HELP! Kamer verbouwen met klein budget.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

plantje01

HELP! Kamer verbouwen met klein budget.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 13:31

Over 2 weekjes ga ik op vakantie en wordt mijn kamer geschilderd en komt er een nieuwe vloer in. Het ideale moment om gelijk alles goed te verbouwen. Ik ben al aardig op weg maar kan ook nog heel veel nieuwe tips gebruiken

Ik heb al gedaan:
-andere lamp gekocht (lamp was nog van mijn ouders, heb deze kamer paar jaar terug overgenomen) via marktplaats= 5,50
-bed geregeld op marktplaats, wordt vanavond opgehaald= 55,-
-rolgordijnen gekocht bij de Aldi= 20,-
-verf gekocht om stoel over te schilderen, Action= 9,-

Er moet nog gebeuren
-laminaat kopen, had in gedachten de kleur witgrijs. Iemand ideeën waar ik dat het best vandaan kan halen?
-isolatielaag voor onder het laminaat wordt uitgezocht voor mij, maar ook hier de vraag waar het goedkoop gekocht kan worden
-ik heb mijn oog laten vallen op hele mooie (maar o zo dure) posters en lijsten van www.desenio.com en dacht dat het misschien een idee was de lijsten via Ikea te kopen? Heb thuis wel wat lijsten liggen maar allemaal verschillende maten en soorten waardoor het een beetje een rommeltje wordt.
-iets van decoratie (Hema had hele leuke, maar ook bij de Hema telt het aardig aan allemaal) Action viel me tegen. De ene kringloop hier in de buurt had niks leuks. De andere moet ik nog even kijken.
-een klein kastje voor onder mijn bureau om boeken in op te bergen.

Kringloop ga ik morgen langs omdat mijn vriend een auto heeft, op de fiets kan ik eventueel gekochte spulletjes niet meekrijgen en wordt ik op dit moment natgeregend.

Iemand ideeën? Misschien leuk om hier de vorderingen bij te houden?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:49

Je kunt kijken of je de posters ook via aliexpress oid kunt bestellen, vaak is het daar goedkoper.
Ook zijn er die customs verkopen, dus je eigen ontwerp/foto.
Levertijd is wel langer en boven de €22,- kun je invoerrechten erbovenop krijgen.

Kringloop bezorgd vaak ook, kost hier €15,- alleen ze brengen niets naar boven.

Qua deco zou je morgen bij de Kringloop kunnen kijken, verder heeft Xenos oid nog weleens wat of kun je online kijken wat je aanspreekt en bestellen.

Er is trouwens ook een interieurtopic:
[HTT] Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Essie73
Hoofdmoderator

Re: HELP! Kamer verbouwen met klein budget.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:39

Omdat dit topic beter op Huis-Tuin-Techniek past, verhuis ik hem daar naar toe.
HK->HTT

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:48

wij hadden in het vorige huis laminaat van dit bedrijf: https://www.lab21.nl/laminaat/

Wij zijn er ontzettend tevreden mee en aangezien het toen nog een mini bedrijfje was en nu zo te zien met meerdere vestigingen vermoed ik dat we niet de enige zijn :) Isolatie kwam gewoon van de gamma, ik zou even foldertjes in de gaten houden voor aanbiedingen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:51

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:56

Wellicht kijken voor vinyl bij de kwantum, maar dan met hout structuur.
Of zo'n rol ondervloer en goedkoop (of 2e hands) laminaat van bv gamma. Wij hebben op e boven verdiepingen laminaat van €5 per vierkante meter

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 16:41

Mri schreef:
Wellicht kijken voor vinyl bij de kwantum, maar dan met hout structuur.
Of zo'n rol ondervloer en goedkoop (of 2e hands) laminaat van bv gamma. Wij hebben op e boven verdiepingen laminaat van €5 per vierkante meter

Vinyl is niet veel goedkoper, en is denk ik meer geluid doorlatend. Ga even kijken voor 2e hands laminaat.

hoogendroog schreef:
Grijs laminaat, voor een klein prijsje: bij Leen Bakker. Heb het verleden jaar bij ons op de voorzolder gelegd, prima vloer, voor een hele fijne prijs!
http://www.leenbakker.nl/vloeren/lamina ... rijs-eiken

Deze vind ik eigenlijk te donker. Heb deze vanmiddag in het echt gezien.

Yessy schreef:
wij hadden in het vorige huis laminaat van dit bedrijf: https://www.lab21.nl/laminaat/

Wij zijn er ontzettend tevreden mee en aangezien het toen nog een mini bedrijfje was en nu zo te zien met meerdere vestigingen vermoed ik dat we niet de enige zijn :) Isolatie kwam gewoon van de gamma, ik zou even foldertjes in de gaten houden voor aanbiedingen.

Oeh jaa die van 5,75 in het grijs bevalt me wel :j
lor1_1984 schreef:
Je kunt kijken of je de posters ook via aliexpress oid kunt bestellen, vaak is het daar goedkoper.
Ook zijn er die customs verkopen, dus je eigen ontwerp/foto.
Levertijd is wel langer en boven de €22,- kun je invoerrechten erbovenop krijgen.

Kringloop bezorgd vaak ook, kost hier €15,- alleen ze brengen niets naar boven.

Qua deco zou je morgen bij de Kringloop kunnen kijken, verder heeft Xenos oid nog weleens wat of kun je online kijken wat je aanspreekt en bestellen.

Er is trouwens ook een interieurtopic:
[HTT] Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Ohja daar had ik niet aan gedacht! Levertijd maakt me niet zoveel uit, duurt toch nog even allemaal.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:04

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:37

Vinyl is stiller dan laminaat !

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:41

Wat ligt er trouwens nu op je vloer? Als het vloerbedekking is, kan het laminaat er gewoon overheen. Scheelt weer tapijt trekken en ondervloer kopen.

Tundra laminaat van de Ikea is prima en ook niet zo duur: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20284903/

Verschillende lijsten aan de muur kan juist heel leuk zijn. Verf ze dan wel allemaal in dezelfde kleur.