Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RoyceMack schreef:hOe voorkom je een miskoop? Ga leasen!
veel mensen vinden het eng, omdat het gaat om een contract maar je krijgt een gloedje spiksplinter nieuwe auto.
ALs je uitrekent wat je kwijt bent voor een wat oudere (10+) auto aan reparatie, verzekering, wegenbelasting, apk's etc.
iK reed een fordje fiesta van 2003. kocht hem voor 1900 euro (inruil van mn oude auto), betaalde ongeveer 80 euro verzekering en belasting. kreeg in januari even een reparatie van 1000 euro. Daarna liet de auto ma nog 3 maal staan. gelukkig, met wat boosdoenerij, ging de garage het repareren op basis van garantie. UIteindelijk dus reparaties gehad van ruim 3200 euro.
plus de aanschaf van 1900 is ruim 5000 voor 1 jaar rijden. gedeeld door 12 reken maar uit.
nU had ik ook wel echt dikke pech, maar je weet nooit wat je koopt. oOk niet als er een monteur meegaat, want ook hij kan er niet in kijken.
iK betaal nu 300 euro voor een gloed nieuwe seat ibiza. voor 3 jaar lang is ie van mij, ik mag er 20.000 km per jaar mee rijden, en alles zit erbij in. winterbanden (en de wissel en opslag), pechhulp in heel europa, en ik krijg 5 cent per kilometer terug als ik ze niet verrijd (dus als ik na 3 jaar onder de 60.000 km zit). auto mag beletterd worden, en ja hij is gewoon echt fantastisch. Heerlijk.
kan het echt iedereen aanraden om serieus na te denken en te berekenen hoeveel ze ongeveer kwijt zijn voor een tweedehands auto ten opzichte van een leasebak.