CMD

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carol_Beer

CMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 07:18

Hoi lieve mensen, laatste tijd krijg ik steeds vaker na het opstarten een Terminal venster van Windows te zien, dit gebeurt ook steeds vaker tussendoor.
Weet iemand misschien wat dit is, en wat de oorzaak is?
Mvg FabianHorse
Afbeelding

Carol_Beer

Re: CMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 07:51

Niemand?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:40

Ik zou even een goede virusscanner laten draaien.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 19:13

EvelijnS schreef:
Ik zou even een goede virusscanner laten draaien.

Ik heb pasgeleden een aantal keren defender en firewall de pc volledig laten scannen. Waarom denk je aan een virus?

Peetje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:14

even mee naar de Mediamarkt. Die hebben een balie met medewerkers die direct proberen problemen op te lossen

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 19:53

Afbeelding

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 19:54

Dit krijg ik dus, het is vaak maar heel even, en verdwijnt dan na wat enkele seconden.
Tijdens het gebruik is het vaak slechts maar een fractie.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 19:54

Ik kijk zo wel even op Internet, daar staat vast veel meer info.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:20

Vaak is het een teken dat er ongewenste software wordt geïnstalleerd. Nu ik het screenshot groter zie denk ik dat echter niet. Dit zou moeten helpen:
Taakplanner > Microsoft > Office > Klik met de rechter muisknop op "OfficeBackgroundTaskHandlerRegistration" (even kijken welke taak het is) > Uitzetten (oid, ik heb Windows in het Engels).

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:17

Dit is een fout in Microsoft Office. Geen virus of zo iets.

Citaat:
https://tweakers.net/nieuws/125359/micr ... rompt.html

Microsoft belooft binnenkort een fix uit te brengen voor Office. De fix moet voorkomen dat het softwareprogramma elk uur kort een command prompt laat zien. Microsoft test de patch al in een Insiders-versie van zijn kantoorsoftware.

Microsoft-medewerker Greg Jensen zegt op Microsofts eigen forum in een post van dinsdag dat de fix in een toekomstige Office-update zal zitten, maar geeft geen exacte informatie wanneer die verschijnt. De patch is al beschikbaar voor gebruikers in de Slow Ring van het Insiders-programma.

Gebruikers kunnen de pop-ups handmatig uitzetten via de taakplanner, merkt een Reddit-gebruiker op. De pop-up veroorzaakte veel irritatie, omdat games hierdoor niet langer schermvullend draaien. Ook kunnen mensen erdoor denken dat de computer is getroffen door malware.

De boosdoener is OfficeBackgroundTaskHandlerRegistration, een onderdeel van Office. Gebruikers die er last van hebben, zien elk uur als de taak zich uitvoert een pop-up met een command prompt verschijnen, die ook meteen weer verdwijnt. Het probleem doet zich sinds enkele maanden voor.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 09:49

APCIII schreef:
Dit is een fout in Microsoft Office. Geen virus of zo iets.

Citaat:
https://tweakers.net/nieuws/125359/micr ... rompt.html

Microsoft belooft binnenkort een fix uit te brengen voor Office. De fix moet voorkomen dat het softwareprogramma elk uur kort een command prompt laat zien. Microsoft test de patch al in een Insiders-versie van zijn kantoorsoftware.

Microsoft-medewerker Greg Jensen zegt op Microsofts eigen forum in een post van dinsdag dat de fix in een toekomstige Office-update zal zitten, maar geeft geen exacte informatie wanneer die verschijnt. De patch is al beschikbaar voor gebruikers in de Slow Ring van het Insiders-programma.

Gebruikers kunnen de pop-ups handmatig uitzetten via de taakplanner, merkt een Reddit-gebruiker op. De pop-up veroorzaakte veel irritatie, omdat games hierdoor niet langer schermvullend draaien. Ook kunnen mensen erdoor denken dat de computer is getroffen door malware.

De boosdoener is OfficeBackgroundTaskHandlerRegistration, een onderdeel van Office. Gebruikers die er last van hebben, zien elk uur als de taak zich uitvoert een pop-up met een command prompt verschijnen, die ook meteen weer verdwijnt. Het probleem doet zich sinds enkele maanden voor.

Ha, klopt. Dat las ik ook zojuist op tweakers.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:10

Toevallig, heb ik dit ook! Ik wacht af :)