Grote ramen, wat ervoor hangen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Grote ramen, wat ervoor hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 12:59

Hoi,

Samen met mijn vriend woon ik alweer 6 jaar samen in ons huis, en zolang hebben wij dus ook al dezelfde paneelgordijnen voor ons raam hangen :+

Ik wil wat anders voor de ramen, want met de paneelgordijnen die wij nu hebben heb ik het idee dat we bekeken worden.
Dat laatste is gewoon een " gevoel " , want je kijkt er dus niet echt doorheen in de avond, maar toch.

We willen net zoals achter gordijnen, maar dat is in combinatie met de paneelgordijnen die er nu hangen echt geen gezicht.
Wel hadden we bedacht dat het misschien wel mooi is als we de paneelgordijnen vervangen voor andere paneelgordijnen, dus allemaal in dezelfde kleur en dan meer lichtdoorlatend.
Dus het idee van " glasgordijnen ", maar dan moderner.

Ik zal wat foto's toevoegen om een idee te geven hoe de situatie is:

Afbeelding
Dit is ons huis van de buitenkant ( 2e huis van rechts, hele oude foto 6 jaar geleden dus :') )

Afbeelding
Van binnen uit

Het zijn dus grote hoge ramen, helemaal tot beneden toe.
Andere ideeën zijn ook welkom, zolang het maar niet van die " shutters " zijn, daar krijg ik een gevangenis idee bij hihi.

Groetjes

Schuur_

Re: Grote ramen, wat ervoor hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:02

Lamellen zijn ook mooi en strak! Heb je zelfs met afstandsbediening

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:03

Ik zou inderdaad paneeldelen in een soort glasgordijn uitvoering hangen of ze vervangen door een modern glasgordijn tegen de inkijk en er dan een gordijn bijhangen voor de sfeer en die je eventueel 's avonds ook helemaal dicht kan doen tegen het inkijkgevoel.
Maar ik ben dan ook allergisch voor lamellen :=

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:13

Wat vind je van duettes? Kun je ook van boven laten zakken. Voor overdag. We licht van boven en onder, maar geen inkijk.
Scheelt ook gelijk een stuk in de warmte als de zon op de ramen staat. Of heb je buitenzonwering?

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:06

Ik lees eventjes mee, vergelijkbare situatie hier. Wij hebben nu twee lagen gordijnen, van dat wit-doorzichtige en dan overgordijnen erover, maar ik vind ze niet erg mooi en voel me als de overgordijnen open zijn ook vaak begluurd :o

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:42

Dat wit doorzichtige zijn zeker "In betweens" ?

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:06

Ja, dat denk ik wel. :j Ze lijken in ieder geval op de plaatjes op google :P

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:26

Ik zou top-down-bottum-up plissé gordijnen doen! Zo kun je de inkijk afschermen zonder dat je alle licht blokkeerd. Je kunt ook per moment van de dag aanpassen hoe ze hangen, ideaal vind ik het!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:34

Die bedoel ik ook, maar dan als duettes. Zijn meer warmtewerend, wat heel handig is met zulke grote ramen.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:24

Marie111 schreef:
Die bedoel ik ook, maar dan als duettes. Zijn meer warmtewerend, wat heel handig is met zulke grote ramen.

Oh ja dan bedoelen wij hetzelfde, dat hebben wij namelijk ook. Wij hebben ze bij Ventana besteld ipv Luxaflex en dat scheelde behoorlijk wat geld. Je zou alleen even moeten kijken wat voor afmetingen je nodig hebt, want niet elke producent kan alle grote afmetingen leveren.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:30

Van die hippe withouten lamellen! En daarvoor wat plantjes hangen in gehaakte houders vanaf het plafond, moet je wel van houden natuurlijk ;-)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:33

Duo rolgordijnen? Ook wel roljaloezien. Wij hebben dat en ik vind ze top! Als je ze halfopen zet laten ze lekker licht door, maar zit je niet echt in de kijk. Je kan ze ook dichtzetten dan kun je niks er doorheen zien!