Gedeelde online agenda

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Grit

Gedeelde online agenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 12:38

Wie heeft er ervaring met een gedeelde online agenda?

Graag met een eenvoudige opzet. Gekoppeld aan een app hoeft ook niet perse.
Het gaat erom dat iedereen dingen in de agenda kan zetten en er ook een mogelijkheid is om er een notitie bij te zetten.

Belangrijk is dat als er iets in wordt gezet/aangepast, iedereen hier automatisch via email een melding van krijgt.

Meer toeters en bellen zijn niet nodig.

Er zijn er genoeg te vinden, maar zijn pas echt te ontdekken door eerst een account aan te maken. Ik heb er nu een bij Fello aangemaakt, maar ik krijg hiervan geen berichten binnen. Dus ik oriƫnteer mij nog even verder.

Ailill

Re: Gedeelde online agenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:40

Dat kan toch gewoon d.m.v. een document/agenda waar iedereen in kan en die dan op de drive zetten?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 12:41

Geen idee, dat klinkt voor mij al ver van mijn bed :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:44

Echt? Hebben jullie individueel wel een agenda? Via Outlook? Dan kun je die aan elkaar linken of toestemming verlenen tot inzage/aanpassing.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:46

Gewoon die van google?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:49

veerledec schreef:
Gewoon die van google?
Dat bedoel ik, gedeelde agenda maken en op de drive zetten.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:57

Is dat hetzelfde dan gewoon google calendar? Die hoef je niet op drive te zetten, dat is al online.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 13:08

Ik heb niets digitaal, hangt een kalender aan de muur :D
Dus hoe logisch het voor jou is om het even op de drive te zetten, dat is het niet voor iedereen. En dan ben ik niet eens de grootste digibeet van het groepje.

Ik zal google calendar eens bekijken.

Fello werkt op zich wel gemakkelijk, ik kan gewoon mailadressen toevoegen en ze hoeven alleen de uitnodiging te accepteren om in de agenda te kunnen. Ik mis daar alleen de berichtgeving dat er iets is gebeurd, dat zie je pas als je de site opent.

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:11

Mijn vriend en ik hebben deze app. Wij zijn er erg tevreden over.

We kunnen allebij dingen toevoegen,aanpassen en verwijderen. Is voor meerdere personen.

Afbeelding

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:15

Je hebt beide een mail adres nodig, dit kan hotmail zijn, maar ook gmail, ik vind zelf gmail heel fijn werken.

Laten we even uitgaan van Gmail: op http://www.calendar.google.com log je in met je mailadres van Gmail, je maakt een nieuwe agenda aan, en deelt deze agenda met het mailadres van de ander. Zo kan je beide bij de agenda, en als je iets wijzigt kan een ander dat zien. In de instellingen kan je ook aangeven wanneer er een melding moet komen, bij een nieuwe afspraak, wijzigingen, annuleringen of reacties op afspraken.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 13:24

We zijn niet op zoek naar een app Elias.

Bedankt Rena, niet iedereen heeft gmail en zullen er ook geen apart mailadres voor aan willen maken.
De meldingsoptie is inderdaad wel wat ik bedoel :j

Voor ons betreft het een "mantelzorg" kalender. Dus bijvoorbeeld mijn broer in Amerika moet er ook gemakkelijk gebruik van kunnen maken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:46

veerledec schreef:
Is dat hetzelfde dan gewoon google calendar? Die hoef je niet op drive te zetten, dat is al online.
Geen idee, bij ons gekoppeld aan Outlook.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie