CV ketel kapot, huisbaas is laks

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

vevina

CV ketel kapot, huisbaas is laks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-17 11:47

Hoi bokkers!

In mijn studentenhuis is vanaf donderdag de cv ketel kapot. Huisbaas is gebeld en zei vrijdag pas langs te komen. Uiteindelijk vrijdag eind van de middag langs gekomen om naar de cv te kijken. De pomp was kapot en zou die bestellen en zaterdag (vandaag) in de ochtend ophalen en plaatsen. Nu heb ik vanochtend een berichtje gedaan hoe laat die komt, huisbaas is onbereikbaar en is nog steeds niet langs geweest om de pomp te plaatsen.

Dit is nu al dag 3 dat we niet kunnen douchen, afwassen of de was kunnen doen. Is het normaal dat dit zo ontzettend lang allemaal moet duren? Op internet lees ik dingen over een 24/7 reparateur. Maar onze huisbaas laat ons nu al 3 dagen wachten...

Sunrise_

Re: CV ketel kapot, huisbaas is laks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:48

Wat ik dan doe bij mijn huurbaas is hem een ultimatum geven na een paar dagen, met daarbij het bericht dat ik anders zelf iemand regel en de rekening naar hem opstuur.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:13

Als die pomp er bv nog niet is,kan dat makkelijk,niet alles wat besteld moet worden,komt ook effectief een dag later binnen.

Ik veronderstel dat je wel stromend water hebt?
Dus waarom kan je dan niet afwassen en wassen?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:16

vevina schreef:
Hoi bokkers!

In mijn studentenhuis is vanaf donderdag de cv ketel kapot. Huisbaas is gebeld en zei vrijdag pas langs te komen. Uiteindelijk vrijdag eind van de middag langs gekomen om naar de cv te kijken. De pomp was kapot en zou die bestellen en zaterdag (vandaag) in de ochtend ophalen en plaatsen. Nu heb ik vanochtend een berichtje gedaan hoe laat die komt, huisbaas is onbereikbaar en is nog steeds niet langs geweest om de pomp te plaatsen.

Dit is nu al dag 3 dat we niet kunnen douchen, afwassen of de was kunnen doen. Is het normaal dat dit zo ontzettend lang allemaal moet duren? Op internet lees ik dingen over een 24/7 reparateur. Maar onze huisbaas laat ons nu al 3 dagen wachten...

Niet kunnen douchen is echt wel vervelend, maar afwassen (even water koken) en wassen kunnen toch gewoon?

koeien op de weg...

Nabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:20

Je huisbaas is nog vlot. Ik heb eens een hele winter zonder verwarming gezeten. Dat was best koud.

De cursus: "omgaan met teleurstelling" is afgelast.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:16

Wij konden zelf het servicenummer van onze CV ketel bellen en de rekening werd dan doorgestuurd naar de huisbaas (automatisch). Dit was na meerdere keren contact en beloftes over het zelf komen repareren, maar de invulling van 'repareren' lag bij onze huisbaas ergens tussen een strookje ducttape opplakken en dingen uit elkaar schroeven en vervolgens laten liggen, dus we hebben het heft in eigen handen genomen. Ding is gerepareerd en we hebben er nooit meer iets over gehoord dus ik gok dat hij het heeft begrepen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:37

het douchen is vervelend....afwassen is kwestie van ff wat water koken en je hebt warm water.
Wasmachine warmt zelf het water op dus daar heb je geen cv voor nodig.

Als je huisbaas pas aan het eind van de dag het onderdeel bestelt heeft, lijkt mij de kans erg klein dat die bestelling vandaag al binnen was. Moet je eerder op maandag rekenen.

Dus gewoon nog ff wachten. Niet alles kan in 1 dag worden opgelost

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:42

Het vriest niet, dus doodgaan van de kou heb je nu geen last van, waterkoker doet wonderen voor wat heet water om af te wassen en zelfs als je je haar zou willen wassen.
Vind je huisbaas nog vlot, hij is dag later komen kijken en heeft blijkbaar wat besteld, gemiddelde huurbaas is zo snel nog niet.
Als ie nou maandag avond niet geweest is, zou ik gewoon bellen en vragen of het bestelde onderdeel binnenkort binnenkomt of dat dat nog even duurt?

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:48

Nabster schreef:
Je huisbaas is nog vlot. Ik heb eens een hele winter zonder verwarming gezeten. Dat was best koud.

Mijn zus had langere tijd problemen met haar riolering en is daarom toen naar de huurcommissie gestapt, die heeft toen een groot deel van haar huur terug gehad omdat je uiteraard gewoon betaald voor een huis met functionerende basis voorzieningen (Of je moet hele uitzonderlijke afspraken hebben met je huurbaas). Rekening voor de loodgieter die ze uiteindelijk zelf had gebeld werd dus ook gewoon vergoed. Dus een hele winter wachten tot je huisbaas van zijn reet komt lijkt me ook wat overdreven.

Dat een huisbaas niet binnen een half uur op de stoep staat voor een kapotte CV in het voorjaar snap ik opzich nog wel. Immers is het dan vooral douchen wat een gemiddeld persoon zal missen en kan je dat met een beetje creativiteit (of een sociaal vangnet) nog wel even opvangen. Maar als het echt vervelend is of wordt dan kan je denk ik het beste even naar het juridisch loket bellen oid voor advies. Je wilt immers niet met de rekening blijven zitten voor de CV ofzo als je zelf iemand belt.

Ironically common sense is not common...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:06

Och meisje, wij zaten afgelopen winter (en de winter ervoor) een week zonder cv, vanwege een lakse huisbaas. Uiteraard dikke vrieskou buiten, dus in huis met 5 kledinglagen en nog koud :brr: Ik ken je ergernis maar al te goed.
Toen er eindelijk een mannetje kwam, ook aan die voorgelegd dat het al de zoveelste keer was. Hij heeft toen doorgezeurd bij de huisbaas voor een volledig nieuwe cv (huisbaas wilde een oud exemplaar uit zijn garage bij ons laten zetten 8)7 ) en zodoende is het probleem eindelijk opgelost. Soms moet je er een derde partij bij betrekken.

Bodybuilding, baby! 8-)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-17 12:32

Nabster schreef:

Dat zou ik dan ook echt nooit accepteren! Maar je hebt verwacht ik wel gewoon geld terug gekregen? Aangezien je er elke maand gewoon voor betaald.

Daarnaast vind ik een cv repareren een spoed klusje, heb je daar als huisbaas geen zin/tijd/geld voor moet je geen huisbaas worden. Douchen met water van 15 graden is heel koud en vind dan ook dat dat opgelost moet worden.

Een waterkoker is al gekocht dus afwassen gaat nu inderdaad prima.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie