Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 13:10

Nav van een ander topic heb ik de volgende vragen..

Ik stam uit de tijd van de Langspeelplaat ( :D ), het cassettebandje en later de CD..
En heb dan ook een hele collectie (vnl oude) muziek... het grootste gedeelte van die CDs ben ik aan het inladen op mn MacBook, zodat ik daar nog gebruik van kan maken..

Maar, je hebt tegenwoordig ook Spotify, je hoeft dan geen nrs meer te kopen maar kan voor 10€ pm streamen.. als je 10 liedjes of 1 CD per maand zou 'kopen' , heb je het er al uit.
Als je 2 uur per dag muziek streamt kost dat je 3100MB, dus met een abonnement van 5G of hoger kom je wel weg.. (als je het online blijft doen en niet offline beschikbaar maakt)

Je hebt ook IMusic. Aangezien ik Apple heb, kan ik daar ook wat mee. Kost ook 10€ pm meen ik, en volgens de snel doorgelezen handleiding kan het heel veel... Op het moment dat je je abonn opzegt, ben je wel veel kwijt geloof ik.

Er zitten vast jongere mensen op bokt die hier verstand van hebben en mij de voors / tegens en werkwijze op een eenvoudige manier kunnen uitleggen :j

Ben benieuwd!

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:16

Ik heb spotify, en ik betaal ongeveer 3 euro per maand (dankzij een familie abo). Was er eerst sceptisch tegenover, maar vind het ondertussen super handig. Thuis staat het vaak op met de bluetooth boxen, in de auto draai ik ook een of andere playlist waar ik op dat moment zin in hebt. Er valt veel op te zoeken,en als je eenmaal de leuke playlists gevonden hebt, ben je wel goed vertrokken. Sinds ik spotify heb, koop ik ook wel geen muziek meer apart. Het is inderdaad wel opletten voor je data abo, maar je kan ook redelijk wat offline klaarzetten als het nodig is :)

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:25

Ik heb ook spotify, wij hebben alles van KPN en daar zit dat bij in.
Is idd ideaal, je kan uit standaard lijsten kiezen of zelf lijsten samenstellen. Bijna alle nummers staan erop.
Je kan de lijsten downloaden met wifi, zo verbruik je geen MB's als je onderweg bent.
Ik zou niet meer zonder kunnen :D

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:29

Ik heb Spotify en kan niet meer zonder. Ik heb mijn eigen afspeellijsten en die kan je ook downloaden op je telefoon zodat het je geen MB's kost als je niet thuis bent :)

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 13:31

Dus dit is allemaal met zo'n abonnement van 10 Euro pm ?
(als je dus geen KPN hebt... )

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:33

Cer schreef:
Dus dit is allemaal met zo'n abonnement van 10 Euro pm ?
(als je dus geen KPN hebt... )


Klopt! Je kan het eerst 30 dagen gratis proberen via de site van Spotify.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:35

Als je het abonnement afsluit (tientje per maand), kun je afspeellijsten offline beschikbaar maken en kost het je dus geen MB's.

Ik heb gratis Spotify en kan niet meer zonder. Reclames tussendoor vind ik niet erg en dankzij onbeperkt internet is het niet erg dat het MB's kost. Als ik op vakantie ga koop ik altijd voor een maandje Spotify, zodat ik dan wel offline muziek kan luisteren.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:36

Ja maar er staat niet alle muziek op!
Ik zou een proefabbo proberen en dan goed kijken of jouw artiesten wel alles op Spotify beschikbaar hebben gesteld. Ook niet alle nieuwe muziek is meteen beschikbaar. Bijv. het nieuwe album van Beyonce of Adele. Dat heb ik gewoon meteen gekocht 8-)

Dataverbruik valt reuze mee. Ik heb 5gb ruimte maar zit meestal rond de 2,5 per maand. Ik luister tenminste 2 1/2 uur per dag Spotify Offline en doe dit gewoon over 4G. Geen zin om alles offline te zetten.

Ben wel benieuwd naar de verschillen met Apple.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:41

Ik betaal voor spotify, nu 10 euro, wanneer ik straks samenwoon delen mijn vriend en ik het :)
Wat ik er super fijn aan vind is dat je inderdaad playlists offline kan zetten, maar ook dat ik heel veel nieuwe muziek ontdek. Bovendien gebruik ik het soms als ik een avondje plaatjes draai, wanneer iemand een verzoekje heeft kan ik het dan opzoeken op Spotify en dat is dan leuk. 99 van de 100 keer heeft Spotify die obscure plaatjes waar nog nooit iemand van gehoord heeft wel :D

Ik vind het dat tientje echt meer dan waard trouwens. Als ik kijk naar hoeveel muziek ik ermee luister... Plus het is gewoon goede kwaliteit (qua geluid) en de interface van spotify werkt prettig. Oja en er zijn ook honderden afspeellijsten waar je uit kunt kiezen als je niet per se weet wat je wil horen maar meer zin hebt in en bepaald genre :j (Op die manier leer je dan ook weer nieuwe artiesten kennen!) En je kunt afspeellijsten openbaar maken zodat je vrienden er ook naar kunnen luisteren, of je zoekt bijvoorbeeld bij iemand anders op zijn/haar account jouw playlist op :j
Misschien is dit wat uitgebreid voor je haha, maar de mogelijkheden zijn eindeloos, dat wilde ik maar even zeggen :D

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:41

Hier ook Spotify. Kreeg het een keer gratis bij m'n abonnement en kan nu dus niet meer zonder. Naast de albums die ik heb opgeslagen en zelf gemaakte afspeellijsten ben ik ook fan van de Discover Weekly lijst (afspeellijst gebaseerd op muziek die je hebt geluisterd), de suggesties door Spotify (talloze nieuwe bands ontdekt) en de Running afspeellijst waarbij je aan kan geven op hoeveel bpm je wilt lopen en de muziek op jouw muzieksmaak en de juiste bpm wordt afgestemd.

Maar om te kijken of het bevalt kan je toch eerst Spotify een tijdje gratis gebruiken? Je kan dan geen nummers off line gebruiken en je krijgt af en toe reclame tussendoor maar dan krijg je toch alvast een idee van het programma. Inloggen kan heel simpel met je facebook account.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:42

Cer schreef:
Dus dit is allemaal met zo'n abonnement van 10 Euro pm ?
(als je dus geen KPN hebt... )


10 euro, of kijk of iemand anders in je familie het heeft en leg bij voor zo'n fam abo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:42

Hier ook spotify. Ideaal! Bij mij gaat 's ochtends de muziek aan en 's avonds weer uit. Hooguit even een break voor colleges oid, maar zelfs als er vrienden zijn of ik bij vrienden op bezoek ben, gaat er een achtergrondmuziekje aan. Ik heb geen 3g, enkel wifi, en dat gaat echt prima. Ik heb van allerlei genres playlists gevonden die ik leuk vind, 1 klik en je download ze voor offline. Toevallig gister een playlist met 1200 nummers gevonden, dus daar ben ik wel even zoet mee := En je favorieten en eigen afspeellijsten kan je natuurlijk ook downloaden.
Ik vind de discover functies ook echt ideaal! Als je een nummer hebt die je leuk vindt, kan je naar 'nummerradio' en krijg je een afspeellijst met nummers die op dat nummer lijken. Ook stelt spotify afspeellijsten voor je samen (discover weekly en 6 verschillende discover daily) gebaseerd op de nummers waar je naar luistert. Nieuwe muziek ontdekken gaat echt razendsnel zo.
En dat allemaal voor €10 per maand inderdaad. Ik vind het echt dubbel en dwars waard! Enige nadeel van spotify is dat een aantal artiesten niet willen dat hun muziek gestreamd wordt. Ik ben het nog niet tegen gekomen, maar dat is wel iets om in je achterhoofd te houden. Maar die artiesten zal je op geen enkele streamingservice vinden. Dus dan toch maar CDtjes kopen voor die artiest :j

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 13:45

Tot nu toe Spotify...klinkt goed!
Ben benieuwd naar de IMusic gebruikers, aangezien ik zelf ook een Apple heb :j

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:57

Cer schreef:
Tot nu toe Spotify...klinkt goed!
Ben benieuwd naar de IMusic gebruikers, aangezien ik zelf ook een Apple heb :j


Ik werk ook uitsluitend op Apple, maar Spotify werkt daar vlekkeloos, ook op m'n iPhone (die ik dan zelfs kan gebruiken als afstandsbediening voor de muziek via de iMac).

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:30

Het maakt Spotify echt niks uit of die nou op een Android of iOS, of een Windows of OSX geinstalleerd wordt hoor :+

Ik heb ook Spotify, zat jaren terug een keer gratis bij m'n telefoon abonnement en hij is blijven hangen :D Vind het heerlijk, kan echt niet meer zonder. Heb een aantal offline playlists die ik dan veel gebruik in de trein enzo. Vind de genre playlists ook erg fijn, de coffeetable jazz is echt mijn favoriet _O-

Wat ik dus ook fijn aan Spotify vind, is dat als je bijvoorbeeld ingelogd bent op je telefoon en computer, dat je je telefoon als een soort afstandsbediening kan gebruiken als je muziek op je computer luistert. Dan zet ik een muziekje aan op m'n iMac, ga ergens anders zitten schilderen en kan met m'n telefoon andere nummers opzetten, shuffle aan of uit, geluid harder of zachter.. Zo ideaal +:)+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:49

Warboel schreef:
Het maakt Spotify echt niks uit of die nou op een Android of iOS, of een Windows of OSX geinstalleerd wordt hoor :+

Ik heb ook Spotify, zat jaren terug een keer gratis bij m'n telefoon abonnement en hij is blijven hangen :D Vind het heerlijk, kan echt niet meer zonder. Heb een aantal offline playlists die ik dan veel gebruik in de trein enzo. Vind de genre playlists ook erg fijn, de coffeetable jazz is echt mijn favoriet _O-

Wat ik dus ook fijn aan Spotify vind, is dat als je bijvoorbeeld ingelogd bent op je telefoon en computer, dat je je telefoon als een soort afstandsbediening kan gebruiken als je muziek op je computer luistert. Dan zet ik een muziekje aan op m'n iMac, ga ergens anders zitten schilderen en kan met m'n telefoon andere nummers opzetten, shuffle aan of uit, geluid harder of zachter.. Zo ideaal +:)+

Als mijn vriend muziek aan het luisteren is kan ik ook lekker barbie girl ertussen gooien :j wordt altijd erg gewaardeerd... not :+

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:52

_O- dat doe ik nooit O:) O:)

Anoniem

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:50

Beetje een ouder topic, maar als iMusic gebruiker wou ik me toch even melden :)) Ik heb altijd Spotify gehad en dat werkt inderdaad vlekkeloos over alle platforms. Had er echt nooit problemen mee. Echter gebeurde het steeds vaker dat met name hiphop artiesten hun muziek niet meer (gelijk) uitbrachten op Spotify en wel op iMusic. Na een proefabonnement van 3 maanden was ik om. Vind de interface esthetisch gezien een stuk mooier (dat is lang niet voor iedereen belangrijk maar voor mij zeker wel een factor) en het aanbod is minstens even groot, al dan niet groter. Heel veel verschil maakt het denk ik niet, het is echt persoonlijke voorkeur. Een andere rede waarom ik bij iMusic zit is omdat ik daar met studentenkorting via Unidays maar 5 euro per maand betaal.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:05

Ik heb ook spotify via KPN, Naja mijn moeder heeft dat en ik heb het spotify account geclaimd :')
Ik heb een abbo van tmobile en daar val spotify onder data vrije muziek dus totaal geen verbuik aan internet meer. Niet dat het uit had gemaakt met mijn 20g internet abbo.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:11

Ik heb spotify maar dat is gratis voor mij omdat ik alles in 1 heb van kpn.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:39

Leuke tip voor als je minder mainstream muziek leuk vind -
hype machine (hypem.com).
Ik ben al jaren fan - al is het de laatste jaren gegroeid en ietsje commercieler geworden - het is nu geloof ik van Spotify. Maar het is nog steeds gratis!
Waarom ben ik fan? Met de site kun je muziek luisteren zonder iets te downloaden, het is legaal, je krijgt geen spam op je mailadres als je inlogt, en het belangrijkste: Het is een hele fijne manier om nieuwe of minder bekende muziek te ontdekken, want de nummers zijn gedeeld door mensen met muziek blogs (liefhebbers). Je kunt zelfs kiezen per muziekgenre, en het als radio gebruiken - of een artiest intypen. Nee, niet alles kun je vinden maar ik vind dit eigenlijk fijner dan Spotify want daar hoor je vooral de populaire muziek.
Benieuwd wat jullie ervan vinden :-)

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:41

Ik heb Tunein, alle muziek die je maar wilt! (streaming radio)

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:51

Gebruikt iemand Deezer?
Kan ik goedkoop aan mijn abo toevoegen, maar ken het soort muziek niet.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:54

Dammie schreef:
Gebruikt iemand Deezer?
Kan ik goedkoop aan mijn abo toevoegen, maar ken het soort muziek niet.


Ik had deezer, maar vind het aanbod op spotify toch echt beter. Op deezer staat oudere muziek en vernieuwt weinig. En ik vind spotify ook gebruiksvriendelijker, deezer is echt een wirwar van menu's. Spotify is helder en duidelijk en makkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:56

Ik gebruik zowel Spotify als Apple Music (zo heet het op de laptop). Ik gebruik de gratis Spotify versie, maar betaald Apple Music. Als ik Spotify Premium zou hebben, denk ik dat ik niet zo veel verschil zou merken. Grotendeels hetzelfde aanbod in muziek (misschien dat Apple wat meer heeft) en dezelfde opzet.