Training opnemen om rijtechnisch te verbeteren waarmee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

monkey

Training opnemen om rijtechnisch te verbeteren waarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 10:34

Ik zou heel graag mijn trainingen thuis willen vastleggen voor verbetering van het rijtechnische. Nu ben ik eigenlijk meestal alleen, met wat voor camera zou dit goed kunnen voor een redelijke prijs?
Misschien hebben mensen ervaring hiermee?

ninne1

Re: Training opnemen om rijtechnisch te verbeteren waarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:00

Ik heb hiervoor een Pixio robot camera. Kost wat maar is echt super fijn! Ik rij eigenlijk niet meer zonder en je hebt niemand meer nodig die voor je filmt. Hij volgt je en zoemt in en uit. En is binnen en buiten te gebruiken.
http://www.movensee.com

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:01

Ik heb hiervoor een Go pro, ideaal ding als het wat regent kan hij gewoon buiten blijven :j

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 12:03

Ok dit werkt dus ook gewoon met een go pro! Super!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:08

Ja hoor, even dat brede scherm aanzetten dat hij net wat meer beeld mee neemt en hem op een goede plek neer zetten, werkt prima +:)+

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 12:10

Ok ik heb geen go pro, maar ga me er eens even in verdiepen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:46

Ik verplaats dit topic naar huis, tuin en techniek.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:49

Als ik een specieke oefening wil checken, dan leg ik mijn telefoon op het hek, of op een lepel van een hindernis paal die ik in de hoek/op de korte zijde zet. De telefoon zet ik dan op filmen, en nadat ik ben opgestapt, rij ik dan zo 10-15 minuutjes rond. En naderhand kun je interessante stukjes film er uit knippen en bewaren en de rest weggooien :j

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 07:54

Ik gebruik mijn telefoon, en een statiefje waarmee ik hem aan het hek vast kan zetten (type gorillapod, voor een paar euro bij de Action).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:28

Je zou ook eens naar een JVC quad proof kunnen kijken. Water en stofdicht, kan tegen een stootje als deze valt. Goed, helder en scherp beeld. Makkelijk te bedienen. Zelf heb ik aardig wat (rij)filmpjes geschoten met deze camcorder, ik vond hem super!

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 11:36

Top adviezen! Hier kan ik zeker wat mee.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:29

Ik zet ook mijn telefoon met een statiefje (gorillapod) op de bakrand. Werkt prima!

Een actioncamera kan ook, die kunnen vaak wat langer opnemen en hebben vaak een grotere hoek waardoor je meer van de bak op je scherm kunt krijgen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:38

Elise_K schreef:
De telefoon zet ik dan op filmen, en nadat ik ben opgestapt, rij ik dan zo 10-15 minuutjes rond.

Ik zag laatst bij Big Bazar een dingetje om het filmen via de telefoon via bluetooth aan en uit te zetten. Kun je eerst rustig loswerken en hoef je niet eens af te stappen om filmen aan te zetten.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:52

ninne1 schreef:
Ik heb hiervoor een Pixio robot camera. Kost wat maar is echt super fijn! Ik rij eigenlijk niet meer zonder en je hebt niemand meer nodig die voor je filmt. Hij volgt je en zoemt in en uit. En is binnen en buiten te gebruiken.
Hoe bevalt de Pixio jou? En welke camera heb je erbij? Vind het een geweldige uitvinding, maar hoor er wisselende geluiden over. Helaas schiet de levering van de Soloshot 3 ook niet op. Meer alternatieven heb ik nog niet kunnen vinden.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:11

koeke schreef:
ninne1 schreef:
Hoe bevalt de Pixio jou? En welke camera heb je erbij? Vind het een geweldige uitvinding, maar hoor er wisselende geluiden over. Helaas schiet de levering van de Soloshot 3 ook niet op. Meer alternatieven heb ik nog niet kunnen vinden.

Ik ben er echt super blij mee!! Is een investering, maar dan heb je ook wat. In het begin is het even prutsen met de juiste instellingen, maar nu is heb zo gedaan. Ik heb de Sony cx450 camera erbij.
Super mooi beeld. Ik neem bijna al mij trainingen nu op. De camera volgt mij perfect en zoemt mooi in en uit, zodat je altijd goed in beeld bent. Als je een voorbeeld filmpje wilt zijn laat maar weten.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:39

ninne1 schreef:
Ik ben er echt super blij mee!! Is een investering, maar dan heb je ook wat. In het begin is het even prutsen met de juiste instellingen, maar nu is heb zo gedaan. Ik heb de Sony cx450 camera erbij.
Super mooi beeld. Ik neem bijna al mij trainingen nu op. De camera volgt mij perfect en zoemt mooi in en uit, zodat je altijd goed in beeld bent. Als je een voorbeeld filmpje wilt zijn laat maar weten.
Ik had inderdaad horror verhalen over die instellingen gelezen. Maar bij was het uiteindelijk te doen dus? Is jouw camera dezelfde als Movensee op de site heeft?

Ben heel benieuwd naar een filmpje. Wel e.e.a. gezien, maar da's toch vaak reclame.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:04

koeke schreef:
ninne1 schreef:
Ik had inderdaad horror verhalen over die instellingen gelezen. Maar bij was het uiteindelijk te doen dus? Is jouw camera dezelfde als Movensee op de site heeft?

Ben heel benieuwd naar een filmpje. Wel e.e.a. gezien, maar da's toch vaak reclame.

Ja het is idd de camera van de site.
De eerste keer heb ik de Pixio op mijn gevoel ingesteld, maar toen was de camera iets te hoog gericht. De keer daarna heb ik een stalgenootje het horloge even gegeven die aan het rijden was en gekeken hoe ik de Pixio het best kan instellen. Nu weet ik, als ik de camera altijd op de zelfde plek zet, hoe ver ik moet inzoemen op beacon 1, hoe hoog de tripod moet staan en of de camera wat meer moet kantelen of niet.
Zal je een pb sturen voor de filmpjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:05

Dat klinkt niet gek zo'n robotcamera. Ik zou dan ook graag een filmpje zien Ninne1, als dit zou kunnen? Graag! :j

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:14

Inxs schreef:
Dat klinkt niet gek zo'n robotcamera. Ik zou dan ook graag een filmpje zien Ninne1, als dit zou kunnen? Graag! :j

Je hebt PB

Myrtheke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:52

Ik ben eraan aan het denken om een soloshot3 aan te schaffen. Wel prijzig, vandaar de twijfel :s