dacia duster

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

dacia duster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 12:25

Ik sta op punt een Dacia duster aan te schaffen.
Prijs 13.500€

Inclusief:
airco
radio
winterbanden
reservewiel
bull bar
alu velgen
...


Ik ken niets van prijzen maar denken jullie dat dit een goede prijs is? Nieuw uiteraard (met inruil van andere wagen = 24 jaar Toyota starlet)

Ervaringen, meningen?

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: dacia duster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:31

Volgens mij een mooie prijs.

Wij hebben ook een Dacia duster (2de hands) maar tjeee wat ben ik blij met die auto zeg...superding. Rijd lekker..ook met lange afstanden. Al eerder mee naar Zuid Frankrijk geweest en vorig jaar rondreis Denemarken/zweden/Noorwegen.

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:37

Oh ... de Dacia Duster! <3
Ik heb geen verstand van prijzen, maar het klinkt als een goede prijs. Wij hebben nu de (oudere) Kia Sportage, maar de volgende auto wordt deze nieuwe Dacia Duster, die dan hopelijk (over een jaartje of 5) weer in onze prijsklasse valt. Ik vind hem zo mooi. <3

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: dacia duster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:47

Als je hem nieuw bij een verdeler koopt, dan zal de prijs +/- overal gelijkaardig zijn. Vermoed dat het verschil vooral zit in de overnameprijs van jouw wagen.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Re: dacia duster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:59

Veel auto voor weinig geld. Binnenkort nieuw model? Toch zou ik hem nooit kopen vanwege, wettelijk trekgewicht 1200 kg, botsproef 3 sterren, hoog op de benen en mede daardoor minder zuinig.

Winged

Berichten: 33017
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:09

Hoe oud is de auto, hoeveel kilometers zijn er mee gereden, is het een diesel of benzene (elektrisch?)

edit: oh nieuw. tjah. Garantie tot aan de drempel van de garage. De eerste 100 meter zijn het duurst :+

Annienke

Berichten: 586
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:11

Mijn Duster heeft toch echt een trekgewicht van 1500 kg

Toffe en sterke auto. In 2011 nieuwe gekocht en inmiddels over de 200.000 km. In de tussentijd alleen een keer een probleem met een verstuiver gehad, verder niets.

Heeft ook al een aantal keer op wedstrijd de trailer + inhoud uit de bagger getrokken waar anderen een tractor nodig hadden om van het veld te komen :+
Maar heb dan ook de 4x4 dci

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: dacia duster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:23

Ik verplaats je topic naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek omdat dit over een auto gaat.

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: dacia duster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 21:58

De nieuwe versies kunnen idd allemaal 1500kg trekken. De de oude kon alleen de 4x4 versie dit. De rest 1200kg.

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 12:10

uitrusting

wisser achterruit
radio
mistlampen vooraan
metaalkleur
ABS
airconditioning (manueel)
servostuur
stuurwiel verstelb.
deelbare achterbank
hoofdsteunen achter
origineel antidiefstalsysteem
bull bar
side steps
4 airbags
dakrails
ASR (Anti Slip Regulation)
ESP (Elec.Stability Programme)
alu velgen 16 inch
park distance control achter
centrale vergrendeling met afstandsbediening
stuurbediening radio
hoogte regelbare bestuurderszetel
Bluetooth module
USB en/of Aux aansluiting
start/stop functie
reservewiel
bandendruk controle systeem zonder sensor
winter pack
hoge zit


Denken jullie dat ik nog een goedkopere wagen dan deze zou vinden, die mij van thuis naar het werk brengt, een baby mee vervoert en de spullen, en af en toe een 1.5 van zal trekken voor 10km...
Prijs is dus 13.499€ daar komt de trekhaak nog bij 309€

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:38

alyel schreef:
Prijs is dus 13.499€ daar komt de trekhaak nog bij 309€

Van België ?

Zie namelijk op dacia.nl vanaf 19K, dacia.be vanaf 12K. Scheelt nogal even. Geen idee of het alleen aan belastingen ligt of dat er in B ook nog een goedkopere instapper is.

Wat betreft betrouwbaarheid en onderdelenvoorziening, eventuele typische kwaaltjes etc is er vast wel ergens een dacia forum op het www waar de echte kenners zitten.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: dacia duster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:14

Ik rijd al ruim zeven jaar probleemloos rond in een Dacia Duster 4x2 versie. Heel fijne auto, kan veel in en trekt mijn lichte trailer en pony gemakkelijk. Ivm hernia-verleden moet ik een hoge auto, en deze is echt de beste qua wat je krijgt voor je geld, denk ik. Ik heb er alleen een andere stoel in laten zetten, want met mijn 1.83m zat ik bagger in de stoel die erin zat. Nu stap ik redelijk fit uit na bijna 600km rijden naar mijn ouders in Normandië. Ik koop waarschijnlijk volgend jaar de nieuwe versie. Zuiniger, mag meer trekken. Mijn huidige heeft nogal een draaikolk in de tank (rijd wel LPG, dus dat scheelt in de kosten). Maar ja, dat hebben op zich de meeste hoge jeep-achtige auto's wel.

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: dacia duster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 19:05

Rex rolfok normaal kosten deze auto's ook minstens 3000€ meer, maar deze stond op internet foutief geadverteerd en heb dit afgedrukt. Alsnog aan deze prijs gekregen.. Heb 'm vandaag gekocht..

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:57

Gefeliciteerd, daar krijg je vast veel plezier mee! :j