ook.iets twijfel over de tegels rechts achter in de hoek maar die is gemakkelijk te corrigeren. Als huisje staat kan ik rondom nog voorkomen dat de boel gaat schuiven door er een soort van opsluitband te plaatsen heb genoeg halve tegels daarvoor.

Voorkant naar smalle pad moet wel aangepast worden zodat de strating netjes overloopt. Moet kijken als de boel staat wat ik daarmee ga doen. Mocht ik iets te weinig naar rechts hebben bestraat heb ik nog materiaal over omdat te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 12:42

Voel me niet echt ok, weer is onstuimig maar ben begonnen aan leesvoer. Eens zien of het haalbaar is vandaag of dat ik het doorschuif en de pakken weer even dichtmaak.
Afbeelding
Afbeelding

Edit ga er vandaag niet aan beginnen. Veel te veel wind en onstuimig weer. Pakken goed wegleggen en een rustdag vandaag.

TinkerTreas

Berichten: 3695
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:21

Groot gelijk. Ook even goed je rust pakken tussendoor. Maar je tegels liggen iig netjes.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 18:38

Dagje zinloos "niks" gedaan. Ja verdwaalt met de auto hihi. Wel eea voor de tuin gekocht/meegenomen vanmiddag. Was gladiolen proeftuin open dag vandaag nog. Daar heengeweest. Gladiolen zelf gesneden en bosje meegenomen. Ook twee planten gekocht voor bij de vijver. Lijkt op hosta maar is het niet. Bontbladerig.groen wit

Daarna met honden bos in, twee ijsvogels zijn vliegen in de spreng <3 . En naar huis domweg een afslagje gemist in de binnenlanden en kwam helemaal vrkeerd terecht. Dan maar via een goede vriend gereden voor een pitsstop, koffie, afgooien van wat gladiolen en daar meteen wat bodembedekkers meegenomen. Groen wit met een rode rand. En drie zaaddozen van iets dat ik ken als parkietenplant. En meteen mijn palingen meegenomen die daar waren blijven liggen.

Na eten zo ga ik de tuinverlichting in elkaar zetten en de plantjes planten. Toch nog wat gedaan dan. :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 20:48

Stop ermee voor vandaag. Lampjes hangen of staan in de tuin en groot deel van plantjes is de grond in.

De onbekende zaaddozen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 20:45

Ipv alleen woensdag wat doen is de boel onverwachts omgegooid. Vandaag best opgeschoten voor zover ik door kon tenminste. Ivm operatie van mijn vader woensdag zou ik daar morgen heengaan. Woensdag heb ik hulp met afvoer van de snoeizooi. Deze man heeft ook zwaar geschut en ervaring met houtverwerking. Een andere als de vorige keer trouwens.

Maar vandaag kwamen we tot de beslissing dat mijn vader morgen hierheen komt en we samen gaan kijken hoe ver we komen met tuinhuisje. Lijkt een simpele keuze omdat we vroeger altijd samen klusten. Maar mijn vader is inmiddels 83,5 heeft een blaaskatheter en de nodige hartproblemen, wiebeliger op zijn benen en begint geestelijk in te leveren helaas. ;( dus het is niet mee vanzelf sprekend dat we dit doen.

Hij zegt steeds al dat hij wil helpen in de tuin. Alleen is het domweg veel te zwaar fysiek voor hem. En heb ik het kunnen afhouden tot zijn grote teleurstelling. In zijn hoofd is hij namelijk nog steeds een fysiek fitte jonge man. ;( maar tuinhuisje samen doen gaat zeker lukken. Hij blij dat hij kan helpen en ik blij met de hulp. Wat er woensdag ook uitkomt na de operatie morgen nemen ze ons niet meer af. :)

Maar genoeg gezwetst. Vandaag dus onverwachts tijd om wat te doen, naar tuincentrum geweest voor worteldoek, wat laatste plantjes en bedenken wat ik op pad en terras gooi. Idee was nog steeds grind maar het mooiere is of vrij duur of te scherp voor hondenpootjes. Schelpen hadden ze ook liggen wat een optie zou zijn. Toen zag ik houtsnippers liggen. Een goed betaalbaar alternatief en veel beter voor het milieu dan grind of schelp en ook vaak gratis wel te vinden als je de tijd hebt. En ik kan mijn eigen gemaakte snippers erdoor heen mixen als ik ze weer heb.

Nu wel vijf zakken kastanje snippers meegenomen zodat ik een goed begin kon maken. Een strook van 7 bij 1 en een stuk van 8 bij 2 worteldoek. Planten en de houtsnippers en daar thuis een begin mee gemaakt. Planten niet aan toegekomen helaas. Maar eerst bij tuinhuisje stapel snoeihout alvast in aanhangwagen gedaan, nu is dat stuk vrij van afval en bouwmaterialen op huisje na en tijdelijk hek.

Pad wat uitgediept voor worteldoek en snippers. Wat graniet verlegd bij de vijverrand. Worteldoek op maat geknipt en onder de blokken geduwd aan de rand, een stukje moeten bestraten omdat er een stuk terras miste bleek. Daarna de vijf zakken snippers verdeeld daar waar we niet teveel hoeven lopen zodat morgen en woensdag de boel niet verlopen wordt.

Woensdag wordt er een betonrand nog uitgegraven en hopelijk alle resten boomstronk ed verwijderd. Dan is de boel vlak en hoef ik "alleen maar" een mega stapel rest brandhout weg te werken en een stapel stenen.

De fotos van vandaag en van de nieuwe verlichting voor op zonnecel.

Afbeelding

Afbeelding

Materiaal gekocht
Afbeelding

Afbeelding

Vrij van snoeihout en huisje ligt al klaar.
Afbeelding

Pad klaarmaken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zover ben ik nu
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:40

Wat staat dat pad zo poepiechique zeg.

Sterkte met en voor je vader voor de operatie

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:22

Meelezen (wat schiet het al op zeg :j )

Maar even een tip wat betreft het worteldoek van de action
NIET DOEN :+
Dat spul rot binnen no time weg
Wij hadden het bij het vorige huis in de voortuin met boomschors er op
Binnen het jaar was dat doek al aan het vergaan ,


Nevermind, zie dat je beter Spul hebt geregeld :)

Maar die laatste berichten zien er weer goed uit

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 23:29

Had al rondgeneusd was nergens nog te koop hier. Ik was voor deze twee lappen 15 euro kwijt. 1 euro per m2. Taai spul dat heel lang meegaat. Zit niet te wachten op goedkoop wegrottende meuk. Zonde van geld maar vooral werk. :+

Schiet al op alleen moet ik niet naar rechts kijken. Daar ligt een stuk dat 1,5 keer dit nog is wat nu een grote puinzooi is met snoeiafval gaasresten een halve vlonder, bouwmateriaal enz. Maar dat is kwestie van snoeiafval wegbrengen.de laatste dingen snoeien, gevecht aan gaan met deel van stenen muurtjes (een laat ik staan, maak daar wel verhoogde groentebak van. Dan maar een rare punt in het rechthoekige moestuin gedeelte zo.)

En o ja was al aan het mopperen net. Potdorie mooie zonnelampjes gekocht doet op de naderingslamp na ze geen van allen wat. O:) oeps wat blijkt zit aan uit knopje onder de kappen. Alleen geen gebruiksaanwijzing dus stonden ze allemaal netjes uit. _O-

Maar ziet er leuk uit. Hoop nog een paar haakse te kunnen kopen dan kan pad helemaal naar links huisje en rechts netjes verlicht worden. :j deze set was een testset omdat ik moeilijk kon inschatten doe ze zouden verlichten. Maar voor 6 euro per twee nog wel te doen. :)

Afbeelding

Afbeelding

En mega bak licht voor een klein lampje
Afbeelding
Naderingsstand
Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3695
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:05

Het staat mooi, dat pad met die houtsnippers.
Is het vandaag nog gelukt met het tuinhuisje?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 22:14

edit dat bedoel ik dubbelpost zelfs te moe om edit in te duwen en quote pakken dan. :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-08-17 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 22:15

karuna schreef:
Niet helemaal helaas, ben om 2100 gestopt helemaal gesloopt te moe om te eten ook. Waren om 1000 begonnen met alles bij elkaar een uurtje rust. Paps is om 1900 naar huis gegaan. Honden uitgelaten net. Wat gedronken paar tomaatjes en perenijsje op. Net klaar met douchen. Ga nu havermout maken. Morgen verder met hulp ook voor afvoer van snoeispul en weghalen van stronken ed.

Volgt meer verslag ook en fotos. Nu echt te moe

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:29

Ziet era mooi uit!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 10:10

Zo even korte update van gister. Hulp,kan elk moment aankomen, schouder rechts is een groot probleem vandaag extreem pijnlijk en niet echt veel beweging in. -O- pijnstilling en aanpassen maar vandaag. Balen maar niks aan te doen en na vandaag paar dagen rust.

Vanmorgen tot mijn verbazing een groene waas over grasveldje. Gister niks vandaag dus opeens wel. Joepie. Vanmorgen laatste paar plantjes gekocht hortensia heeft een mooie intense kleur en heel mooie strepen en 5 zakken snippers.

Paar fotos van gister en nu. Vnavond of morgen volgt langer verslag ook van vandaag.overal van paps is van mij hij kwam aanzetten met nette kleren en sandalen. Daaraan merk ik dat zijn hoofd echt niet meer ok is. Ook veilig werken en tekeningbegrijpen is duidelijk niet meer echt aanwezig. Heb aardig wat pleisters moeten plakken. Hem een keer opgevangen met trap en al (geen vier poten laten steunen had gewaarschuwd maar ja hielp dus niet) mt stoel en al omvallen op grasjes die gister nog niks deden. En hij was dus weg voor ik klaar was en ik wat fouten door zijn haast heb moeten herstellen gisteravond en daardoor huisje niet klaar.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 21:03

Aangezien ik helemaal kapot moe ben weer houd ik het vooral bij fotos. :P en operatie van paps is goed gegaan blijkt alleenafwachten of het geholpen heeft.onverwachts ruggenprik ipv narcose

*\o/* De helft van de tuin is nu bijna klaar. Afwerken zoals bestrating herstellen rond tuinhuis aan andere kant ligt nog materiaal maar het is nu wel duidelijk hoe en wat. De stenen rond de boom komen uit een voormalig vijvertje. Dat is die ovale iets verhoogde bak. Heb besloten die niet te slopen. Stenen zitten muurvast. De munt die er stond is tijdelijk in de pot gezet. Extra grond erin en deze plantjes mogen nu groeien. Worden tussen 20 en 70 cm hoog. Kom nog snippers te kort wil nog twee zakken kopen al kan ik daar niet afmaken ivm materiaal en bestrsting die moet worden aangepast. Maar met die twee zakken kan nieuwe tuinset in elkaar en naar buiten.

Gevonden door de meneer. Twee bielzen, een stukje bestrating van 1 bij 1,5 op een erg vreemde plek (ook weer onder ruim 10 cm grond). Een vuilniszak, een stukje spandraad met waslijn.een hele rand rechtop gezette stenen, losse stukken tegel, stukken van een compostvat en een stukje waarvan nog niet bekend is hoe groot het is. :')

Eruit gehaald door hem twee bielzen, drie stronken, een boom ver onder maaiveld afgezaagd. Heel,veel,stenen en resten van stenen. 5,5 uur heel hard werken en zweten. Alle potten staan nu in schuurtje en grote tuingereedschap. Erin moet nog schredder bbq en een rekje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van vandaag. De man heeft benen :+ maar zit moeizaam te scheppen.
Afbeelding

Andere onverwachte hulp, leasedochter :j die vanmiddag kwam aan waaien om te helpen.

Afbeelding

Afbeelding

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:18

Potverdorie, wat heb jij al een boel werk verzet! Ziet er netjes uit.

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:44

Wat ben je goed bezig karuna!! Op de eerste foto's is het nog echt een oerwoud en nu lijkt het echt al een chique tuin!!
Ook vind ik het super knap dat je zo hard gaat en zo veel zelf doet ondanks je klachten die je daar soms lichamelijk bij krijgt (maar ook wel op jezelf blijven passen he? ;) )

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 21:58

Dank je. Ben ook best wel trots op mezelf dat ik het toch maar doe. Klinkt heel fout misschien maar aantal jaren geleden heb ik een maand of 10 niet kunnen lopen zelfs. En lang ook last gehad van een weigerend linker been door oa blijvende schade aan knie. Door wat geluk en keihard trainen ben ik waar ik nu ben en kan ik met wat aanpassing een bult werk verzetten.

Maar ja lijf is nu wel echt flink overbelast. Komende dagen heb ik rust, hooguit wat snippers doen nog maar even niks. Na het weekend ga ik weer wat doen, volgende stap dan verder afbreken van de vlonder. Kan er nu weer bij, :j

Waar ik vooral heel blij mee ben is het ontwerp dat ik al jaren in mijn hoofd had eindelijk tot werkelijkheid zie komen.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:22

Genieten is dat he, een overwoekerde tuin die weer zo opknapt. Wel balen van je vader, die je dan weer zo wat ziet aftakelen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:29

Begint mooi te worden zeg. Even een kleine tip. Weet niet of je in Nederland woont maar daar is het zo dat jongeren op school een maatschappelijke stage moeten doen. Oftewel belangeloos een ander een X aantal uren helpen. Wellicht is het wat om een briefje op school op te hangen. Ik weet dat mijn neefjes het best lastig vonden om zelf wat te zoeken.

Dorien66

Berichten: 1654
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:34

Je vordert goed zeg! Petje af.
Vergis je overigens niet in munt, zodra je dat in de volle grond zet gaat het woekeren met hoofdletters :D

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:53

Wat gaaf!!! Word echt prachtig zeg!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 15:09

Dorien66 schreef:
Je vordert goed zeg! Petje af.
Vergis je overigens niet in munt, zodra je dat in de volle grond zet gaat het woekeren met hoofdletters :D

Yeps dat gaan ze dus ook niet. :P bak waar ze nu inzitten of hooguit een maatje groter. Anders is het een twee veel. :')

Jenny ik heb alle hande mogelijkheden gezocht en geprobeert om hulp te krijgen maar plaats waar ik woon is een ramp daarin. Zelfs via vrijwilligers centrale lukt het niet. :n zelfs betalende mensen vinden is moeilijk. Of ze willen water niet over of ze vinden het te ver enz. Middelbare school is er niet en ook weinig scholieren.

Gelukkig heb ik nu een klein clubje dat kan en wil helpen. Via een goede vriend (die zelf ook wel bijspringt als zijn werk het toelaat) die veel sterke mannen kent oa via sportschool, collegas en zijn uitgebreide kennisenkring. Vooral voor het zware graaf en zaag werk kan ik nu deze meneer vragen. Die is blij met het werk en heeft daar ook aardig tijd voor. Max een keer per week kan ik hulp gebruiken ook. Ook voor mezelf als rem om niet teveel te willen.

Vandaag kriebelt het aan alle kanten wat te gaan doen. Maar voor nu het dillema verplaats ik drie zware bakken (ben gister zo snugger geweest bakken te zetten waar normaal hangmat hangt onder de grote beuk in de schaduw. Vandaar de blauwe touwen die je op sommige fotos ziet). Verplaats ik een van de hangmatstandaarden van half gesloopte vlonder of ga ik het bed in.

Edit keuze gemaakt drie bakken verplaatst stoeltje neergezet voor drinken telefoon en luisterboek. Hangmat op vertrouwde plek onder de boom <3

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 15:55

Maffe situatie zo :+ al lig ik lekker

Uitzicht rechts *\o/*

Afbeelding

Uitzicht naar voren
. *\o/*

Afbeelding

Uitzicht naar links -O- ga in negeerstand. Ik lig palnaast de kruiwagen over een hoopje snoeiafval en bestrating
Afbeelding