[FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 17:44

Nog even voor wat gerommeld, aan de drie stamroze kant gladiolen bollen en leliebollen gepoot. En de oude verplantte rosemarijn gezelschap gegeven. Die stond eerst in een van de ingestortte bakken, ze heeft nu een half wijnvat als plekje. Ook niet de beste meer aan de onderkant maar kan nog even mee. :j

Er staan nu een bodembedekkende geranium, een bonte salie en een gewone tijm bij.


Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:08

Leuk gedaan hoor! Prachtig ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 20:28

Jaaa het hout is weg, nu de bakken nog een kan ik wel hergebruiken denk ik als moestuinbak de andere is hout te slecht, metalen frame nog wel ok

APCIII

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:40

Dat wordt straks genieten in de tuin, als het mooie weer terug is :D {:}

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 21:58

Was vandaag goed te doen. Met vest gewerkt. Lekker zonnetje

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 11:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu volgt alleen het volgende probleem. De zak zit vol stukjes ingestorte bak een onderkant van een bak en een instortende bak. Die moeten de bus in maar dat lukt me onmogelijk -O- -:(- grrr. Moet daar dus hulp voor vragen. Duimen dat iemand vanmiddag kan anders wordt het dit weekend mogelijk pas of later zelfs -O-

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:19

Bij mij werkt het wel eens als ik heel lief gewoon een willekeurige sterke kerel aanspreek die toevallig zijn hond komt uitlaten. Dat werkt echt super :D zo heb ik vandaag 4 dozen van 20 kilo aan kunstmest keurig van mijn auto naar de stal laten slepen door een vreemde vent :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 17:05

Willekeurig sterke kerels wonen hier niet. :') Alleen fysiek kneus en co :+ 20 kilo kan ik zelf nog wel aan. :P


Maar ze zijn weg. Net terug, gv was op tijd wakker na zijn nachtdienst en wilde helpen *\o/* <3 zo hapje eten samen en dan gaat hij weer richting huis en pitten voor vannacht.

Gemeente vroeg een krankzinnig bedrag voor b hout. 23.61 euro :oo _-:( %) voor twee bakken, was 110 kilo die twee bakken -O-

Foto komt nog, eerst eten klaar hebben :j

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:38

Gaat dat niet gewoon op gewicht, ongeacht wat je brengt? Hier is het 17 cent per kilo en de eerste 300 kilo gratis dat scheelt ook wel weer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 18:12

Nou eerder was het afhankelijk van wat je brengt is het een andere prijs en b hout was na groenafval het goedkoopste. Groen was 3,50 voor 50 kilo en b hout was 6 euro per 50 kilo. En daarna per 10 kilo oplopend. Vorige week nog gevraagd. Toen bleek groen gratis maar de rest is gezegd was gelijk gebleven. Vandaag bleek dus dat alles behalve groen het hoogte restafval tarief heeft gekregen en gaan ze per 100 kilo. Tsja het was 110 kilo dus volle mep voor 100 kilo betalen en 10 afleveren. -O- -:(-

Had ik dat geweten had ik het naar een partikuliere afval verwerker gebracht die 5 km verder zit en was ik 6 euro kwijt geweest ipv dit bedrag. |o gewoon zonde van het geld dit. -:(- niet voor niets dat echt overal illegaal gedumpt wordt nu. Inclusief restafval huishoudelijk. Dat we zelf moeten wegbrengen voor een idioot bedrag per keer klep openen. We zijn echt verreweg de duurste voor afval van de grote regio/provincie. En elders wegbrengen kan niet meer ivm het pasjes systeem.

Maar snel vergeten en kijken naar de lege voortuin. Maar zonde van het geld is het wel -O-
Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 16:38

Zoet bezig achter. Foto's komen eind van de dag. Ben nog bezig maar weer stukje tuin klaar achter dan *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 19:04

Tromgeroffel

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Hijg zweet puf maar hehe achter stuk tuin is klaar. Nog keer kamperfoelie planten en voor plantjes die verplaatst worden vanaf achter. Wordt hertshoorn, iris en wilde aardbei in voortuinbak.

Hoop gedaan meeste planten geplant. De aardbeien moeten nog maar dat komt wel keer. Er is veel laurier af aan de binnenkant

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe is het zo geworden :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ipv bankje komen er als goed is volgende week twee allerschattigste stoeltjes bij *\o/*

En nog drie extra potten, een steigerhout bankje en twee stoeltjes daarbij. Faillissementsveiling hier in de buurt. Zowaar geen tegenbieders gehad. Netjes om voor weinig een hoop timmerwerk te besparen. En dergelijke stoeltjes al een jaar naar op zoek <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:21

Oei dat is inderdaad wel heel zuur en niet echt eerlijk := maar het resultaat is er wel degelijk een heerlijk lege tuin!

En wauw wauw wauw wat is het opgeknapt!!!!! en die stoeltjes te schattig <3 en die bankjes vind ik ook heel leuk!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 19:38

Ik kon ze niet laten lopen. Alles bij elkaar minder dan 100 euro voor die klimbak, de stoelen, bank, potten en nog een vogelhuisje en bijenhotel. Netjes toch :D

In de potten rond terras en bij de vijver zijn.

Eetlaurier, twee rozemarijn, drie tijm, twee gewone een citroentijm, twee lavendel, bonte salie, bodembedekkende geranium twee soorten, witte bodembedekker en twee schaduwplantjes. Fijne geur, eetbaar en bij bloei insectentrekkend en kunnen goed tegen de droogte.

De klimbak heeft ploperdeplop folie voor isolatie. :P en alle bakken gelkorrels om water vast te houden. Gebruik ik overal en scheelt water geven :j .

Maar mooie weer komt eraan *\o/* en ik kan gewoon genieten en bijhouden dadelijk. En eens zien wat ik met de zooi naast het huis ga doen. Daar kan ik daarna wat potten kwijt nog of een extra zitje maken. Is volledig bestraat op moestuin stukje na

Maar ben er emotioneel van :j pff al dat keiharde werken bijna ten einde. Daarna binnen aan de gang :') :P

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 08:23

Echt super gaaf hoor, je mag oprecht trots op jezelf zijn! Het is prachtig geworden!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 15:34

Niet veel te melden maar ook weer wel. :D vanmorgen vroeg een verrassing aan de deur. Mijn heg is nu al aan de buitenkant mooi strak langs de stoep en alle stoepbegroeiing is weg. *\o/* zonder een cent kosten :oo omdat ik zolang ik hier woon delen van stoep en achter van gemeente bijhoud wat zij niet doen/deden. Omdat ik erop aangesproken werd steeds.

Maar de mannen van groenonderhoud stonden op de stoep vroeg. Of zij de heg mochten strakmaken vandaag zodat ze de stoep goed konden doen. Nou geen bezwaar tegen uiteraard, *\%/* wilde dat van de week gaan doen. Was hard nodig. -O-

En nu kom ik thuis een mooie strakke heg langs de stoep. En als goed is volgende week dinsdag of woensdag gaat heg kopje kleiner. Een slordige 3 meter ervan af (blijft nog bijna 3 m over trouwens :') ) wordt zo teruggebeld voor planning van de container. Vrijdag laat in middag of Zaterdag zou mooi zijn al. Kan ik alvast meer snoeiafval produceren en erin doen. }>

Ben zelf begonnen aan zijkant huis uitzoeken en praktischer neerzetten zodat ik overzicht krijg. En ik zelf binnenkant kan kortwieken en in container duwen.

APCIII

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:07

Dat is een leuke meevaller :) *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 18:43

Inmiddels duidelijk container komt vrijdag ochtend. Mag twee weken blijven maar kan ik zaterdag en dinsdag overdag zoet bezig met snoeien en indoen. Al een zak vol met snoei gemaakt.
Zijkant stukje verder weer. Nog beetje bakken schuiven en dan is moestuin stukje weer wat bruikbaarder. En zooi meer geconcentreerd weer

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 20:12

Opzij van huis weer zoet bezig geweest. Handen zijn nu meer soort klauw nu. Oeps

Moestuinstuk weer stuk bruikbaarder. Vlier nu weg. Druif geleid. Hele heg teruggesnoeid aan binnenkant. Een zak vol. Buiten was gedaan vanmiddag door gemeente. Jippie was fijne verrassing. Inkorten is over een week. De container komt vrijdag ochtend.

Een zak hard plastic, een kruiwagen potjes, een zak snoeispul. Paar rollen goed gaas, twee rollen die wegkunnen. De tuintafel en stoelen, de klikos staan aardig op hun plek nu. Wielen staan erachter alleen nog en plaat van bus aan zijkant hihi.

Maar de zijkant is nu vooral materiaal afvoeren en wegwerken. Dan moestuin afzetten zand wegwerken en vegen vegen vegen


Afbeelding

Moestuinstuk, weer wat bakken erbij gezet. Links bij stapel hout is nog stuk en rechts waar nu de stenen liggen ook. Bakken met planten die nog grond inmoeten. Inclusief een zwarte bes.

Afbeelding

Afbeelding

Druif geleid.
Afbeelding

Klikos aardig op hun plek, wielen, plaat voor bus wegdenken hihi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:57

Poeh je blijft maar doorgaan :D knap hoor!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 22:40

Schiet nu wel op. Vooral materiaal wegwerken/wegbrengen. Alleen is dat nogal een klus ook. Nu zou aanhangwagen wel handig zijn geweest :')

Een grote tegenvaller -:(- mijn volle papiercontainer is niet geleegd, alweer overgeslagen en hij is nu echt vol. Twee keer niet geleegd nu. Bied hem aan zoals altijd maar ze doen er niks mee. Morgen voor bellen. Alleen nu is een mooi lege hoek vol met kliko en mega dozen. -O- en heb komende dagen geen tijd weg te brengen en in de verzamelcontainer passen ze ook niet. Kl ote zooi. -:(- _-:(

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 10:53

Afbeelding

Afbeelding


*\o/*

Hopelijk is ie niet te klein :+ takken inkorten iets en overdwars laten leggen dinsdag. Zelf kan ik hem morgen al beetje gaan vullen :j

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:06

Heb trouwens ook zulk soort handen op het moment alleen dan door het zaaien/onkruid/plantjes planten/aardappelen poten. :=

Maar kan je lekker veel in kwijt en hopelijk alles. *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 12:25

6 kuubs container maar zal krap aan groot genoeg zijn. Wordt heel grondig de boel korter maken en strategisch inladen. Meer kan ik niet in lengte kwijt op de oprit.

Ook poezelige handjes nu dus. Hihi

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 15:16

Hehe pfff kost even wat heen en weer rijden, een slordige 80 km afgelegd in een soort van wolf geit en de kool. Nu alles in huis om de boel af te maken en in te richten.

Morgen hoop ik eind te komen. Laatste dingen voorlopig naar de stort brengen. Snoeiwerk aan de binnenkant en bakken en potten vullen.

Alleen nog een keer op zoek naar framboos en bessenstruik.

Onderweg nog cowgirl gespeeld. Was een jonge dame door het erfhek geglibbert toen de baas met de tractor erdoor moest. }> :):) bus dwars over de weg gezet alarmlichten aan en samen met zijn tweeen madammeke weer terug het erf op gekregen, ze had er geen zin in. :+

De stoeltjes zijn in het echt nog mooier, <3 <3 de medewerkers baalden dat ze verkocht waren anders waren ze meegegaan met een van hun hihi, ook vogelhuisje en insectenhotel mee. de bank is daar gebleven, had ik al geskipt. Maar goed ook. De twee houten stoelen zijn groter en zwaarder dan gedacht. Eerder zelf soort halve bankjes. Zitten lekker. Even snel neergezet omdat ik meteen weer door moest. Niet hun vaste plek dus. Kan best dat zij omgeruild worden met wat anders bij iemand anders. Moet het nog vragen hihi. Die heeft grijze wicker stoelen en bankje en tafel maar gebruikt het niet. Die houten stoelen zouden daar ook leuk staan. :P

Op de markt waar ik langs kwam aantal mooie felrode oostenrijkste hanggeraniums gekocht voor in de donkerbruine potten, die zijn stevig en zwaar ook. Gaan mooi hangen en verdoezelen meteen de lelijke compostbak wat. En nog vier kleine hangplanten voor voor. Is wat na herplant dood gegaan helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding