Telefoon met whatsapp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Telefoon met whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 10:42

Beste bokkers,

Omdat ik merk dat ik veel te afhankelijk word van social media naar mijn zin, ben ik op zoek naar een telefoon(geen smartphone dus) waar ik alleen mee kan bellen, sms'en en evt whatsappen(via computer is toch wat minder direct). Foto's, apps, een touchscreen hoeven niet. WiFi is wel handig als het kan, maar als er geen whatsapp op kan hoeft dat ook niet.

Wie kan mij helpen?

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:44

Ik volg even, zat hier ook aan te denken voor volgend jaar als mijn abbonement af loopt.

Anoniem

Re: Telefoon met whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:50

Een telefoon met gewoon heel weinig geheugen? :)

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:52

Ik weet niet of je dat gaat vinden. Als een telefoon whatsapp heeft, heeft het automatisch internet ed. Kun je niet gewoon een goedkopere smartphone kopen en daar gewoon geen social media apps op downloaden? Of radicaler, gewoon je social media accounts verwijderen? Internet heb je sowieso als je ook whatsapp op je telefoon hebt. En als je dan ook geen whatsapp wilt, zou ik gewoon voor een oude nokia gaan. Die eerste is weer op de markt, best een mooi dingetje :D

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:53

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:59

Ik denk dat je dan echt een probleem hebt, want een telefoon met wifi/zonder camera is best uitzonderlijk. Ook heb je voor WhatsApp per se een touchscreen nodig dacht ik, en mijn pc doet al moeilijk als ik whatsapp aan heb en mijn smartphone niet "in de buurt" is/geen internet aan heeft.

Er komt wel binnenkort een nieuwe versie van de Nokia 3310 op de markt ;-)

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:00

Voor whatsapp op je computer heb je inderdaad ook een telefoon met whatsapp en internet nodig. Dus koop je een telefoon zonder internet, dan heb je dus ook helemaal geen whatsapp meer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:19

Telefoon zonder internet en gaan sms en? Of een met weinig geheugen?

die van mij kan aan messenger, wordfeut, trivia en dat was het. Intern geheugen vol. Heel veel ruimte voor fotos wel. Ik heb de goedkoopste intetnet bundel waar ik bij lange na niet aankom en 2 mensen die messenger berichten sturen en heel beperkt mijn vader ook. Dat bevalt best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 11:50

Met goed internet(ik heb nu een iPhone 4S) is het heel verleidelijk om, als ik weer een mailtje met facebook meldingen zie, dat te openen op safari(hetzelfde met bokt).Ik heb de social media apps(snapchat, instagram facebook etc) al van mijn telefoon verwijderd maar het liefst heb ik een telefoon waar je enkel mee kunt sms'en en bellen,(en dus W'app als dat mogelijk is), maar zonder mail, internet etc. dus echt voor noodgevallen. Want ben bang dat ik bij een goedkope smartphone toch op internet ga zitten(ja, ik weet het, je kan het trainen, maar met de hele dag thuiszitten kom je toch makkelijker in de verleiding). Maar ik vind whatsapp toch een hele makkelijke manier van communicatie en wil dat toch minstens op de computer kunnen gebruiken.

Hmm, whatsapp op computer kan niet zonder smartphone dus? Da's wel lastig, want toch makkelijkste manier van bereiken. Met mijn telefobie |o

Vind het wel tof trouwens, gewoon een oud klaptelefoontje wat je 1x per week hoeft op te laden :D

edit: foto's en touchscreen hoeven niet, maar mogen wel.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:55

Denk dat je dat niet meer gaat vinden. Maar je kan wel op alle docial media je meldingen uitzetten, geen apps installeren en klaar. Heb ik ook en krijg dus ook geen meldingen meer. Heerlijk rustig

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:58

Nokia E63 is prima voor dat soort dingen. Cameratje erop. handig toetsenbordje en kan whatsapp op., en facebook zelfs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 12:00

Lekker he? Heb ook whatsapp meldingen uitstaan, heerlijk :)

Ik bedenk me net wat, kan je met prepaid ook whatsapp gebruiken? Anders houd ik mijn huidige telefoon aan voor verbinding whatsapp met laptop (evt muziek) en laat die zoveel mogelijk thuis. En dan een oud klaptoestel voor de noodgevallen. Dat kan denk ik wel?

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:02

Dit topic past beter thuis op Huis, Tuin en Techniek (HTT) dan op MWS. Ik verplaats je topic daarom naar HTT.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:02

Whatsapp op computer met telefoon zonder internet kan wel!
Dan kan je echt alleen op de laptop whatsapp gebruiken.
Ik ken meerdere mensen die dit hebben (en ja die hebben écht een koelkast haha)

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:04

Kun je niet gewoon de app deïnstalleren?

Anders wil misschien Marktplaats of iets misschien wel helpen! Die hebben vaak ook wel oudere telefoons online staan (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 12:16

LoveBodin schreef:
Whatsapp op computer met telefoon zonder internet kan wel!
Dan kan je echt alleen op de laptop whatsapp gebruiken.
Ik ken meerdere mensen die dit hebben (en ja die hebben écht een koelkast haha)

Echt waar? Dus bij wijze van spreken een baksteennokia maar met whatsapp op computer kan? Dat is precies wat ik zoek!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:18

Toen mijn oude telefoon kapot was en ik nog ff tijd nodig had voor het zoeken van een nieuwe had ik ook gewoon Whatsapp op de computer. Je moet wel een telefoonnr hebben, dat wel.
Overigens kon je toen niet, zonder dat al je berichten verwijderd werden tussen de twee wisselen. Je kon maar op 1 apparaat tegelijk aanmelden met dat nr. Zodra ik een nieuwe telefoon had werd alles op de computer eraf gegooid. Andersom ook. Ik had nml nog een x problemen met​ de nieuwe telefoon en moest weer wisselen... geen idee hoe dat nu zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 12:24

Maar kan dus wel zonder telefoon met whatsapp?

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:35

Je kunt ook een hele lage internet bundel nemen bv 500 mb en kpn en Vodafone hebben dat als die op is het internet heel traag word en je geen extra kosten krijgt. Je kunt dan wel Whatsapp gebruiken maar de rest is eigenlijk geen doen.
Bij kpn staat het gewoon standaard aan. Bij Vodafone moet je dit zelf doen of vragen of de klantenservice dit wil doen.

Of idd prepaid kun je ook mee internet is wel duurder als je geen internet bundel hebt. Maar een Whatsapp bericht is niet veel mb. Behalve als er filmpjes of foto's binnenkomen of stuurt.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:44

JoskaH schreef:

Ja dat kan. Een koelkast telefoon rn whatsapp op de computer. Als je maar een telefoonnummer hebt!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:53

En iets als een Blackberry (curve of bold) dan?

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:55

LoveBodin schreef:
JoskaH schreef:

Ja dat kan. Een koelkast telefoon rn whatsapp op de computer. Als je maar een telefoonnummer hebt!

Maar hoe doe je dat dan? Je moet toch die QRcode scannen?

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:12

Heb je trouwens ooit van Telegram gehoord? Bijna hetzelfde als Whatsapp maar geen eigendom van Facebook dus betere privacy, synchroniseert zonder problemen, en je kan het zonder problemen op je pc (en andere apparaten) zetten. Heb je geen smartphone voor nodig. Ik heb het jaren zo gedaan, werkt prima ;-)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:16

Het is iets ingewikkelder dan qr code scannen ja.
Ik zit nu op mobiel, maar wat je eigenlijk doet is zeggen dat je laptop een telefoon is tegen whatsapp (daarom heb je ook een tel nr nodig).