Grastrimmer-kantjesmaaier een NO! Of juist een GO!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Inxs

Grastrimmer-kantjesmaaier een NO! Of juist een GO!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 11:01

De titel zegt het eigenlijk al zo'n beetje :-) Nu is er genoeg keuze natuurlijk, dus dat zal het probleem niet zijn. Alleen, ...ik kom ook heel veel negatieve berichten tegen mbt tot het gebruik en het goed functioneren.

* draad welke steeds afbreekt
* draad welke terug schiet op/in de spoel?
* slechte kwaliteit vh materiaal (snel slijten etc)

Ik vroeg mij dan ook af of een grastrimmer de aanschaf wel waard is.
Gebruik jij een grastrimmer? En hoe voldoet jou dat?

DeMolenhoek

Re: Grastrimmer-kantejesmaaier een NO! Of juist een GO!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:03

Wij hebben dat. Inderdaad, de draadjes gaan heel snel kapot, dat is ook de reden dat mijn vriend dit ervan heeft gehaald en er teystrips (of hoe het ook moge heten) eraan heeft gemaakt :) Sindsdien tevreden van.

Inxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 11:06

Slim idee idd! Ik las ook iemand welke er een spaak (van een fietswiel) ingezet had, werkte ook prima! (Zegt hij _O- )

gekoppaard

Re: Grastrimmer-kantjesmaaier een NO! Of juist een GO!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:12

Ik heb er eentje van Wolfs. En het draad breekt bij mij alleen maar als ik te dicht op de stenen enzo ga... maarja dat is toch ook logisch? Volgens mij ligt het breken van de draad eerder aan de gebruiker dan aan het apparaat. Gewoon netjes afstand houden en dan doe ik +/- 3 jaar met mijn rolletje (Grasveld is ca 10 x 8)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:14

DeMolenhoek schreef:
Wij hebben dat. Inderdaad, de draadjes gaan heel snel kapot, dat is ook de reden dat mijn vriend dit ervan heeft gehaald en er teystrips (of hoe het ook moge heten) eraan heeft gemaakt :) Sindsdien tevreden van.

Tie strips? Haha, dat is handig bekeken!

If life gives you melons you might be dyslectic.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:15

Wij hadden echt enorme onkruiden in het veldje staat waarop ik de grastrimmer gebruikte en daar sloeg iedere keer het touwtje wel op kapot. Om wat hoog gras langs de schutting te trimmen daar werkte het prima voor, maar de echt grote klussen was een crime.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:19

Zoolgangster schreef:
DeMolenhoek schreef:

Tie strips? Haha, dat is handig bekeken!

Die ja!
Werkt echt super :j

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:58

gekoppaard schreef:
Ik heb er eentje van Wolfs. En het draad breekt bij mij alleen maar als ik te dicht op de stenen enzo ga... maarja dat is toch ook logisch? Volgens mij ligt het breken van de draad eerder aan de gebruiker dan aan het apparaat. Gewoon netjes afstand houden en dan doe ik +/- 3 jaar met mijn rolletje (Grasveld is ca 10 x 8)

Hier ook een Wolf, op een accu, om de randen/kantjes te doen waar ik met de zitmaaier niet bij kom.
Geen gedoe met een verlengsnoer, ideaal.

Als ik alles gemaaid heb wat er te maaien valt, heb ik nog flink wat stroom over in de accu. Ik moet echt goed m'n best doen met extra plekjes zoeken om de accu leeg te krijgen.(hij is nu twee of drie jaar oud). Ook ben ik nog aan het 1e rolletje draad bezig, het slijt eigenlijk allen als je te dicht bij de stenen komt.

Halve-overzichtsfoto van de tuin: (en een duif die de foto kwam verpesten :P )
Afbeelding

...wie de laars z'n schoentje Kerstmuts Ozosnel [&] niet past, knipt hem op maat...

Inxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 21:57

Hebben jullie het dan over Wolf Garten? Ja denķ?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:17

Inxs schreef:
Hebben jullie het dan over Wolf Garten? Ja denķ?

Inderdaad. (tenminste, ik wel :P )

Om precies te zijn, ik heb deze:
Afbeelding

Let wel op dat 'ie alleen voor gras is, zodra het wat meer riet- of houtachtig wordt (slootkanten bijvoorbeeld) heeft 'ie er aanmerkelijk meer moeite mee.

Voor de berm en slootkant pak ik de bosmaaier (benzinemotor).

...wie de laars z'n schoentje Kerstmuts Ozosnel [&] niet past, knipt hem op maat...

Inxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 22:32

Mijn favoriete merk voor tuingereedschap :j Mijn voorkeur voor een trimmer gaat dan ook uit naar één van hun. Ik wil hem idd alleen gebruiken voor gras, alleen voor de randjes dus, voor de rest vh het maaiwerk schaf ik een grasmaaier aan :-)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:36

Mijn man vind het verschrikkelijk.. Dus had zich een echte bosmaaier gekocht. Deze heeft dus geen draadjes maar een fatsoenlijk snijvlak.
Daar kan ik dus totaal niet mee werken.. veel te zwaar en onhandig.
Ik zweer bij mijn grastrimmer.. kom er juist heel fijn mee weg, draadjes slijten redelijk normaal vind ik zelf. Je moet natuurlijk oppassen dat je niet teveel tegen steen aan slaat. Dan slijt het dubbel zo hard. Ik gebruik hem juist om snel onkruid/brandnetels weg te werken. Of als ik alleen thuis ben en we hebben de weide verwaarloosd (dus dan staat het gras makkelijk 30/40 cm hoog), dan gebruik ik de trimmer om een begin te maken voor de grasmaaier. (Raad ik niet iedereen aan, is soms gekkenwerk.. Maar voor mijn gevoel heb ik íets eraan gedaan en neemt manlief het daarna over met grover geschut). Gelukkig is mijn man nu een zitmaaier het opknappen en kan mijn trimmer weer voor zijn normale doeleinden gebruikt gaan worden :P

(Vorige zomer hadden we de shet van vrienden 2 weken bij ons op vakantie. Was ook een ideale manier :P)
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie