Website op Google

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MagicMuffin

Website op Google

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 12:52

Hallo!

Ik vraag mij af wat ik kan doen om mijn website vindbaar te maken op Google.. Op het moment moet je echt mijn bedrijfsnaam weten om op de site uit te komen en dat is natuurlijk niet handig. Ik ken de term CEO, maar ik heb geen idee hoe of wat je dan moet doen. Mijn site is gemaakt via Jimdo maar heeft wel een eigen domein. Wie heeft hier verstand van en kan mij helpen? :P

mag

Re: Website op Google

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:57

Ik denk dat je de term SEO bedoeld. Jimdo ken ik niet, is dit op basis van wordpress? Anders kun je de plug-in Yoast SEO installeren, met deze plug-in kun je heel handig title tags meta beschrijvingen en analyses uitvoeren.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:58

En anders kun je altijd nog advertentieruimte op Google kopen, dan kom je gegarandeerd bij een aantal zoektermen bovenaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:25

Voor Jimdo zou ik dit doorlezen: https://nl-help.jimdo.com/seo/

Als je gratis Jimdo gebruikt vrees ik dat je echt alleen op site titel wat te doen hebt met google, dan heb je namelijk dit:
Paginatitel voor de startpagina
Paginabeschrijving voor de startpagina
Test indexering bij Google
Google preview

Terwijl als je gaat betalen per maand je dit hebt (5 euro per maand)
Individuele pagina-URL -
Paginatitel per sub-pagina -
Paginabeschrijving per sub-pagina -
XML-Sitemap -
rankingCoach optioneel verkrijgbaar -
Paginatitel voor de startpagina
Paginabeschrijving voor de startpagina
Test indexering bij Google
Google preview

En als je het duurste per maand neemt heb je eigenlijk wat je echt graat wilt, namelijk alle bovenstaande plus:
Robot Meta Tags per pagina - -
URL-doorverwijzen

Maar dan ben je 15 euro per maand kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:35

Ik heb naast de SEO adviezen nog wel wat andere tips :

- Op je website staat niet wat je werkgebied is en in welke regio je woont
- ervaringen = ervaring
- Referenties opnemen

Ik zoek wel eens een oppas . voor onze dieren

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 13:45

SEO inderdaad. Tot zover mijn kennis dus :')
Ik heb de goedkope betaalde versie van Jimdo. Die zou ik dus moeten verhogen, dat kan wel.

MariekeB Bedankt voor de tips, dacht toch dat de locatie er wel stond maar zal die ook toevoegen aan de beginpagina. Het is in/rondom Leeuwarden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:49

hoelang is je website reeds online?
want zoiets heeft soms ook wat tijd nodig.

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 13:51

tengeltje11 schreef:
hoelang is je website reeds online?
want zoiets heeft soms ook wat tijd nodig.

Sinds eind oktober :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:06

Niet zomaar gaan adverteren in elk geval, dat gaat je waarschijnlijk niet genoeg opleveren.

Om hoger te komen moet je eerst bedenken op welke termen je wil scoren. Waar zoeken jouw klanten/bezoekers op? Dan heb je populaire termen (denk aan 'hondenoppas') waar veel op gezocht wordt maar waar de concurrentie groot is, en minder populaire termen ('hulp nagels knippen hond') waar minder mensen op zoeken, maar waar je wel sneller hoog kunt staan in de zoekresultaten omdat de concurrentie kleiner is.

Voor elke pagina op je site kies je één zo'n term uit, de term waar die pagina goed vindbaar op moet zijn. Dan ga je optimaliseren. Je verwerkt die term in de paginatitel, een paar keer in de tekst (niet té vaak, en gebruik ook gerust synoniemen of verwante zoektermen), en eventueel ook in de meta-omschrijving (het stukje tekst onder de titel wat in zoekresultaten verschijnt).

Jij gebruikt bijvoorbeeld de term 'dierenzorg.' Maar zoeken jouw klanten daar ook op? Ik zou zelf eerder zoeken op 'oppas voor hond', of zo. De subpagina's zijn wel specifieker, maar bevatten weinig tekst. Als je iets uitgebreider over je diensten schrijft maakt dat je website beter vindbaar.

Ik zou ook zéker je regio duidelijk vermelden. Veel mensen zoeken op 'hondenoppas STAD', en je wil dat jouw site dan naar boven komt. Bovendien geeft Google regiospecifieke zoekresultaten, dus iemand uit Amsterdam die op 'hondenoppas' zoekt krijgt dan meer hondenoppassen uit Amsterdam dan uit Maastricht te zien.

Wat verder héél goed helpt is backlinks: linkjes naar jouw website. Die moeten wel relevant zijn en van fatsoenlijke websites komen, het helpt dus niet om goedkoop 100 backlinks te kopen bij wijverkopenfoutebacklinks.nl, zeg maar. Maar zorg dat mensen je website leren kennen, schrijf misschien een gastblogje ergens, zoek contact met lokale dierenbedrijven (dierenarts, pensioen, etc) of ze naar jou willen linken.

Als je er serieus mee aan de slag wil is de overstap naar Wordpress ook te overwegen, dat is volgens mij veelzijdiger dan Jimdo. Niet aanschaffen via Wordpress.com want dan betaal je veel; als je gewoon een domein koopt en hosting regelt kan je Wordpress gratis installeren en heb je alle mogelijkheden waar je bij Jimdo blijkbaar voor moet bijbetalen.

Toevoeging: Op deze site staat veel informatie.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:08

Mijn moeder heeft dat ooit helemaal uitgezocht, hoe je je site bovenaan kan krijgen in google.
Zijn erg veel filmpjes en sites over te vinden en ze was er uiteindelijk aardig goed in gelukt.

Ik zal eens navragen of ze nog weet waar ze de info vandaan had.