Een domeinnaam, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Een domeinnaam, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 08:51

:+

Goed, ik heb een startende onderneming. De KVK heeft mij met inschrijven aangeraden om meteen een domeinnaam te claimen/kopen. Dit heb ik dan ook gedaan.

Maar hoe nu verder? Ik heb regelmatig zelf (gratis)websites opgebouwd, dus ik denk dat dit mij ook wel zelf gaat lukken. Ik wil het in ieder geval proberen. Maar waarin maak ik het? Hoe begin ik? Ik heb echt geen idee :')

Booooo

Re: Een domeinnaam, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 08:52

Ik zit bij Mijn Domein trouwens.. Neem aan dat ik moet beginnen met ook Hosting te kopen?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:58

Over websites hosten heb ik helaas nog geen verstand. Maar op welke manier ben je van plan een website te maken? Gewoon zelf coderen of via een CMS (wordpress ed)?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 08:59

Nog geen idee.. :D
Ik heb nog nooit een 'echte' website gemaakt. Alleen de gratis versies maar dat was altijd erg makkelijk.

Ik zie bij one.com dat ze een websitemaker in hun pakket hebben, dan zou ik alleen mijn domeinnaam over moeten zetten als dat mogelijk is.

Zal nog eens even bij mijn domein kijken of ze daar ook zoiets hebben.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:00

Booooo schreef:
Ik zit bij Mijn Domein trouwens.. Neem aan dat ik moet beginnen met ook Hosting te kopen?

Tenzij je de url alleen gebruikt voor doorverwijzing naar een andere site heb je inderdaad een hosting pakket nodig. Krijg je @jouwdomeinnaam mailadressen en serverruimte om je site op te zetten.

Als je nu al ergens een kleine site hebt staan kun je je domeinnaam (zeg www. jouwdomeinnaam.nl) al dan niet tijdelijk laten doorverwijzen naar die site. Zodat iemand die in de adresbalk van de browser jouwdomeinnaam.nl invult uitkomt bij booooo.wordpress.com oid.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:14

Inderdaad, hosting opzoeken en aan de slag met een CMS, Wordpress of Drupal bv :)

Let op dat bij sommige pakketen, mocht je over willen stappen je de domeinnaam echt moet overkopen omdat hun deze kopen en voor jouw reserveren ;)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 09:22

Jullie hebben het over dingen dat ik denk huhhh :+

https://www.one.com/nl/

Hier bijvoorbeeld als je naar onder scrolt staat er dat ze een websitemaker hebben. Dit lijkt me wel handig. Moet ik dan mijn domeinnaam van MijnDomein over zetten naar One.com?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:47

Ik heb mijn website via jimdo, daar kan je ook een domijn aan koppelen.
Website bouwen daar is eenvoudig en het ziet er mooi uit

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:58

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:05

Het fijne van mijndomein is dat de domeinnaam ook echt van de klant is en niet door mijndomein wordt gekocht en aan klant verhuurt.

Mijndomein.nl heeft trouwens ook een websitemaker v.a. 46 euro per jaar en webwinkel v.a. 241 pj (twee tientjes per maand). Even verder klikken zegt dat de websitemaker alleen 1e jaar die prijs is en de winkel 240. En dat prijzen inclusief btw zijn dus voor jou als ondernemer is het ruim 17% (100 / 1,21) goedkoper.

Allemaal tientjeswerk. Ik weet dat je als beginnend ondernemer zuinig moet zijn, maar een oud spreekwoord is "de kost gaat voor de baat uit". Je moet (verstandig) investeren voor je de vruchten kunt plukken. En dan is het de kunst om niet "penny wise and pound foolish" te zijn.

Maar ook als je alleen de domeinnaam bij mijndomein hebt en een website elders is prima. Laat je gewoon de domeinnaam doorverwijzen naar de url waar je site staat.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:14

Rex_Rolfo schreef:
Allemaal tientjeswerk. Ik weet dat je als beginnend ondernemer zuinig moet zijn, maar een oud spreekwoord is "de kost gaat voor de baat uit". Je moet (verstandig) investeren voor je de vruchten kunt plukken. En dan is het de kunst om niet "penny wise and pound foolish" te zijn.

Maar ook als je alleen de domeinnaam bij mijndomein hebt en een website elders is prima. Laat je gewoon de domeinnaam doorverwijzen naar de url waar je site staat.

Dit is inderdaad wel een belangrijke, ik merk zelf ook dat als ik keuze heb tussen 2 bedrijven, mijn voorkeur uitgaat naar een bedrijf met een duidelijkere/betere website. :)

Met een basis van wordpress of html zou ik je evt wel kunnen helpen, maar zonder ervaring is het natuurlijk makkelijker om een website bouwer te gebruiken :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:26

Ik begrijp dat veel nieuwe bedrijven zich richten op communicatie via facebook. Niet zo duur en je hebt inzicht in je bereik.
Een site is wel handig voor je basis-informatie (digitaal uithangbord).

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:40

Nadeel van Facebook is dat de zichtbaarheid/vindbaarheid erg beperkt is en je bent ook heel erg beperkt in de presentatie van je informatie. Prima toevoeging, maar kan naar mijn mening niet in plaats van een eigen site.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 10:47

Ik heb inderdaad een FB pagina, waar ik nu alles verkoop. Maar dit is nooit zo overzichtelijk als een website.

Een webshop kost voor mij nu gewoon echt nog teveel geld. Maar ik wil wel een website waar al mijn producten op komen te staan, en dan te bestellen via een bestelformulier/email of iets dergelijks.

Ik denk dat ik voor de websitemaker van mijn domein ga. Het eerste jaar kost me dat € 3,75 p/m (incl btw), en lijkt me wel handig voor de eerste keer een website.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:19

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 11:58

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:02

Non!

Edit: voor alle duidelijkheid: dus inderdaad wel het webhostingpakket. Heb je ook meteen je e-mailadressen geregeld.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:13

En Wordpress heeft ongetwijfeld een module voor een simpele webshop. Goede tip van Prrrr dus :j

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 09:53

Super bedankt! Ik ga van het weekend eens aan de slag :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:00

Al jaren tevreden klant bij MijnDomein. Ook goede service als er eens wat misgaat.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 10:26

https://www.gratiswebshopbeginnen.nl/mogelijkheden/

Dit ziet er ook wel goed uit.. Met het pakket van €9,- per maand zou ik in principe al voldoende hebben sowieso om te starten. En het lijkt me niet zo moeilijk in te bouwen + je hebt webshop functies / ideal betalingen etc.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:51

Wel even kritisch het aanbod lezen. Gratis is niet altijd goedkoop, op den duur.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 12:55

Senna er zijn verschillende pakketten, niet gratis.