Mieren in huis, hoe wegkrijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Mieren in huis, hoe wegkrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 10:07

Ik zit ivm gipspootje ergens anders en er zijn hier beetje veel mieren. Ze komen via de voordeur binnenstampen en maken een lange rij naar keuken en verder. Ivm mijn gips kan ik geen kant op en even naar de winkel helaas.

Zijn er huis tuin en keuken middelen behalve de vlammenwerper die ik kan gebruiken om ze te stoppen?

Anoniem

Re: Mieren in huis, hoe wegkrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:08

Muntjes van 1, 2 of 5 ct bij de deur leggen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:11

Hier staan best wel wat opties met middelen die je mogelijk al in huis hebt, ik zou er gewoon een paar proberen: https://omaweetraad.nl/diversen/mieren

Succes! Hier hadden we ze laatst in de wc, die kwamen vermoedelijk door de luchtafvoer naar binnen. Ik heb ze maar laten lopen, de katten vonden het fantastisch :+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:12

Mijn oma zei peper strooien, werkt schijnbaar heel goed.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:14

Danique schreef:
Muntjes van 1, 2 of 5 ct bij de deur leggen.

Werkt hier perfect

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:16

Gif?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 10:30

Ik heb al liggen vijf en twee cent muntjes voor het gaatje waar ze via de voordeur binnenkomen. kaneel gestrooid, azijn gebruikt maar voor nu nog niet veel resultaat. Voordeur open en er krioelt een massa mieren, daar nog een bult kaneel en koffieprut neergestrooid ook.

Laten lopen is geen optie. Keukenkastjes zitten er al een paar in. Ze stampen massaal over de aanrecht heen sinds vannacht. Had er een paar op mijn armen lopen met schoonmaken, wil ook niet dat ze in het gips terecht komen.

Gif heb ik nietvoor hande en probeer ik ook te vermijden. Maar kan ivm gips niet even naar de winkel ervoor ook.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:36

Kokend water over het nest. Helpt op zijn minst voor een paar dagen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 10:47

Ok, dan moet ik dus op zoek naar het nest en hopen dat ik geen kokend water op mijn gipspootje gooi. Alleen nog niet kunnen ontdekken waar ze vandaan komen, voortuin is niks in te zien helaas.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:02

Goudsbloemzaad helpt tegen mieren.

Bij mij nestelen de mieren in grote getale langs de rand van het huis, het stoepje en tussen de klinkers. Het nest is herkenbaar aan (kleine) bultjes zand, met daarin een gaatje. Dat gat is het holletje dat toegang verleent aan het nest.

Succes en beterschap.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:08

Wij hadden vlakbij het huis een enorm mierennest dat zich steeds meer richting het huis verplaatste. Daar heb ik bleek in het nest gegoten. Dit is nu een paar jaar geleden en - afkloppen - nog steeds geen last meer gehad. Op mijn werk ligt in de kantine ook kopergeld bij de plintjes, wat vooralsnog afdoende is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 11:12

Dank je, ik weet hoe een mierennest eruit ziet maar zelfs na volgens nog niet de ingang gevonden. Ze waaieren uit en zijn dan eigenlijk soort van weg. Alsof ze veel ingangen verstopt hebben. :?

Moet eigenaar van huis maar vragen als hij weer thuis is desnoods wat lokdoosjes te kopen. Alleen hopen dat die op tijd thuis is voor de winkel nog. Berichtje sturen met de telefoon heeft geen zin. Die ligt hier. :+

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:16

Hier hadden we er ook last van. Ik heb eerst azijn gegoten maar dat hielp maar 5 minuten. Uiteindelijk heb ik voor de deur een streep Stoepkrijt getrokken en peper gestrooid. Ik denk dat de hele straat zich af vraagt wat ik in vredesnaam aan het doen was maar de afgelopen twee dagen geen mier meer in huis gezien nog...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 11:18

Stoepkrijt niet aanwezig, peper wel. Misschien er nog overheen strooien dan maar. Had ook al waspeder gelezen. Of honing mengen met bloem

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:53

Is er niet een lieve bokker die gif of een lokdoos kan kopen en langs brengen.

PaardcoolJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:32

Ik gooi deze topic effe omhoog.
Ik heb ze ineens massaal in mijn keuken lopen.
Welk gif of trucje werkt het beste?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:36

Goed schoonmaken met chloor en goede lokdozen in de kastjes/laatjes hielden ze bij mij iig uit mijn keukenblok weg

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:44

Hoi! Tijdje terug hadden wij hier ook ontzettend veel mieren (ook in kastjes etc etc). Op internet toen een tip gevonden om poedersuiker en baking soda 1:1 te mengen en dit dan op de routes neerleggen waar ze langslopen.

Heeft paar dagen geduurd maar er kwamen steeds minder mieren en nu zijn ze helemaal weg. Goedkoop en andere dieren (of kleine kindjes..) hebben er geen last van :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:47

Ik gebruik van dat witte poeder van bayer

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 11:48

Inmiddels gaat het bij vlagen goed en niet goed. Ben niet daar nu maar af en aan wel. De combinatie peper/kaneel lijkt goed te werken. Als dat weggehaald wordt stampen ze meteen massaal weer naar binnen. Wel staat voor in de gang en achter buiten ook een schoteltje met bloem en honing. Daar komen ze goed op af scheelt ook weer binnen. Waardoor het hanteerbaar blijft. Hier thuis geen enkele mier binnen. Buiten des te meer

Fjordjes ik ben geen fan van gif gebruiken :n mieren zijn buiten nuttig ivm opruimen van oa dode beestjes.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:55

Ik gebruik wc eend met talkpoeder. :)

Afbeelding

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:03

wij hadden een tijd geleden ook last van mieren binnen. We konden de nestingang niet vinden.
We hebben eerst de mieren buiten gekeerd met de borstel. Dan een streep nootmuskaatpoeder gegooid waarlangs ze binnen kwamen en dan voor de achtergebleven mieren nog een lokdoos gezet. Geen enkele mier is nog binnne geweest

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:07

Bij mieren is voorkomen nog beter dan genezen.
Ze sturen vaak eerst een 'verkenner' vooruit die op zoek gaat naar voedsel.
Als die een lekker hapje vind, vertelt hij dat in het nest, waarna de hele bups gezellig bij je op visite komt.
Zodra ik een enkele mier in huis zie lopen, dan gaat die er aan :o

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:20

Laatst had de kat een haarbal met gras uitgekotst op de (donkere) mat bij de voordeur. Ik was net opgestaan, met mijn slaapdronken kop wat WC papier gepakt en het opgeraapt. Ik kijk even in het papiertje of het een haarbal was of alleen wat gras, echt heel dat doekje krioelt van de mieren! En als ik ergens een hekel aan heb...
Eerst heb ik het hele mierenspoor verward door deodorant over het spoor heen te spuiten (ook buiten) en daarna heb ik zo veel mogelijk mieren in huis doodgemaakt. Mierenlokdoosje bij de voordeur gezet en mierenpoeder gestrooid langs de gevel. Vanaf dezelfde dag geen mier meer binnen gezien.

Vorig jaar was er een spoor vanaf de gevel voor het huis, door de garage, door de bijkeuken naar een keukenkastje waar een geopend flesje hoestsiroop stond :') Deodorant (desnoods meerdere keren spuiten) werkt echt heel goed, maar je moet niet vergeten om ook zo veel mogelijk mieren om zeep te helpen, anders wordt het spoor weer snel aangemaakt. Ook de bronnen aanpakken: het voedsel weghalen waar ze op af komen en het nest niet vergeten.
Ik heb ooit mierenpoeder bij de Action gekocht. Spul stinkt, maar werkt echt heel goed! Ik gebruik de lokdoosjes van HG.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:10

Als ik een mier binnen spot, gebruik ik spuitbus tegen vlooien voor honden en katten.
Ff spuiten en klaar. Werkt super!