Garantie op auto onderdelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Garantie op auto onderdelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 07:13

Ik word er via internet niet helemaal wijs uit en hoop dat Bokt mij kan helpen.

Vorig jaar in Augustus is onze auto in de garage geweest omdat de regeleenheid de verwarming/ airco kapot was. Totale kosten, €100,-.

Vorige week is de ANWB moeten komen omdat ik met pech stond. De motor van de verwarming/ airco zorgde voor teveel weerstand en daardoor kortsluiting en rook. Geen probleem, dat kan...

Auto naar de garage, bijna een week weg, totale kosten €300,-.

Tot mijn grote verbazing staat op de rekening een regeleenheid, deze was ook wéér stuk. Ze hadden mijn vriend vertelt dat ze deze ook weer hadden vervangen. Zo ging de rekening dus van €190,- naar €300,-.

Nu is míjn vraag of ik op die regeleenheid garantie heb? Want die had niet kapot mogen gaan aangezien het kapotte onderdeel en die regeleenheid los van elkaar staan.

Het verschil in bedrag is te groot om er niks mee te doen vind ik.

loez

Re: Garantie op auto onderdelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:44

Wij hebben hier op de zaak op de meeste onderdelen 1 jaar garantie. Bij sommige zelfs 2 of 3 jaar. Maar dit afhankelijk per leverancier.

Heb je dit aangegeven bij je garage? Zij hadden bij het ophalen eigenlijk samen met jou door het factuur moeten lopen om alles kort te sluiten.

Urona447

Re: Garantie op auto onderdelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:31

Voor de garantie heb je sowieso het kapotte apparaat nodig. Vind dat altijd lastig met garages want sommigen vervangen maar gewoon van alles.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:45

Als die regeleenheid kapot is moet die vervangen worden en dat kun je beter meteen doen als die open ligt dan nog eens open gooien zijn alleen maar extra kosten
Maar inderdaad wel in overleg en dat de garage kijkt er garantie op het onderdeel zit.
Meestal is het een jaar maar er zijn ook auto onderdelen van 6 maanden of langer.
Net als een laptop 5 jaar garantie en de accu erin maar 1 jaar.
Kaart dit aan bij de garage houder en kijk eens op je rekening meestal staat het er wel bij.

Hou er wel rekening mee dat het niet aan de regeleenheid zelf hoeft te liggen maar aan iets anders en dat hij daardoor kapot gaat.
Maar als je dat moet uitzoeken kan ook soms geld kosten.
Is het een bovag garage ??