Ik heb getwijfeld dit te plaatsen maar de frustratie moet er even uit.
Na een hoop gedoe met de autoverzekering die er alles aan doet om het geld waar je recht op hebt in hun zakken te houden,tot driemaal toe.
De aankoop van een nieuwe,dure marathonwagen die toch niet zo nieuw lijkt te zijn.
Mijn pick-up die nu al 5 weken op de garage staat,en die ik eigenlijk niet langer dan 2 weken kan missen,omdat de prutsers daar hem niet goed hadden hersteld in de eerste plaats.Ze waren vrijdag pas begonnen met de reparatie
Een week geleden een andere wagen extra gekocht.De wagen werd gekeurd voor verkoop en aangekocht bij een officiele merkdealer voor net dat ietsje meer zekerheid.
Vorige vrijdag begon plots de vering achteraan te kraken en te bonken.Zeer waarschijnlijk zijn de rubbers van de veerschotels kapot.
We hebben thuis even gekeken waar het geluid vandaan kwam.Net ervoor was er een onweersbui gepasseerd.Ik doe de bekleding van de kofferbak omhoog en zie water in de koffer.Dit lijkt van tussen een naad te komen.Daarna ben ik met de wagen tot bij een vriend gereden die wat van auto's kent.
Zijn conclusie;de achterkant van de wagen heeft in elkaar gezeten.Het chassis werd terug recht getrokken,de naad van de koffer is met siliconen aan elkaar gemaakt i.p.v. gelast,het raam is blijkbaar vervangen.Hij heeft in de diepe hoeken van de koffer nog glasstukjes terug gevonden.
Donderdag heb ik een afspraak met de dealer kunnen maken na enige discussie over het geluid van de vering.Ik heb hem gevraagd of de wagen ongevalvrij was en hij antwoordde dit niet te weten ondanks dat de wagen altijd bij hem onderhouden werd.Hem ook geconfronteerd met het feit of ze voor verkoop de wagen niet volledig hadden gecontroleerd.Zo zou het toch moeten gebeuren.
Het ene probleem is noch niet opgelost of het andere dient zich weeral aan.
Al anderhalf jaar ben ik nu aan de gang met verzekeraars,rechtsbijstand,experts en advocaten.
Er lijkt maar geen einde aan te komen.

Dat houd je gewoon niet voor mogelijk.Zoiets krijg je op televisie te zien en verwacht je niet zelf ooit mee te maken.