Iemand ervaringen zonwerende-raamfolie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Iemand ervaringen zonwerende-raamfolie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 14:55

Onze slaapkamer zit op het zuiden. Als het warm is wordt het echt bloedheet bij ons in de slaapkamer.
Ik heb een verduisterend rolgordijn dat de zon wel wat buiten houdt overdag.

In de nacht wil ik dan graag mijn raam wagenwijd open en het gordijn dicht maar dat houdt ook de frisse lucht tegen!
Ik wil het wel graag dicht in de nacht omdat ik anders vroeg wakker wordt van het licht. We hebben er gewone gordijnen voor maar die verduisteren absoluut niet.

Ons raam klapt naar buiten open, een screen oid werkt dus ook niet.

Ik heb al eens zo'n oogmasker geprobeerd maar kan daar echt niet mee slapen.

Nu las ik iets over zonwerende folie dat je op je raam kan plakken.
Werkt dat echt? Wie heeft er ervaring mee? Maakt het de kamer ook iets donkerder?

En mocht je er ervaring mee hebben, welke dan?

Boompje1985

Re: Iemand ervaringen zonwerende-raamfolie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:23

Ik lees even mee, onze dochter slaapt bij ons op de kamer en die word nu ook vroeger wakker door het licht. Als nood oplossing heb ik het raam waar zij het dichtste bij slaapt afgeplakt met aluminium folie. Maar dat ziet er niet uit tis wel goed donker want daar komt geen licht doorheen, nu heb ik gehoord dat er ook folies zijn die indd het licht en de warmte reduceren. Dus ik ben ook benieuwd naar ervaringen. :j

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:24

Komt er dan niet nog veel licht er langs? Via de kieren in het raam bedoel ik.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:29

Ik heb dit op mijn raam zitten, al heel erg lang dus waar het vandaan komt.. geen idee meer.. Maar het werkt naar mijn idee wel aardig tegen de warmte en het maakt inderdaad je kamer ook iets donkerder, dit kan in de winter nog wel is vervelend zijn omdat er dan vaak al zo weinig licht is en dat folie maakt het dan dus nog minder.
Wat ook handig is om te weten. Overdag als het licht is weerkaatst dat folie het licht dus is je raam net een spiegel an de buiten kant, niemand kan naar binnen kijken, maar als het donker is en je lamp staat aan werkt het tegenovergesteld, jij kan niet naar buiten kijken, voor jou is het raam dan een spiegel, maar van buiten kan iedereen naar binnen kijken :D Goed opletten met omkleden dus haha..

Verder als tip, als je het wil, laat het opbrengen! Niet zelf lopen klooien, er komen snel luchtbelletjes tussen en dan ziet je hele raam er niet meer uit

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:30

Ik heb een raam met folie beplakt, maar het licht komt daar heel goed doorheen, het zou alleen wat warmte tegen moeten houden.

Je hebt wel rolgordijnen die verduisteren, die zijn ook verkrijgbaar voor veluxramen met geleiders. Wellicht is dat een optie, kan het raam gewoon open staan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 15:35

@Ingvdh: Ik heb een verduisterend rolgordijn.
Het betreft hier geen dakraam hoor. Een gewoon raam op de eerste verdieping die naar buiten open draait. Het verduisterende gordijn belemmerd de doorgang van frisse/koele lucht, de kamer blijft dan ook in de nacht warm.

Houdt de folie de warmte wel tegen vind je?

Ik weet dat er 'zwarte' folie bestaat. Althans, dat vond ik net op internet. Kent iemand dat?

Dank voor de reacties in ieder geval :D !

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 15:37

Overigens vond ik net ook spul dat je er in de winter weer af kan halen...en weer kan hergebruiken.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:44

We bedoelen allebei iets anders. Mijn idee is per raam een rolgordijn te plaatsen, als je het raam opendoet heb je zo optimaal frisse lucht, je zit dan alleen met het gat waar het raam openstaat wat weer veel licht doorlaat.

Ik vind het lastig te bepalen of de folie de warmte tegenhoudt, de zon staat de hele dag op mijn bovenverdieping, 's avonds is het een sauna en het raam met folie is op de overloop, de kamers hebben ook nog ramen en die zijn niet voorzien van folie.

Ik heb gekozen om een airco te plaatsen op de slaapkamer. Nergens meer last van. De airco maakt de hele bovenverdieping koel en ik kan heerlijk slapen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:48

Ja van die statische folie die kan erop en weer af toch?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 16:01

ingvdh schreef:
We bedoelen allebei iets anders. Mijn idee is per raam een rolgordijn te plaatsen, als je het raam opendoet heb je zo optimaal frisse lucht, je zit dan alleen met het gat waar het raam openstaat wat weer veel licht doorlaat.

Ah! Nee dat kan ook niet. Het raam klapt open maar niet helemaal van bovenaf zeg maar. Ja lastig uit te leggen. Bovendien krijg je dan inderdaad licht/warmte uit de opening.

Misschien toch ook maar een airco..
Welke hebben jullie en is dat er 1 voor meerdere kamers of heb je er op elke kamer 1?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 16:02

Boompje1985 schreef:
Ja van die statische folie die kan erop en weer af toch?

Klopt ja!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:06

Ik heb alleen op mijn slaapkamer een airco. Wel een splitunit, hierdoor is het meeste lawaai buiten en niet in je slaapkamer. (anders kan je daar weer niet van slapen ;) )

Je kan zelfs meerdere kamers op een buitenunit laten aansluiten.
Omdat ik maar een slaapkamer gebruik heb ik er maar 1, als ik hem aanzet doe ik wel de deur van de andere kamer open zodat hij de hele bovenverdieping koelt.
Ik heb de mijne destijds in de aanbieding bij de Makro gekocht voor een paar honderd euro. Goedkoop zijn ze niet, maar ik doe er nu bijna 10 jaar mee, dat ding heeft zijn geld meer dan opgebracht.