Ik deel op dit moment een auto met mijn zusje (en haar vriendje) en zit een beetje met een probleem. Ik ben op dit moment de hoofdgebruiker van de auto en gebruik hem dan ook aanzienlijk meer dan zij, maar we komen niet uit het delen van de benzinekosten. Het plan was om dit op goed vertrouwen te doen maar dat lijkt niet te lukken. Ik ben totaal niet krenterig en ga niet zeuren over 2 euro op een volle tank, maar ze lijken zich niet helemaal te realiseren hoe duur het is om auto te rijden en maken regelmatig ritjes van circa 50 km en doen alsof hun neus bloedt als ik vraag om het geld voor de benzine.
Omdat mijn zusje vanaf augustus ook intensiever gebruik zal gaan maken van de auto zoek ik iets waarmee we het gewoon bij kunnen houden. Mijn eerste gedachte was een schriftje in de auto leggen en daar de kilometerstanden bij thuiskomen noteren, en daarmee een berekening maken op het moment dat een van ons getankt heeft. Ik vraag me alleen af of het niet makkelijker kan. Zijn er apps die je bijvoorbeeld samen kan gebruiken dmv een internetverbinding voor dit soort dingen?
Er zullen vast meerdere mensen zijn die een auto delen, ben benieuwd of jullie ideeën hebben
) en dat aftrekken van de gereden km's. Hou je ook die van haar over.
Gaat in de toekomst wel komen, maar aangezien ik nu 2 weken m'n rijbewijs heb en m'n zusje hem als het goed is 14 augustus haalt is dit zijn 'kadootje' aan ons zodat we fijn kunnen oefenen en zelf kunnen rondtoeven in ons eigen wagentje zonder dat we gelijk zelf al die kosten hebben.