[VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:04

Jullie hebben weer hard gewerkt!
Lana’s veulen laat wel lang op zich wachten...

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:55

Jullie hebben echt een prachtige plek <3

Weet je heel zeker dat Lana nog wel drachtig is? Ze oogt niet mega huge.... mijn merries kun je rollen, echter de eerste was zag je pas op het laatst, met 10 maand zag je nog niet veel.....

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:05

Leuke update weer. Jammer dat er nog geen veulen is, je kan je idd afvragen of er wel een veulen in zit. Dit duurt wel heel erg lang.
Foto’s blijven altijd erg leuk!!

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 18:54

Jahoor, die is echt 100% zeker drachtig :j
En hopelijk is Idaza ook weer drachtig want die is net gedekt! Volgende week maandag komt de veearts weer om op dracht te scannen :):)

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 07:58

Vandaag niet heel veel kunnen doen, veel onkruid getrokken buiten maar daar zijn geen foto’s van.
Toen begon het te regenen en ben ik in de zadelkamer even bezig geweest om de eerste zadelsteunen op te hangen. Het had wat voeten in de aarde, maar het is gelukt! De eerste 2 hangen nu, er komen er nog 2 of 3 boven te hangen, maar de winkel hier in het dorp had er niet meer... moet ik dus even online bestellen :)

Afbeelding

Afbeelding

Daarna in de nu lege stal de achterwand staan glad schuren, en de eerste laag primer zit er op! Manlief wilde het eigenlijk gewoon lakken/beitsen, maar dat vond ik niet mooi. Dus het word geverfd, neig naar gewoon wit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen kwam mijn man thuis van zijn werk en hij wilde nog wel even smeren, dus terwijl hij de kieren aan het dichtsmeren was heb ik mijn oude ladenkast die daar stond uitgeruimd en bij de trailer gezet om naar de stort te brengen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lijkt wel heel leeg zo :=
Komt wel weer iets nieuws hoor! Zijn van plan om een mooie voerkist/kastjes te bouwen daar :j

En kreeg vandaag nog een leuke update! Voor wie ‘m nog kent:

Afbeelding
Nordic is nu net 2 jaar geworden en miest vandaag naar de veearts om gecastreerd te worden... arme jongen! Alles is gelukkig goed verlopen. :)
Maandag krijg ik te horen of Nordic volgend jaar een (half) broertje of zusje krijgt :D

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:32

Het begint er steeds meer ‘af’ uit te zien, ook al moet er nog van alles gebeuren. Op de een of andere manier zorgt verf daar gewoon voor :')

Die zadelsteunen worden door meerdere zadelmakers afgeraden, de vorm van de steun komt in de kussens te staan.

Ohoh, ‘arme’ Nordic :=

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:59

Ohhhh Nordic!! Wat een knapperd!! <3

Gaan jullie de muren/plafonds gewoon verven of stuken? Wat een werk hebben jullie verzet!! :D En mooi nieuw buitenlampje :D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:24

Nordic wordt steeds knapper! Toch altijd wat sneu, zo'n castratie haha!

Verven maakt altijd gelijk zo enorm veel verschil! Al moet ik zeggen dat ik gewoon zo hout ook wel veel sfeer vond hebben :D

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 14:42

xXutopiaXx schreef:
Ohhhh Nordic!! Wat een knapperd!! <3

Gaan jullie de muren/plafonds gewoon verven of stuken? Wat een werk hebben jullie verzet!! :D En mooi nieuw buitenlampje :D


We doen er een lichte textuur op en dan gewoon verven :) dat verbergt oneffenheden een beetje haha! Plafond word gewoon wit, muren weet ik nog niet... misschien iets van grijs ofzo?


MarliesR schreef:
Nordic wordt steeds knapper! Toch altijd wat sneu, zo'n castratie haha!

Verven maakt altijd gelijk zo enorm veel verschil! Al moet ik zeggen dat ik gewoon zo hout ook wel veel sfeer vond hebben :D


Ik vind hout ook wel mooi hoor, maar dit is gewoon plywood en maakt het zo donker binnen! De zijmuur met de planken blijft wel gewoon hout (die heb ik vorig jaar al bewerkt enzo met een “wood aging” spulletje)


Hilary schreef:
Het begint er steeds meer ‘af’ uit te zien, ook al moet er nog van alles gebeuren. Op de een of andere manier zorgt verf daar gewoon voor :')

Die zadelsteunen worden door meerdere zadelmakers afgeraden, de vorm van de steun komt in de kussens te staan.

Ohoh, ‘arme’ Nordic :=


Dat heb ik inderdaad vaker gehoord van die steunen. Ik heb er op gelet en nog nooit last van gehad eigenlijk, maar ik leg ook nooit dingen bovenop mijn zadels, misschien maakt dat verschil... deze steunen had ik al dus ik wil dat de rest wel matcht :)

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:21

Wat een leuke updates weer!

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 07:42

Vandaag is Idaza gescand voor dracht, en ze is drachtig! *\o/* Super blij mee :D
Afbeelding

Daarna was Jake aan de beurt voor een tandarts bezoekje. Hij heeft het gepresteerd om het meest dramatische paard te zijn wat de veearts ooit had behandeld :')
Lana wilde ook heeel graag aandacht :')

Afbeelding
Afbeelding
Kreeg ze hierna ook, want die moest nog een Westnile booster hebben ~~}>

Hier in WA is “shrimping season” begonnen, garnalen vissen. Manlief zie ik dus bijna niet meer _O-
Aan de schuur is dus weinig vooruitgang geboekt... dit weekend was het heel mooi weer, dus gelukkig had ‘ie zondag middag nog wel tijd om mij even te helpen snoeien en maaien. Alle weides liggen er weer netjes bij, gebosmaaiert onder de draden, paar bomen die op instorten stonden hebben we gekapt +:)+

Ik ben dol op aardbeien, en heb dan ook best wel veel aardbeien geplant in ons tuintje. Maar wat blijkt, de plaatselijke bevolking vind ze ook erg lekker! {:)-:(
Heb al met koffieprut gestrooid, bier vallen gezet, diatomaceous earth geprobeerd... niks lijkt te helpen! Als het de slakken niet zijn, zijn het de mieren wel en anders lust de vogels, muizen, herten en eekhoorns ze ook wel -O-

Dus... een nieuw idee.
Afbeelding
Men neme een omgekapte boom...

Afbeelding
Graaft ene gat...
Afbeelding
Afbeelding
Even schillen...

En tadaa!
Afbeelding
Een dode boom in de grond :+

Bedoeling is om hier morgen mijn mandjes aan te gaan hangen met aardbeien, beetje dit idee:

Afbeelding
En mooie bloemetjes bij de wei

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:36

Hahaha die uitleg bij die boom _O- Ziet er wel heel leuk uit!! Wat rot dat ze 't allemaal opeten _-:( Wij hebben hier echt een mierenplaag, eten al m'n frambozen op -O-
Mooi bloemetje <3

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:37

Oh slim idee! Hopelijk werkt het (en jaloers op jullie grondboor!)

Hier eten de slakken ook alles op -O-

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:43

Gaaf die boom. En om vogels weg te houden kun je CD’s ophangen tussen de mandjes. Werkt hier heel goed. Vogels blijven van de aardbeien af.

Getup

Berichten: 8293
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:55

nog gecondoleerd ......

en wat is het echt waanzinnig mooi aan het worden, wow!!!

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 19:07

Ik dacht idd CDs of gewoon een net over het hele ding gooien als het nodig blijkt... ik denk eigenlijk dat mijn kippen de grootste boosdoeners waren van de week

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:26

Geef ze eens ongelijk

YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:37

Solleke_Noah schreef:
(en jaloers op jullie grondboor!)


Zoiets heb ik vorig jaar ook gekocht bij vidaxl. Ideaal

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 21:18

De grondboor is echt superhandig! We hebben er ook eentje voor achter de trekker, maar dan kun je niet overal bij komen. Toen we hier net woonden deden we alles met de hand, wat een grafwerk zeg :oo

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:19

Libera schreef:
De grondboor is echt superhandig! We hebben er ook eentje voor achter de trekker, maar dan kun je niet overal bij komen. Toen we hier net woonden deden we alles met de hand, wat een grafwerk zeg :oo


Haha jep, wij doen nog steeds alles met de hand. Maar jullie type grondboor hou 'k in mijn achterhoofd!

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 21:40

Heb vandaag geshopt voor die hangmandjes en haken om ze aan te hangen.... weinig succes want ze waren overal al uitverkocht :(
Heb nu simple donkergroene plastic mandjes, haal ik volgend jaar wel mooiere als ze weer in de winkel liggen.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 06:11

Ik las in een ander topic over het verlies van je veulentje. Heel veel sterkte gewenst!

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 06:35

Solleke_Noah schreef:
Libera schreef:
De grondboor is echt superhandig! We hebben er ook eentje voor achter de trekker, maar dan kun je niet overal bij komen. Toen we hier net woonden deden we alles met de hand, wat een grafwerk zeg :oo


Haha jep, wij doen nog steeds alles met de hand. Maar jullie type grondboor hou 'k in mijn achterhoofd!


Bol.com geloof het of niet, wij hebben hem vorig jaar daar gekocht en al bijna 500 palen ermee geplaatst

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 07:48

Amandavd schreef:
Ik las in een ander topic over het verlies van je veulentje. Heel veel sterkte gewenst!

Neeeee wat verdrietig... ;(

Sterkte!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:35

Zo poedersuiker.... :(:) :* :(:)