Op zoek naar ervaringen en prijzen badkamer renovatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Op zoek naar ervaringen en prijzen badkamer renovatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:55

Wij gaan verhuizen en willen een nieuwe badkamer en toilet plaatsen in het huis. Deze hebben we reeds besteld maar zijn op zoek naar een aannemer. Echter de prijzen die wij te horen krijgen vinden wij erg duur.

Het gaat om een badkamer van 2,67 bij 2,03. Hiervoor worden makkelijk prijzen gerekend van 10.000 euro voor het plaatsen van een nieuwe badkamer. Dit vinden wij veel te hoog, zeker als je op internet leest wat andere mensen kwijt zijn. Zeker omdat het verplaatsen van leidingen eigenlijk niet echt nodig is.

Ik was benieuwd naar ervaringen van bokkers, offertebedragen en namen van aannemers. Wij willen (al dan niet zelf doen) slopen. En laten: tegelen en installeren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:41

Even een stipje. Ik heb een paar jaar terug ook een offerte laten doen en daar kwam voor ook zoiets een 5500 euro uit. Terwijl anderen zeggen het kan voor 3000. Bij 3000 zeg ik meteen ja, bij 5000 lukt het gewoon niet.
Luxe hoef ik ook niet. En de wc is al geinstalleerd, alleen niet betegeld, dus daar hoeft geen nieuwe voor. De rest wel, dus nieuwe douchebak, enz. Maar geen nieuwe leidingen.

Froukje_J

Re: Op zoek naar ervaringen en prijzen badkamer renovatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:51

Bij ons heeft een bevriende zzper het gedaan waren rond de 2700 euro kwijt.
Hadden we zelf de tegels enz al gekocht badkamer wc en tegels keuken
Dingen die hij ook nodig had en we nog niet hadden zitten bij de 2700 in

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:57

Wij hebben toevallig deze week een badkamer renovatie besproken. Ook wij hebben net een nieuw huis gekocht met badkamer uit het jaar nul :+
Wij komen met bouwdepot uit op ongeveer 12.500 euro. Dat is dan wel inclusief slopen, afvoer en opnieuw opbouwen. Voor de aannemerkosten zijn we daarvan 7000 euro kwijt. Het overige bedrag (5500 euro) was dus voor tegels, douche, bad, badkamermeubel, wc etc etc.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:01

Cayenne schreef:
Wij hebben toevallig deze week een badkamer renovatie besproken. Ook wij hebben net een nieuw huis gekocht met badkamer uit het jaar nul :+
Wij komen met bouwdepot uit op ongeveer 12.500 euro. Dat is dan wel inclusief slopen, afvoer en opnieuw opbouwen. Voor de aannemerkosten zijn we daarvan 7000 euro kwijt. Het overige bedrag (5500 euro) was dus voor tegels, douche, bad, badkamermeubel, wc etc etc.

Wow wij hadden een bouwdepot van 20.000 hele huis is over de kop geweest nieuwe wanden plafonds elektrisch cv keuken badkamer echt alles en het grootste deel van ons aanbouw(bijkeuken) hebben we hier ook nog uit kunnen halen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:34

Froukje had hij voor jullie echt volledige prijs of vriendenprijs gerekend? Als het om de niet-vriendenprijs gaat ben ik wel geinteresseerd in eventuele contactgegevens! Wij hebben in principe alles al gekocht dus zou echt alleen om manuren gaan. Eventuele lijm etc willen we ook zelf kopen.

Bij ons gaat het ook uit een bouwdepot.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:43

Ik doe je even pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:44

Dankjewel!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:19

Wij hebben zelf de materialen ingekocht en zelf gesloopt en afgevoerd afgelopen najaar. Aanleg nieuwe badkamer + dicht maken oude deur en open zagen en aanleggen nieuwe deur + verleggen leidingen + opbouwen tussenmuurtje voor inloopdouche + aanleg elektrische vloerverwarming heeft ons 4500 incl. btw gekost.

Edit: onze oppervlakte is vergelijkbaar met die van jou. Rare vorm, scheve muren in een huis uit 1902, geen makkie dus.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:32

in welke regio zitten jullie?

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:41

Wij zitten middenin de randstad, Scheveningen. We hadden wel een grote opdracht voor de aannemer met aanleg nieuwe trap, stucken van het halve huis, verplaatsen 3 muurtjes, verbouwen open haard, deels aanleg nieuwe elektra, etc. Wellicht dat de gunstige prijs voor de badkamer deels daar vandaan kwam. Al vond ik zijn prijs voor het hele pakket van werkzaamheden fair.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:51

2 jaar geleden onze badkamer en 2 kleine toiletten geheel laten vernieuwen. Vrij basic, geen gouden kranen ofzo.... € 21500.
Materiaal was geloof ik €7000 en later nog wat meer, de rest was arbeidsloon. Heeft bijna 5 weken geduurd, oud huis, dus hier en daar scheef :D

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 02:37

Ik zou adviseren even rond te vragen, of iemand het niet via via kan doen!
Wij hadden namelijk voor onze 2e badkamer een bedrijf laten komen en de offerte was: € 5500,-!!!
Toen heb ik even rondgevraagd in de familie, en mijn stiefvader wist iemand die goed kon tegelen..
uiteindelijk is dat uitgekomen inclusief materialen voor: € 1700 !
Wat een verschil! En het is prachtig!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 04:45

Wanneer je het via via laat doen, hou er dan wel rekening mee dat je problemen kunt krijgen met garantie etc wanneer het fout gaat.
Zeker met een bouwdepot is dat best nog een dingetje.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 04:55

Cayenne schreef:
Wanneer je het via via laat doen, hou er dan wel rekening mee dat je problemen kunt krijgen met garantie etc wanneer het fout gaat.
Zeker met een bouwdepot is dat best nog een dingetje.

Ik snap wat je bedoelt maar Jans zegt dat er geen leidingen verplaatst hoeven worden, dus eigenlijk is het tegel werk... alles blijft op z'n plaats...

Bij ons hebben we alleen zelf de tegel vloer eruit gesloopt en de man heeft een nieuwe egale vloer gelegd en dan betegeld en over de wanden nieuwe tegels geplaatst.
En hij heeft het niet super gemakkelijk gehad omdat de muren best scheef waren hihi :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:08

01San schreef:
Ik zou adviseren even rond te vragen, of iemand het niet via via kan doen!
Wij hadden namelijk voor onze 2e badkamer een bedrijf laten komen en de offerte was: € 5500,-!!!
Toen heb ik even rondgevraagd in de familie, en mijn stiefvader wist iemand die goed kon tegelen..
uiteindelijk is dat uitgekomen inclusief materialen voor: € 1700 !
Wat een verschil! En het is prachtig!

Ik woon in Groningen en heb een budget van 3000.
Als ik de materialen die ik wil hebben in zou kopen bij een bouwmarkt kost me dat een 1500 euro. Goedkope tegels, goedkope wasbak, maar een mooie douchecabine (ik wil eentje hebben van 1.90-2m hoog met een stang in het midden om mijn duikspullen aan te kunnen hangen om te drogen, die kost gewoon 800). En een simpele nieuwe radiator.
Ik heb een paar jaar terug 2 personen gevraagd. 1 kwam op 5500 en zou zelf materialen leveren en wilde dingen veranderen die ik niet aangepast wilde hebben omdat het onzin was.
De andere had het liefst dat ik zelf ging inkopen van materiaal en dan zou hij daarna wel een offerte uitbrengen. Aangezien ik niet graag zelf inkoop wegens wel wel eens een miskoop gedaan met een douchebak, heb ik liever een totaalprijs. De offerte voor het plaatsen is er ook nooit gekomen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:16

Ik volg onze badkamer moet vernieuwd, maar het fijne is ook dat er gipswanden zijn en ik ben super bang dat de slaapkamer muur er dan ook uit gaat want je hebt zo een gat van de ene naar de andere kant. Daarbij lekken nu de voegen dus ik heb ook geen idee in wat voor staat die platen nog zijn :( zal een dure grap worden ben ik bang. De rest van het huis hebben we allemaal zelf gedaan op het stucwerk na dus ook wc beneden helemaal eruit gesloopt opnieuw betegeld, keuken en een muur beneden helemaal eruit etc. Maar de badkamer zie ik echt niet zitten vooral ook omdat je er anders lang geen gebruik van kunt maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:17

Wij zitten in regio Utrecht, Houten om precies te zijn :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:17

Die bedragen hier zijn heel hoog maar helaas wel bekend. Hoor van meer mensen dat een heel simpele kleine badkamer zo veel moet kosten. Zie dat bij een vriend. Die heeft vorig jaar zijn mini badkamer iets vergroot door zelf breekwerk te doen naar kast in kamer ernaast en een wc aanleggen die precies boven die van beneden ligt. En wc beneden gedaan. Hij was ondanks al het sloopwerk zelf te doen en af te voeren nog 10000 euro kwijt. Douche boven is denk ik 180 bij 110 of zo.

Voor hier geinformeerd, moet oa een chemisch verankerde wastafel verwijderd worden. Afvoer van douche gewijzigd en helemaal tegelen. Puur arbeidsloon zou over de 6000 kosten. Is wel 2,5 bij 3.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:08

Bij ons zat ook het sloopwerk erbij. De container voor de deur was al € 500. Maar ook inbouwverlichting enz. loopt op.En alles is helemaal omgegooid, dus alle leidingen moesten verlegd worden. Verder zijn onze muren wat scheef, dus dat was veel stukwerk voordat getegeld kon worden.
Maar ik ben heel erg tevreden over het eindresultaat. Ik zou alleen nooit meer zo'n grote glazen douchewand nemen, je poets je gek :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:29

slechte ervaring daarmee zo'n 2 jaar geleden.
Naar de winkel en een badkamer uit laat tekenen (bedrag ca 4.500,00 euro). Oke je neemt de tekening mee naar huis en een week later bericht dat je de badkamer wilt laten plaatsen bericht dat zij een foute offerte gedaan hebben en dat wat ik wilde niet voor die prijs kan. Erop aangesproken dat de tekening bij het bedrijf op de locatie door een medewerker gemaakt en berekend was. Jammer maar die persoon werkte er niet meer.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:49

Voor het plaatsen van onze vrij luxe badkamer in een casco huis dus incl omleggen, vloer storten alles tegelen, ontwerpen en alle matrialen waren wij circa 9.500 duizend euro kwijt.

Ik heb hiervoor een speciaal ontworpen wastafel met kom, inloopdouche met rainshower, toilet met ombouw, luxe handdoek radiator en verwarmde spiegel met licht. We hebben 3 soorten tegels en in totaal zijn ze 2 weken bezig geweest.

Voor 4 tot 5 moet je makkelijk een normale badkamer kunnen laten plaatsen als je een egale vloer hebt liggen en, geen omlegwerk hebt.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:01

Over 2 weken beginnen ze met de renovatie van onze badkamer (2.0x2.5m). Exclusief spullen zijn we daar rond de 7000 voor kwijt. We voeren wel het afval zelf af, dat scheelt €250. Hij gooit het in zijn eigen aanhanger en wij brengen het weg. Voordeel is dat hij er, als bedrijf zijnde, voor moet betalen en wij, als particulier niet. Scheelt toch weer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:41

Oeh, ik wilde heel graag zeer binnenkort mn doucheruimte laten renoveren. Tegels eraf, beton cire erop (of hoe heet die zooi) .. andere douchestang, en een ander badmeubel.
Mag toch hopen dat dat onder de 3000 euro blijft zeg hee, anders gaat t mooi niet gebeuren.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:42

Wij hebben nu met dank aan dit topic nog wat contacten gelegd! Daar ben ik al erg blij mee. :D