My calendar Android naar Google

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

My calendar Android naar Google

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 10:58

Hey,

Helaas heb ik op google niks kunnen vinden en ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil mijn agenda die op mijn Samsung s8 staat importeren in mijn google agenda.
Ik wil dan het liefst ook alle afspraken die al zijn geweest importeren naar Google agenda.

Weten jullie misschien hoe?

Schuur_

Re: My calendar Android naar Google

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:20

Google agenda staat al op je Samsung?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 12:27

Ja klopt staat er al op. Kan ook wel synchroniseren maar wil het echt importeren

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:59

Dit is wat ik vind in de helpsectie

Stap 1: Afspraken exporteren
Je exporteert eerst de afspraken als bestand dat je kunt importeren in Google. Kies een van deze opties:

Exporteren uit een andere agenda-app
In de meeste agenda-apps, zoals Outlook Agenda of Apple Agenda, kun je afspraken exporteren.

Open de agenda-app waar je afspraken momenteel zijn opgeslagen. Het is meestal eenvoudiger om dit te doen op een computer dan op een telefoon of tablet.
Zoek een optie voor Exporteren.
Als je de optie krijgt om uit verschillende bestandsindelingen te kiezen, kies je CSV. Als je een Apple-apparaat gebruikt, kies je vCard.
Kijk voor meer hulp in het Helpcentrum van je agenda-app of gebruik de woorden agenda exporteren in je zoekopdracht.

Het bestand wordt opgeslagen op je computer op de locatie waar downloads over het algemeen worden opgeslagen of op de locatie die je bij het opslaan hebt gekozen. Nu kun je verdergaan naar de volgende sectie om je agenda te importeren.

Stap 2: Afspraken importeren in Google Agenda
Nadat je je afspraken hebt geëxporteerd, kun je ze importeren in Google Agenda

Open Google Agenda op een computer. Je kunt alleen importeren vanaf een computer, niet vanaf een telefoon of tablet.
Klik in de rechterbovenhoek op Instellingen Instellingen > Instellingen.
Open het tabblad Agenda's.
Klik op Agenda importeren tussen de gedeelten 'Mijn agenda's' en 'Andere agenda's'.
Klik op Bestand kiezen en selecteer het bestand dat je hebt geëxporteerd. De bestandsnaam moet eindigen op '.ics' of '.csv'.
Kies de agenda waaraan je de geïmporteerde afspraken wilt toevoegen. Afspraken worden standaard geïmporteerd in je primaire agenda.
Klik op Importeren.
Als je een zip-bestand gebruikt, zoek je dat bestand op je computer en open je het. Je ziet ICS-bestanden voor elke agenda. Haal de afzonderlijke bestanden uit het zip-bestand en importeer elk ICS-bestand afzonderlijk.

Opmerking: Terugkerende afspraken worden niet op die manier weergegeven als je ze importeert uit een CSV-bestand, maar worden in je agenda weergegeven als reeks eenmalige afspraken

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:01

Als je enkel op de telefoon kunt exporteren kan je de .Csv ook opslaan in dropbox/google drive en dan vanuit je pc verder werken

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 19:44

Helaas kan ik de agenda niet via de app exporteren. Zoeken in de bestanden werkt ook niet helaas.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:23

Wat voor agenda is het dan? De Notes?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 23:46

Nee de standaard agenda. Dus niet Google of Samsung.