Kosten leeghalen 350 m2 tuin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Kosten leeghalen 350 m2 tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 13:24

Ik moet iets bedenken om de tuin onderhouds armer te maken. Nu is deze in totaal 500 m2 maar vooral de achterkant moet ik iets mee, deze is ongeveer 350 m2 maar door de vorige bewoner voorzien van stenen verhogingen die muurvast in de grond zitten, resten zitkuil, gemetselde vijver, bramen en hop die hardnekkig terugkomen vlier resten dode fruitbomen in de grond enz. Beste zou werken als alles behalve mijn fruitbomen, grote beuk en de vijver wordt vlakgemaakt leeggehaald zodat ik zelf weer kan opbouwen.

Iemand enig idee wat de kosten zouden zijn dit te laten doen en afvoer van materiaal?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kosten leeghalen 350 m2 tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:25

Ik heb ooit via de gemeente een gepensioneerde klusjes/tuinman ingehuurd en die ging aan de gang voor een tientje per uur. Ideaal!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kosten leeghalen 350 m2 tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 13:27

Daarmee ben je hier niet. Zal met grof geweld/machines moeten gebeuren. Handmatig worstel ik er al 10 jaar mee zonder resultaat. Alle resten zitten muurvast en diep in de harde kleigrond. En afvoer van alles moet ook nog gebeuren

Los van het feit dat gemeente hier dit soort dingen niet regelt. Zelfs hegsnoeien is niemand voor te vinden.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Kosten leeghalen 350 m2 tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:34

Vraag eens een offerte aan bij verschillende hoveniers, dan heb je een redelijke indicatie. Ik zou het ook niet weten. Hier, ongeveer dezelfde oppervlakte, alles ook met de hand/drilboor gedaan. Graafmachine(tje) kon niet achterom komen.

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:42

Wij hebben 3 jaar geleden de tuin van 300m2 helemaal laten leeghalen en opnieuw, hondproof, laten aanleggen.
Ze waren opeen gegeven moment zelfs met 3 graafmachines/shoveltjes tegelijk aan de gang.
Toen alles leeg was en een oude put gedempt was en alle zooi was afgevoerd is de tuin opgehoogd, nieuwe oprit en terras aangelegd, graszoden gelegd, rododendrons en laurier geplant en tenslotte de betonvloer voor de kennels gestort.
Totale kosten waren een klein 10.000 euro.
We hebben er zelf echt helemaal niets aan gedaan.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:20

Wij hebben enkele weken geleden een deel van onze tuin (75m2) laten leeg trekken, egaliseren en zand laten storten. Vervolgens heeft mijn vriend zelf deze 75m2 weer bestraat.

Hier stonden voorheen 2 bomen welke we vorig jaar tot iets boven de grond weg hebben gehaald. De kluit hebben we dit jaar er uit gehaald alleen de wortels zaten over de gehele 75m2 verspreid, dus moest er echt een kraan aan te pas komen om de boel af te graven.

Wij hadden via de gemeente (zo`n mannetje <<) ) opgevraagd wat de kosten gingen worden. Afgraven, nieuw zand erin en eventueel bestraten. Dit alles kwam uit op 3700 Eur :wow: Nou dat vond ik iets te veel voor een stuk tuin waar we nooit zitten..

Via een plaatselijk loonbedrijf hebben we gevraagd of hij de boel wilde afgraven en nieuw zand erin kon gooien. Mn vriend heeft dus zelf het stuk bestraat met een partij stenen die we hadden liggen en een restant wat we voor een prikkie over konden nemen van het loonbedrijf. Nu totaal +/- 700 Eur kwijt. Snel verdiend die 3000 Eur zou je zeggen :))

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:25

Je tuin laten doen is bij de meesten vrij duur. Zeker bij een groot bekend bedrijf. Je moet eigenlijk zoeken naar mensen die voor zichzelf (beginnen te) werken, het 'erbij' doen. Die zijn vaak wat goedkoper. Waar zit je? Eventueel in pb?

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Kosten leeghalen 350 m2 tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:39

Weet niet of er machines bij kunnen komen, anders zou ik een loonbedrijf laten komen met een kraan en een container. Zij weten vaak ook wel waar het afval heen kan. Dit gaat het snelst en kost daardoor het minst.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:55

Paar offertes opvragen bij hoveniers en loonwerkers. Leegtrekken kan een loonwerker met een graafmachientje ook nog wel. Daar heb je geen hovenier voor nodig.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 16:49

Kan achterom. Schutting is belabberde toestand en via gemeente stukje gras goed bereikbaar. Aanleggen hoeft niet. Gaat puur om het leeghalen wat wegmoet vlakken en afvoer van de meuk die eruit komt. Eenmaal eruit wat er uit moet kan ik zelf wel. Enige wat ik zou laten doen is goed aanleggen van gras of als grond toch afgekeurd wordt stukje kunstgras.

Oa zeker drie grote fruitboomstronken met stukje stam een opgemetselde vijverrand, een fundering van zitkuil, mogelijk stuk fundering van voormalig tuinhuis midden in de tuin. Een vage ingemetselde opstaande rand schuin dwars achter door de tuin. En heel veel resten worteldoek en oud grind.

Odenxia dat valt nog mee. :j

Loonwerkers genoeg hier in de buurt. Dat is voordeel van boerenomgeving. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Zit er een die ook meteen afval breng punt is. Al eens wat snoei en ander afval afgegooid veel goedkoper dan naar gemeente brengen

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:03

Een minigraver kost 45 a 55 euro per uur. In een werkdag krijgen die mannen veel gedaan met zo'n ding. :j

even opvragen wat het kost om een container te laten komen voor de afvoer.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Kosten leeghalen 350 m2 tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:37

Zou voor de machine idd uitgaan van gemiddeld €50 per uur, daar komt dan nog de afvoer van de troep bij maar tegels kun je eventueel nog verkopen of op laten halen of hergebruiken uiteraard.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Kosten leeghalen 350 m2 tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:42

wij hebben vorig jaar de achtertuin leeg laten halen.
Die is +/- 100m2. Afgraven, afvoer van zo'n 24 kuub grond en uitgraven van 2 boomstronken en bamboe was 850 euro.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 17:42

Tegels komen niet vrij. Veel resten fundering, gekke half gemetselde muurtjes en vervuild grind met resten worteldoek. Niets bruikbaars, wat hergebruikt kan worden zijn graniet blokken die ik zelf heb neergelegd,

Ik ga morgenmiddag eens een rondje bellen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 18:09

Even wat fotos. Resultaat van 10 weken niks kunnen doen ivm enkel in gips. Heb afgelopen week iets kunnen doen maar het moet echt gewoon leeg en heel onderhouds arm ingericht ik zal het ermee moeten doen. Anders blijf ik ertegen vechten waar ik nu wel eens mee wil stoppen. Fysiek domweg onmogelijk om goed te kunnen handelen.

Afbeelding

Afbeelding