Facebook: mensen volgen zonder vriend te zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Facebook: mensen volgen zonder vriend te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:30

Ik zit met een vraagje en kom er via de help niet uit ..
Kan je ook mensen volgen op facebook zonder daar bevriend mee te zijn? Dan heb ik het over gewoon persoonlijke pagina's, geen bedrijven. Ik denk het niet, omdat zij (vaak) enkel hun berichten delen met vrienden, toch? Of is er nog ergens een andere mogelijkheid/achterpoortje?

Ik wil graag mijn facebook eens opruimen en beperken tot mensen als vriend die ik daadwerkelijk ken en regelmatig IRL spreek. Maar nu zitten hier een paar mensen tussen die ik niet spreek omdat ze verder weg wonen, maar die wel graag updates krijgen over (1 van) de pony's. En mensen die ik niet echt meer spreek maar die wel altijd leuke dingen posten en die ik dus wil volgen.

Zit dus met een dilemma, want als ik die grens trek vallen zij uit de boot, en als ik het anders oplos dan is het van "ja, maar die ben je wel nog vriend mee en mij niet", al is dat uiteindelijk mijn keuze met wie ik vriend wil zijn en met wie niet natuurlijk... :+

Hoe zit het eigenlijk als jij iets post en een gemeenschappelijke vriend liked dit, ziet de verwijderde vriend dit dan ook nog? Denk het wel toch?
En uit messenger kan je veel moeilijker mensen verwijderen.. of mis ik daar ook nog iets?

Ken er duidelijk niet zoveel van :')

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Facebook: mensen volgen zonder vriend te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:35

Die mensen op Niet volgen zetten....ben je wel bevriend maar zie je niet telkens hun berichten en kun als
je zelf zin hebt even kijken etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:41

Dat heb ik nu inderdaad maar is toch niet helemaal wat ik zoek want zij zien dan wel nog wat ik post en kunnen daarop reageren en dat hoeft van mij niet zo nodig.

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Facebook: mensen volgen zonder vriend te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:43

Aha...ja en je berichten kun je wel of niet delen met iemand maar dat is als het er een aantal zijn ook een hoop werk....

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:44

dan kan je een groep aanmaken met "beste vrienden" o.i.d. en daar zet je de mensen in die mogen lezen wat je post, je stelt Facebook zo in dat standaard je berichten alleen door die groep te lezen zijn e de rest van je vrienden leest niets meer van je, tenzij je dat zelf zo instelt. (dit kan per bericht)

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Facebook: mensen volgen zonder vriend te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:45

Ja...idd een groep aan maken...ff niet aan gedacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:47

Dat is dan misschien ook wel wat. Maar hoe zit dat dan als 1 van mijn "beste vrienden" ook bevriend is met persoon X en die beste vriend liked dan mijn bericht, ziet die persoon X dat dan alsnog? Want dan zit je in hetzelfde schuitje natuurlijk.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Facebook: mensen volgen zonder vriend te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:51

dat kan je volens mij ook weer instellen bij de instellingen.

Ik heb mijn facebook volledig dichtgetimmerd, behalve een stuk of 7 mensen ziet niemand iets van mij, tenzij ik dat zelf bewust zo instel. Hoor nooit dat een ander iets gelezen heeft dat ik niet bewust zo gepost heb en een aantal van mijn vrienden kent elkaar en ze hebben elkaar op fb.

Anoniem

Re: Facebook: mensen volgen zonder vriend te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:11

Niet zo moeilijk doen en je niet druk maken om wat wie dan ook vindt van wat jij wel of niet voor wie dan ook wel of niet leesbaar neerzet. Jouw leven. Jouw keuzes. Wie drama zou maken om dat soort dingen vliegt er bij mij alsnog helemaal af. :wave:

Anoniem

Re: Facebook: mensen volgen zonder vriend te zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:17

Dat is een feit, maar ik ben iemand die dat soort gedoe liever uit de weg gaat en alles goed wil doen voor iedereen zeg maar. Vandaar dat ik er toch wat mee zit (al is dat groot uitgedrukt) en me afvraag hoe ik dingen het beste kan aanpakken. Nu post ik niks meer op facebook en kijk maar af en toe en dat is eigenlijk ook maar stom..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:40

Ik heb een tijdje terug mijn vriendenlijst opgeruimd en lijsten gemaakt om de personen zeg maar wat meer te ordenen. Deze lijsten kunnen dan ook mijn eventuele berichten zien.

Maar nu vroeg ik me af ... Deze personen hebben ook vrienden. Als persoon x een bericht van mij liked, zien vrienden van x dit automatisch ook? Ook als dit niet mijn vrienden zijn?

Daar heb ik eigenlijk geen idee van, en vind het niet meteen terug op facebook.
Ik weet dus wel dat je zelf kan instellen wie wat ziet, maar spelen jouw instellingen ook mee bij likes of reacties van anderen? Of zijn dat dan hun instellingen en kunnen alsnog mensen die je niet kent jouw berichten zien?