cameratoezicht

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

cameratoezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 12:06

Beste bokkers,

Ik wil graag een of meerdere camera's ophangen in mijn weides. Ik merk dat er te veel dingen gebeuren waar ik graag zicht op zou willen krijgen. Nu is mijn vraag aan jullie; Waar moet ik mij aan houden bij cameratoezicht? Mag ik de in en uitgangen filmen? Ben ik verplicht te melden aan mensen die langslopen dat er een camera hangt?


Ik hoop dat jullie mij hier in wegwijs kunnen maken :D

Rebel_Jits

Berichten: 5646
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:19

Ik geloof dat je alleen eigen grond mag filmen en geen openbare weg. Vooral bij hekken etc dus goed opletten in welke hoek je de camera zet.
En bordjes zijn verplicht inderdaad.

8nnemiek

Berichten: 43978
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: cameratoezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:45

Volgens mij mag je de openbare weg alleen filmen als je de camera op privé-eigendommen richt en het filmen van die openbare weg daarbij onvermijdelijk is, en het moet duidelijk zijn dat er een camera hangt dmv bordjes of gewoon een duidelijk zichtbare camera.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: cameratoezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:48


KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 15:56

bruintje123 schreef:


Ik kom er na het lezen van dit artikel ook niet helemaal wijs uit omdat het denk ik niet dezelfde situatie betreft.

Ik wil graag de in en uitgang van de weide filmen. De uitgang komt uit op een onverhard weggetje in het veld waar mensen met de hond lopen. De ingang komt uit tussen mijn tuin en een kiezelpad waarvan wij eigenaar zijn maar recht op overpad moeten verlenen. Mag ik hier dan camera's ophangen als ik aangeef dat er cameratoezicht is?

8nnemiek

Berichten: 43978
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: cameratoezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:01

Dat mag :j Maar idd wel alleen als je het duidelijk aangeeft.