Swap toestel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Swap toestel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 11:55

Hallo,

Een week geleden heb ik mijn kapotte telefoon ingeleverd bij de verzekering, er zat een mega barst in het scherm.
Nu krijg ik vandaag een mailtje dat hij niet te repareren is en dat ik akkoord kan gaan met een swap toestel..
Wat houd dat in? En 2ehands telefoon? Een gerefurbished telefoon of een neppe iPhone?
Ik weet niet of ik hier zo blij mee moet zijn.. -O-

Evel_Knievel

Re: Swap toestel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:57

Misschien handig om even te bellen met de verzekering om te vragen wat ze bedoelen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:57

Ik zou die vragen terug mailen, zij kunnen het je precies vertellen

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 12:13

Ohja daar had ik nog niet aan gedacht :+ Zal even wachten tot mijn moeder thuis is. Ik zelf kan dat niet doen als minderjarige denk ik ?

Iemand die ervaringen heeft met swap toestellen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:24

Volgens mij kan het wel een nieuw toestel zijn, maar ook een toestel dat is gerepareerd. Vaak heeft het dan wel een nieuwe behuizing, maar kan het zijn dat bijvoorbeeld de batterij o.i.d. al eerder is gebruikt. Ik zou het voor de zekerheid toch even navragen :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 17:06

Ik heb contact met ze opgenomen en ze zeggen dat het een toestel is met allemaal nieuwe onderdelen. Bijna zo goed als nieuw dus :)

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:22

SindyKaya schreef:
Ik heb contact met ze opgenomen en ze zeggen dat het een toestel is met allemaal nieuwe onderdelen. Bijna zo goed als nieuw dus :)

Een refurbished toestel dus.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 17:28

Ze zeggen van niet, maar denk het wel :+

' Goedemiddag, Een SWAP-toestel is letterlijk een omruiltoestel van Apple. Dit is een vervangend toestel wat u krijgt in plaats van uw kapotte toestel. Het is hetzelfde type iPhone, hij heeft dezelfde kleur en dezelfde geheugengrootte. Hij is zelf door Apple in elkaar gezet, het is dus anders dan een gerefurbished toestel. Er zit een geheel nieuw scherm op, een nieuwe achterkant en een nieuwe batterij. Ook loopt uw huidige garantie door op dit toestel. '

Dit stuurde ze

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:39

En dat is dus een gerefurbished telefoon. Of je hier akkoord mee moet gaan hangt af van de leeftijd van je telefoon en wat er in je contract staat.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 18:03

Was al niet de nieuwste meer, over 2 maanden werd ie 2 jaar. Ik heb geen idee wat er in mijn contract staat, dat houd mijn moeder bij.
Ik ben er mee akkoord gegaan, het kan vast niet slechter zijn dan m'n iphone 4 die ik nu gebruik :))

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 18:07

Ik heb ook een swap toestel van apple, mijn telefoon was niet verzekerd ik heb m zelf moeten betalen, dan kost het ongeveer de helft van de nieuwprijs. Ik heb hem nu inmiddels ong een jaar en ik heb echt nog in geen enkel opzich kwaliteitsverschillen kunnen ontdekken tov van mijn andere iphones die ik gewoon nieuw heb gekregen.

Ik denk dat ze met anders als gerefurbished bedoelen dat bij een gerefurbished apparaat een apparaat is want word nagekeken, schoongemaakt en waar evt onderdelen in zijn vervangen als dat nodig is. In sommige gevallen heeft een gerefurbisched toestel ook wel gebruikssporen. Een swap telefoon is een telefoon die gewoon gemaakt is van een mix van nieuwe en gebruikte onderdelen volgens mij. Het is niet perse zo dat een telefoon is die hersteld/opgeknapt is, de gebruikte onderdelen kunnen ook uit verschillende toestellen komen ed. Maar het is inderdaad wel hetzelfde als gerefurbished in de zin dat het gewoon gedeeltelijk hergebruik is