nieuwe auto kopen

Moderators: Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird, Princesj, Hanmar, Giolli, Mondy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mystery1980

nieuwe auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 14:52

Momenteel bezig met een zoektocht naar een goede tweedehands auto.
En aangezien ik er weinig kaas van gegeten heb vind ik dat best lastig. Vandaar dat ik benieuwd ben of jullie tips kunnen geven waar je op let bij aankoop. Hoe voorkom je een miskoop? Hoe filter je of het een schade auto of auto met steeds terugkerende of dure reparaties is?
En hoe krijg je zoveel mogelijk van de prijs af?
Ben benieuwd.

Accept both compliments and criticism. It takes both sun and rain for a flower to grow.
Normal is an illusion, what's normal for the spider is a choas for the fly!
If I was meant to be controlled, I would have come with a remote.

IrishDraught

Re: nieuwe auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:59

Ties 3/6/2015 <3

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:11

Net als bij een paard, iemand met een beetje kijk op auto's meenemen en een aankoopkeuring laten uitvoeren door een onafhankelijke garage. Verdiep je in de markt en als een auto of prijs too good to be true lijkt dan is ie dat ook en moet je er niet aan beginnen.

Ik heb zelf al 7jaar een ex schade auto en ben er nog steeds hartstikke blij mee, dus wat dat betreft hangt het maar net van het type schade af. Het chassis was recht dus durfde het wel aan.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 4 [PR 202]

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 15:27

vergeten te vermelden dat ik hem bij een gerenomeerde merk garage wil gaan kopen. Zouden jullie dan nog steeds zo'n keuring doen?

ANWB test heeft het alleen over 4 cilinder auto's en de site werkt verder ook niet hier. Laat het nu net niet een 4 cilinder auto zijn.

Accept both compliments and criticism. It takes both sun and rain for a flower to grow.
Normal is an illusion, what's normal for the spider is a choas for the fly!
If I was meant to be controlled, I would have come with a remote.

Amburtjoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:38

Als de garage goed bekend staat is dat vaak niet nodig, soms geven ze zelf een afleverbeurt mee. Wel verstandig is om even de onderhoudshistorie te raadplegen, indien de auto altijd dealeronderhouden is zal dit bekend moeten zijn :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:16

hOe voorkom je een miskoop? Ga leasen!
veel mensen vinden het eng, omdat het gaat om een contract maar je krijgt een gloedje spiksplinter nieuwe auto.
ALs je uitrekent wat je kwijt bent voor een wat oudere (10+) auto aan reparatie, verzekering, wegenbelasting, apk's etc.

iK reed een fordje fiesta van 2003. kocht hem voor 1900 euro (inruil van mn oude auto), betaalde ongeveer 80 euro verzekering en belasting. kreeg in januari even een reparatie van 1000 euro. Daarna liet de auto ma nog 3 maal staan. gelukkig, met wat boosdoenerij, ging de garage het repareren op basis van garantie. UIteindelijk dus reparaties gehad van ruim 3200 euro.
plus de aanschaf van 1900 is ruim 5000 voor 1 jaar rijden. gedeeld door 12 reken maar uit.
nU had ik ook wel echt dikke pech, maar je weet nooit wat je koopt. oOk niet als er een monteur meegaat, want ook hij kan er niet in kijken.

iK betaal nu 300 euro voor een gloed nieuwe seat ibiza. voor 3 jaar lang is ie van mij, ik mag er 20.000 km per jaar mee rijden, en alles zit erbij in. winterbanden (en de wissel en opslag), pechhulp in heel europa, en ik krijg 5 cent per kilometer terug als ik ze niet verrijd (dus als ik na 3 jaar onder de 60.000 km zit). auto mag beletterd worden, en ja hij is gewoon echt fantastisch. Heerlijk.
kan het echt iedereen aanraden om serieus na te denken en te berekenen hoeveel ze ongeveer kwijt zijn voor een tweedehands auto ten opzichte van een leasebak.

Second star to the right, straight on till morning.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:04

RoyceMack schreef:
hOe voorkom je een miskoop? Ga leasen!
veel mensen vinden het eng, omdat het gaat om een contract maar je krijgt een gloedje spiksplinter nieuwe auto.
ALs je uitrekent wat je kwijt bent voor een wat oudere (10+) auto aan reparatie, verzekering, wegenbelasting, apk's etc.

iK reed een fordje fiesta van 2003. kocht hem voor 1900 euro (inruil van mn oude auto), betaalde ongeveer 80 euro verzekering en belasting. kreeg in januari even een reparatie van 1000 euro. Daarna liet de auto ma nog 3 maal staan. gelukkig, met wat boosdoenerij, ging de garage het repareren op basis van garantie. UIteindelijk dus reparaties gehad van ruim 3200 euro.
plus de aanschaf van 1900 is ruim 5000 voor 1 jaar rijden. gedeeld door 12 reken maar uit.
nU had ik ook wel echt dikke pech, maar je weet nooit wat je koopt. oOk niet als er een monteur meegaat, want ook hij kan er niet in kijken.

iK betaal nu 300 euro voor een gloed nieuwe seat ibiza. voor 3 jaar lang is ie van mij, ik mag er 20.000 km per jaar mee rijden, en alles zit erbij in. winterbanden (en de wissel en opslag), pechhulp in heel europa, en ik krijg 5 cent per kilometer terug als ik ze niet verrijd (dus als ik na 3 jaar onder de 60.000 km zit). auto mag beletterd worden, en ja hij is gewoon echt fantastisch. Heerlijk.
kan het echt iedereen aanraden om serieus na te denken en te berekenen hoeveel ze ongeveer kwijt zijn voor een tweedehands auto ten opzichte van een leasebak.

wat zit er voor die 300 euro bij? (verzekering? wegenbelasting?) of komt dat er ook nog bij.

of is het puur het leasebedrag? hij kost je in 3 jaar tijd 300 x 36=10800 euro..(en dan heb je na 3 jaar geen eigen auto). En hoe gaan ze om met als je schade rijd?

Voor dat bedrag kun je ook zelf een nieuwe auto kopen..en 1 voordeel na 3 jaar mag je hem nog houden ook :D daarnaast zit er tegenwoordig een jaar of 5-7 garantie op een nieuwe auto.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:31

Wil je echt nieuw nieuw of tweedehands? Bij een hele nieuwe krijg je natuurlijk garantie.

Één van de mooiste dingen in mijn leven is de wereld, ik maak dan ook graag foto's van de natuur en landschappen, maar wel natuurlijk, geen filters klik hier om de foto's op instagram te bekijken

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:36

Wat wil je hebben? Kleine goedkope? Dure trekkende auto? Diesel, benzine etc...
eerst een beetje bedenken wat je wil... of maakt dat niet uit?

Bij een mergarage / dealer zijn de occasions vrij duur, en ik weet niet helemaal zeker of je daar altijd garantie bij krijgt.. ligt er denk ik aan hoeveel geld je uitgeeft?

Ik heb een lease auto ook uitgerekend, voor mij was het voordeliger om een autotje tweedehands te kopen míts deze het 6 a 7 jaar normaal blijft doen.. (maar ja dat weet je ook nooit van tevoren). Als je veel (dure) reparaties hebt, is lease voordelig..

Bij lease zit tegenwoordig alles erin, behalve benzine, met een limiet op het aantal kms en je moet m dan 4 jaar houden (goedkoopste bedrag).. en je hebt een lening op je naam (BKR registratie) dus je moet de komende 4 jaar geen huis oid willen kopen :D

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:40

Ik heb veel gehad aan mijnautocoach.nl. De eerste auto die ik op het oog had, werd door ze afgekeurd. Dat heeft me voor veel ellende behoed. Ik wilde de auto eerst laten keuren door de ANWB, net als mijn vorige auto. Maar die heeft maar twee keuringsstations, in Den Haag en Utrecht. Dat was niet echt praktisch.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:44

Bij een gerenommeerde merkgarage zou ik het trouwens wel aandurven om zonder keuring te kopen. Maar heb je zelf ervaring met die garage? Gerenommeerd is niet altijd een garantie op goede service, heb ik helaas gemerkt. Mijn eigen merkgarage, waar ik zeer goede ervaringen mee heb, had wel een auto te koop die ik wilde, maar wel 2.000 euro duurder dan de auto die ik uiteindelijk elders heb gekocht. Dus de keuringskosten had ik er wel uit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie