Een goede database

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Quir

Een goede database

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-17 08:22

Waar kan je een goede database maken of eventueel laten maken?

Ben namelijk op zoek naar een goede database waarin je op meerdere criteria kunt selecteren en vervolgens eenvoudig een uitdraai kunt maken (en versturen) met de gegevens die voldoen aan de geselecteerde criteria.

Ik heb nu een eenvoudige database in excel gemaakt, dat werkt op zich wel prima, maar ik kan maar op één criteria selecteren en ook een uitdraai maken van de selectie lukt (mij) niet. Ook de invoer zou wat makkelijkere moeten kunnen en het zou fijn zijn als er foto's en video's ingevoegd kunnen worden.

Ook moet de database vrij groot kunnen worden, maar toch goed overzichtelijk.

Wie kan mij helpen of heeft ideeën? :)

Odette van de Beekerheide drachtig van Strandgaards Mangold: 3 mei 2021 - *Volg topic*
Liberty van Equi Center

Prrrr
Moderatorrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:30

Excel is ook een spreadsheet, geen database. Microsoft heeft ook een databaseoplossing, Access. Daar kan je alles mee wat een database moet kunnen. Heb ik goede ervaringen mee. Hoe groot moet je kunnen worden? Mijn grootste tabel loopt intussen richting de 15000 records en ik ben nog geen problemen tegen het lijf gelopen.

Voordeel van Acces is dat het goed integreert met Excel, maar dat doet elk zichzelf respecterende database.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

chevax

Re: Een goede database

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:31

Ik gebruik al jaren Filemaker Pro en ben daar tevreden over. Je kunt de database inrichten naar jouw wensen. Hier loopt alles vanaf het eerste contact met een klant via de database en dat werkt prima.

Prrrr
Moderatorrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:33

Filemaker heb ik inderdaad ook goede ervaringen mee, maar ken ik niet in de variant dat je ook bestanden toe moet voegen - maar daar heb ik voor het laatst denk ik 10 jaar geleden iets mee gedaan, dus misschien is dat inmiddels toegevoegd. Access doet wel aan het toevoegen van bestanden, maar als bestand, niet als plaatje.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:45

Ik werk het liefst met MySQL. Meestal werk ik ermee via de Terminal op mijn Mac, maar je kan ook MySQLWorkbench downloaden. Dan kan je er mee werken in een meer gebruiksvriendelijke vorm. Ik heb het even gecheckt en (hoewel het wat gepriegel is) kan je er ook video's mee opslaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie