Welke horren heb jij voor je deuren en welke werken nu echt?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Figo88

Welke horren heb jij voor je deuren en welke werken nu echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 20:38

Hallo bokkers,

Ik heb bokt en andere forums afgezocht, maar ik kan niet echt ervaringen vinden over horren om al dat vliegende gespuis buiten te houden -O-
Ik heb een aantal jaar van die lamellen gehad (geen idee meer van welk merk) en die werkten voor geen meter. De verzwaringen onderaan vielen er regelmatig af en als je er doorheen liep vielen de delen niet meer goed op hun plaats waardoor er kieren ontstonden.
Dit jaar wil ik dus nieuwe horren kopen, maar ik weet echt niet welke.

Ik woon in een huurhuis en wil liever niet al te veel investeren, dus het liefste blijf ik onder de 100 euro per hor.
Ik zoek horren voor mijn openslaande deuren in de woonkamer en voor de enkele deur in de keuken.

Ik zoek ook iets wat niet al te moeilijk is om te bevestigen.

De horren van Bruynzeel met magneten klinken goed, maar op karwei.nl lees je dan weer erg negatieve berichten.

Ik zou dus heel graag willen weten welke horren jullie hebben (soort hor en het merk) en of jullie tevreden zijn *\o/*

** Probeer altijd iemands meest kwetsbare plek te ontdekken. Dan weet je waar je hem niet raken moet.

tweetty

Re: Welke horren heb jij voor je deuren en welke werken nu echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:47

haha nou ik heb er 1 met magneten van de big bazaar van 3.99 en werkt geweldig. Heb 3 katten en een dochter dus iedereen kan de hele dag gewoon naar buiten zonder dat ik steeds de deur dicht moet doen. moet zeggen dat het maar 1 seizoen mee gaat maar dat vind ik voor dat geld niet erg.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:48

Ik heb horren die in het midden sluiten dmv magneten.
Dit ivm kat en kinderen die in en uit vliegen.
En een hordeur gewoon open laten staan.
Ook in de slaapkamer heb ik bij de naar buiten openslaande ramen deze horren zitten.
Bevallen me al jaren prima. Heb alleen vorig jaar nieuwe gekocht, blijken die te kort te zijn.
Dus wel even opletten wel maat deur je hebt.m

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 21:01

tweetty schreef:
haha nou ik heb er 1 met magneten van de big bazaar van 3.99 en werkt geweldig. Heb 3 katten en een dochter dus iedereen kan de hele dag gewoon naar buiten zonder dat ik steeds de deur dicht moet doen. moet zeggen dat het maar 1 seizoen mee gaat maar dat vind ik voor dat geld niet erg.

Voor dat geld is dat inderdaad helemaal niet erg!
Maar zijn ze ook makkelijk te bevestigen en eventueel makkelijk op maat te maken? Want als dat lastiger is heb ik eigenlijk weinig zin om dat jaarlijks opnieuw te moeten gaan doen :+

** Probeer altijd iemands meest kwetsbare plek te ontdekken. Dan weet je waar je hem niet raken moet.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 21:03

ikkeniet schreef:
Ik heb horren die in het midden sluiten dmv magneten.
Dit ivm kat en kinderen die in en uit vliegen.
En een hordeur gewoon open laten staan.
Ook in de slaapkamer heb ik bij de naar buiten openslaande ramen deze horren zitten.
Bevallen me al jaren prima. Heb alleen vorig jaar nieuwe gekocht, blijken die te kort te zijn.
Dus wel even opletten wel maat deur je hebt.m

Mag ik vragen van welk merk jouw horren zijn? En weet je eventueel ook het type?
En zuur dat de nieuw gekochte horren te kort zijn, goede tip inderdaad om het even goed opmeten en de juiste maat te kiezen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:04

Wij hebben bij de buitendeur van zo'n plissee deur.
als je m niet gebruikt zit deze helemaal aan de zijkant en je kunt m zo openschuiven.
zolang ie dicht is geen vlieg binnen, maar volgens mij maken die beesten er een sport van om zo snel mogelijk mee naar binnen te vliegen.
voordeel van deze plissee deur is dat als je er tegenaan/ doorheen loopt, dan maak je m even open en weer dicht en dan zit die weer in de railt.
kat weet die echter ook dat hij er dus onder doorheen kan.......
Doet ie alleen als er iets engs buiten is.
wil hij gewoon normaal naar binnen dan gaat hij keurig voor de deur zitten wachten.

Boven bij de ramen hebben we inzethorren

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:06

Hier ook action hor deur met magneten in het midden kost geen drol en werkt prima voor 1 seizoen maar krijg straks een degelijke schuif hor deur die schoon ouders ook hebben maar ook die werkt top als je hem dicht doet dan he... maar sat kunnen de kids daar ook al dus daar geen probleem mee... hoog uit met de hond... maar die leert het wel

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:12

Hier meerdere soorten horren gehad en allemaal gesneuveld. Niet door de huisdieren of andere gezinsleden, maar door mijzelf. Ik kan er gewoon niet mee omgaan, ondingen. Dus hebben we nu al een paar jaar niets voor de deuren en ramen en eigenlijk mis ik het ook niet. Overdag jagen de katten op eventuele vliegen en verder probeer ik er in de zomer 's avonds rekening mee te houden dat we geen licht aandoen als alles open is.

Eindelijk een klein beetje boerin!

tweetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:18

Figo88 schreef:
tweetty schreef:

Voor dat geld is dat inderdaad helemaal niet erg!
Maar zijn ze ook makkelijk te bevestigen en eventueel makkelijk op maat te maken? Want als dat lastiger is heb ik eigenlijk weinig zin om dat jaarlijks opnieuw te moeten gaan doen :+

ja ik vind van wel, lengte is vaak prima. zit klittenband en punaises bij. verwijder het in de herfst en in het voorjaar hang ik weer een nieuwe op, kost me hooguit een half uurtje.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:43

Ik heb o daddy hor van bol.com hij was rond de 30 euro maar is echt fantastisch. Sluit in het midden dmv magneten

knabbelgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:56

Ik heb 2 hordeuren van de Lidl, echte deuren 35 euro. In elkaar zetten is echt een rotklus, maar het werkt top! Magneetjes werken goed genoeg voor wind enzo, maar houden een kat niet binnen. Ik en er heel erg blij mee! Je kunt ze zelf op maat maken voor je deur

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:43

Ik heb ook van die magneet horren maar als het waait zijn de magneten niet sterk genoeg en waait alles open. Heb er nu haarklemmen op zitten als het waait. Maar dan dus zelf niet makkelijk naar buiten/binnen, de katten wel.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 22:09

Bedankt voor alle reacties :)
Ik ga dan denk ik ook voor een magneethor, in ieder geval voor in de keuken. Het klinkt heel handig en de meeste reacties zijn daar ook positief over.
Voor de openslaande deuren kunnen deze helaas niet dus daar wordt het dan toch een lamellenhor of een plisséhor.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie