Melding te weinig RAM geheugen in Photoshop

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MyWishMax

Melding te weinig RAM geheugen in Photoshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 13:15

Ik heb naast mijn laptop een pc die ik eigenlijk alleen maar heb om PS en LR op te draaien. Er staat dus weinig op, helemaal geen bestanden en een paar programma's.
Nu heb ik het probleem dat PS bij heel veel dingen de melding geeft dat het RAM geheugen te weinig is, waardoor de bewerking niet uitgevoerd wordt. Dit kan opslaan zijn, verkleinen, verscherpen en noem maar op. Het aparte is dat mijn laptop minder RAM geheugen heeft, maar deze melding nooit geeft. (Die loopt gewoon soms vast als ik te veel doe :') )

Normale dingen op een PC snap ik nog wel en kan ik nog wel oplossen. De PC heeft 12 ram geheugen geeft hij aan, alleen is er weinig beschikbaar? Daar loop ik dus vast, want ik heb geen idee hoe het kan en hoe ik ervoor kan zorgen dat het wel gaat werken. :+ Ik heb geprobeerd om maar 1 programma tegelijk open te hebben en maar 1 foto tegelijk, maar dat maakt geen verschil. Er zal dus ergens veel geheugen gepikt worden en dat is in taakbeheer wel te zien, maar hoe los ik dat op?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 19 PR 212

MoOtJuHh

Re: Melding te weinig RAM geheugen in Photoshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:37

In taakbeheer kun je zien welke programma's veel geheugen in beslag nemen. Dit kunnen programma's zijn welke standaard worden opgestart wanneer de pc aangaat. Je zou ze kunnen sluiten, maar kijk wel eerst goed of het geen essentiele programma's zijn van je besturingssysteem

Er zijn mensen die een steen verplaatsen en erover speken alsof ze een berg hebben verplaats. En dan zijn er mensen die bergen verzetten ... in absolute stilte.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie