Problemen Ziggo Horizon box?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

 
 
Banyu
Berichten: 10746
Geregistreerd: 28-07-10

Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-17 10:46

Hebben hier meerdere mensen last van, bij Ziggo Horizon box, dat 100% NL, Tv Oranje, AMC, en motorsport zender niet doet, en een 2010 code geeft?
Zowel beneden, als de extra box boven.

Gister al alles geprobeerd, incl herstarten e.d..
Zit overigens al wel met Ziggo aan de telefoon, maar dat kan nog max 15 minuten duren, is druk daar blijkbaar... -O-


Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:52

weet niet waar je woont, maar zijn de problemen sinds afgelopen week (dinsdag op woensdag, werkzaamheden)? Dan kan het zijn dat door die frequentiewijziging die dag, de zenders niet te vinden zijn.
Heb je al keer de box opnieuw opgestart? De coaxkabel zit er echt goed in (soms lijkt het of die erin zit, maar hangt die er wat losjes bij).

Even voor je gespiekt, (ja, werk bij ziggo ;)) en die zenders komen allemaal in de zelfde frequentie.
Het is een gevoelige frequentie die last kan hebben van instraling.

Heb je de bijgeleverde coaxkabel van Ziggo gebruikt (zwarte met groen/blauwe uiteinde)?

Banyu
Berichten: 10746
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-17 10:57

Zoals al in de OP, is alles geprobeerd.
Alle andere zenders doen het wel. We zitten nog aan de lijn... :x

Woon nabij Breda.

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:58

Dat de box boven niet werkt (neem aan extra horizonbox?) komt omdat de box beneden dus niet goed werkt. Als die weer goed zou doen, moet boven ook weer werken.

Enigste wat ik zo even weet wat het kan zijn is echt instraling. Dit kan op de coax zijn van de box naar het aansluitpunt, maar ook het aansluitpunt zelf. Eventueel mogelijkheid om even een foto te uploaden van je aansluitpunt???

Banyu
Berichten: 10746
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-17 10:59

Alles zit er gewoon goed in

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:01

heb je bij ontvangst horizonbox een installatie monteur gehad?
Is maken foto eventueel mogelijk? Misschien dat die verouderd is. Als je geen installatie monteur hebt gehad, is dat 9 vd 10 keer het probleem :)

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:03

Nummer Zendernaam Type
129 OUTtv
131 AMC
413 Motorsport
608 Mezzo
610 TV Oranje
611 100% NL TV
771 Euro D
772 Euro Star
773 HaberTurk
774 TV 8
775 TRT-1
777 ATV

Deze zenders ben je vermoedelijk allemaal dan kwijt??

Banyu
Berichten: 10746
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-17 11:08

Ja klopt. Overigens bedacht ikme net om eens op de telefoon op de app te kijken. Daar doet die het dus wel.
Zal straks even foto's maken, wordt wel nieuwe kabelsgestuurd.

Er is wel een monteur geweest, omdat we eerst van ziggo een samsung kastje hadden, en toen is de horizon er voor gekomen, en vanwege de extra box is de monteur toen ook geweest....
Dus zelf hebben wij er niets aan gesleuteld...

Van het lijstje gaat het maar om 2 zenders die we af en toe kijken... :') :')

xSCWx

Berichten: 5413
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:17


De verandering die je zoekt zit altijd in jezelf. 

Bagheera_206

Berichten: 23226
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:41

Firefly4 schreef:
weet niet waar je woont, maar zijn de problemen sinds afgelopen week (dinsdag op woensdag, werkzaamheden)? Dan kan het zijn dat door die frequentiewijziging die dag, de zenders niet te vinden zijn.
Heb je al keer de box opnieuw opgestart? De coaxkabel zit er echt goed in (soms lijkt het of die erin zit, maar hangt die er wat losjes bij).

Even voor je gespiekt, (ja, werk bij ziggo ;)) en die zenders komen allemaal in de zelfde frequentie.
Het is een gevoelige frequentie die last kan hebben van instraling.

Heb je de bijgeleverde coaxkabel van Ziggo gebruikt (zwarte met groen/blauwe uiteinde)?



Horse & Country TV is zeker ook een van die zenders die vaak problemen geeft? Mijn workaround is dan maar casten vanaf mobiel/tablet via de Ziggo app. _O-

sanso

Berichten: 5458
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:01

Het zal eens dat dat pokkeding het in een keer doet :roll:
Vaak heel lang moeten nadenken met het opstarten (even geduld aub), en hoe vaak hij apps als Netflix niet wil openen is ontelbaar..

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:06

klopt, horse and country zit op een andere frequentie, maar heeft wel last van inteferentie bij slechte connectoren/bekabeling/koppeling/aansluitingen :)


@Sanso, wanneer de box bij opstarten lang duurt en je hebt deze wel in de energiestand Hoog staan, zou ik even gaan bellen. Heel veel boxen krijgen op den duur ergere problemen bij dit. Zou vermoedelijk het retour signaal zijn die dan problemen geeft (omdat je al aangeeft dat Netflix niet werkt). Eventueel kun je kijken of je een internet kabel in je horizonbox hebt die naar een los wifi modem / router loopt. Als dit zo is, deze eruit halen, scheelt veel ergernissen;)
Mocht je in oud UPC gebied wonen, kan dit wat anders zijn, dan heb je namelijk geen los modem van Ziggo... dit is alleen in het oude Ziggo gedeelte :)

sanso

Berichten: 5458
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:09

Ik heb al zoveel lopen vloeken op dat ding, we hebben hem pas sinds november 2016, al vanaf het begin af aan problemen.. staat de energiestand standaard op hoog? Of moet je dat instellen?
We kunnen ook mega veel zenders niet zien maar heb te weinig tijd om dat uit te pluizen en zo'n monteur schiet niet op, heb ik al eens laten komen maar die wist er zelf ook niks vanaf 8)7 toen hebben we maar een hele nieuwe set gekregen

We hebben wel een modem van Ziggo maar geen idee of die box daarop is aangesloten

Bagheera_206

Berichten: 23226
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:12

Firefly4 schreef:
klopt, horse and country zit op een andere frequentie, maar heeft wel last van inteferentie bij slechte connectoren/bekabeling/koppeling/aansluitingen :)


@Sanso, wanneer de box bij opstarten lang duurt en je hebt deze wel in de energiestand Hoog staan, zou ik even gaan bellen. Heel veel boxen krijgen op den duur ergere problemen bij dit. Zou vermoedelijk het retour signaal zijn die dan problemen geeft (omdat je al aangeeft dat Netflix niet werkt). Eventueel kun je kijken of je een internet kabel in je horizonbox hebt die naar een los wifi modem / router loopt. Als dit zo is, deze eruit halen, scheelt veel ergernissen;)
Mocht je in oud UPC gebied wonen, kan dit wat anders zijn, dan heb je namelijk geen los modem van Ziggo... dit is alleen in het oude Ziggo gedeelte :)


Dan moet ik nodig eens wat kabels gaan vervangen ofzo. -O-

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:29

sanso schreef:
Ik heb al zoveel lopen vloeken op dat ding, we hebben hem pas sinds november 2016, al vanaf het begin af aan problemen.. staat de energiestand standaard op hoog? Of moet je dat instellen?
We kunnen ook mega veel zenders niet zien maar heb te weinig tijd om dat uit te pluizen en zo'n monteur schiet niet op, heb ik al eens laten komen maar die wist er zelf ook niks vanaf 8)7 toen hebben we maar een hele nieuwe set gekregen

We hebben wel een modem van Ziggo maar geen idee of die box daarop is aangesloten


Je kunt bij opties - voorkeursinstellingen - energiestand (even uit hoofd) zien op welke stand die staat. Normaal is het op hoog, maar soms word het anders ingesteld.

Als je ook veel zenders niet hebt, moet dat toch echt wel een signaal probleem zijn... Rond november waren er nog veel monteurs die niet echt kennis hebben over de box, ding was toen net nieuw voor de meesten :) Zou gewoon nog eens bellen en monteur vragen... kennis is stukken beter ;)


@Bagheera, gewoon even vanaf de hoofdaansluiting kabel naar de box leggen kijken of het dan werkt. Zo niet, zou ik ook bellen. Kan de hoofdaansluiting dan best eens zijn. :)

Check ander je hoofdaansluiting eens;
Afbeelding

beste is om bovenstaande foto als aansluiting te hebben (Braun AOP).
Op deze foto zie je een 3-uitgangs splitter, bij sommige installaties is er ook 1 met maar 2, dat is ook geen probleem.

Vanaf dit punt zou het in meeste gevallen goed moeten zijn.
Heb je een ander type aansluiting zou ik toch even bellen... sinds afgelopen week zijn er weer nieuwe frequenties op kanalen gezet en kun je door veroudere aansluitingen echt problemen kunnen krijgen.

Bagheera_206

Berichten: 23226
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:09

Bij mij ziet het er allemaal anders uit. Het is iig al een hele tijd zo, maar heeft het in het verleden wel gedaan. Denk dat ziggo H&C TV een minder belangrijk kanaal vindt. -O- En het dan maar op inferieure frequentie plaatst.

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:19

Zitten wel meer zenders in die frequentie hoor ;)
Maar mocht je keer tijd hebben, zou ik gewoon eens bellen... het maakt helemaal niet uit welke zender het is, als je het niet kunt ontvangen, is er gewoon wat mis... kan van alles zijn, maar is lastig zien vanaf een beeldscherm ;)
Zou gewoon er een belletje aan wagen en om monteur vragen. Helpdesk zal zeker wel aangegeven dat het kosten met zich mee kunnen brengen, maar als je de kabels een keer gecontroleerd hebt, zal er niet heel gauw een monteur zijn die je ineens volle mep zou laten betalen (en anders krijg je dat vooraf te horen van de monteur zelf), helpdesk klinkt er alleen erg "dreigend" mee, maar de monteur bepaald uiteindelijk of er kosten berekend worden/moeten worden.

Bagheera_206

Berichten: 23226
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:29

Tnx! :)

Banyu
Berichten: 10746
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-17 15:49

Vind wel vaak dat Ziggo zelf het probleem al snel bij de modem, of bekabeling legt. Maargoed... :+
Nooit problemen maar ineens tot 2 omdat ze zgn werkzaamheden uitvoeren wel. :')

Napie

Berichten: 8527
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:29

Mijn schoonmoeder heeft een extra pakket van ziggo waar brava in zit. Dat is 1 van de weinige zenders die ze heel graag kijkt. Helaas heel vaak storing en blokken op het beeld. Al tig keer modem opnieuw gestart en paar keer monteur erbij. Nieuwe box maar nog steeds geen verbetering. Vind het zo sneu voor haar

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:32

Tv en modem staan eigenlijk los van elkaar. Modem restarten helpt niets als je blokjes op beeld hebt.

@stamper. Ik ben dus storingsmonteur bij Ziggo en kom dagelijks bij klanten thuis en eigenlijk is alles ook de coaxkabel. Die werkzaamheden doen ze omdat klanten steeds meer internet snelheid willen en meer tv aanbod. Ze moeten wel om ruimte te maken. Dat in die gevallen oude bekabeling of kabelschades buitenhuks hierbij opduiken is erg vervelend... maar het zorgt er wel voor dat netwerk wel beter word.
Het voelt dus wel of Ziggo altijd het op eigen spullen geeft maar helaas is 90% van de gevallen zo..

Napie

Berichten: 8527
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:52

Maar die blokjes heeft ze alleen op brava. Waarom zegt een monteur haar niet dat ze een nieuwe tv zou moeten hebben?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

caro29
Berichten: 5762
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Problemen Ziggo Horizon box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:55

Ik heb constant problemen. Met films kijken/huren constant vastlopers, on demand wat meer niet dan wel werkt en programma's terugkijken is sws al een ellende. Ben behoorlijk klaar ermee. Alles naar het simpelste pakket gezet en kijk amper nog via tv. Storingen zijn er niet, stekkers er al constant uitgehad en verder weet ik het ook niet meer

Op zoek naar een leuke maandelijkse verwenmoment. Nu €10 korting op de goodiebox
https://www.goodiebox.nl/cth

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:41

Napie schreef:
Maar die blokjes heeft ze alleen op brava. Waarom zegt een monteur haar niet dat ze een nieuwe tv zou moeten hebben?


Wat voor tv heeft ze? En heeft ze ook een horizonbox? Monteur heeft dan niets gevonden?? Brava is bij mij ook bekend als stoorzender. Maar daar moet een meetbaar iets zijn.

Als je oma er een ontvanger bij heeft zal de tv zowiezo niet kapot zijn...

Banyu
Berichten: 10746
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-17 20:39

Tis opgevallen. Dit is het derde jaar dat er steeds in juni problemen zijn!
Ga toch maar eena rond kijken voor bij een ander netwerk of hoe zeg je dat....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Elizabeth, _Cindy, Britta31, ComscoreBot, eveliendb, GoogleAdsense, Karl66, Laarvv, lenaa_tje, loesje4600, marrlinde, mellamoshan, prugelpiet, Romeo2007, shirleyp, sureido, xSimonee en 37 bezoekers