Indesign, losse visitekaartjes snel op 1 pagina zetten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Indesign, losse visitekaartjes snel op 1 pagina zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 22:48

Hoihoi,

ik heb een berg prijskaartjes met de maat van visitekaartjes die elk op een eigen pagina staan (met de maat van het visitekaartje). Nou wil ik ze allemaal op A-4 pagina's zetten om af te laten drukken. Hoe kan ik dat snel doen?

Thanks!

Minoes

Re: Indesign, losse visitekaartjes snel op 1 pagina zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:21

Via word sjablonen?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 23:22

Nee, het is gemaakt met indesign en ik wil het ook in indesign op een A4 zetten. Nu zit het nog op losse visitekaartjes formaat. Als ik naar de drukker ga drukt het dus 1 visitekaartje per pagina, dat is wat zonde.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:26

Oh sorry dat programma ken ik niet! Succes!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 01:52

Een drukker drukt echt niet 1 kaartje op 1 a4tje hoor, ze passen zelf weet ik hoe veel bestanden in op een raster of plaat en drukken daarmee de bestanden op grote vellen. Daarna worden ze op maat gesneden. In principe hoef je ze dus niet allemaal in a4tjes te zetten. Overigens word er in drukkerijen meestal niet gewerkt met de A reeks. Vraag voor de zekerheid eens naar de aanleverspecificaties van de drukker. Die vertelt je welke grootte ze prefereren en welk bestandsformaat. Meestal is dat pdf.

Als je zelf wil gaan printen en toch alles op a4 wil; maak in indesign een bestand aan met grootte A4 (met een een marge van 3 tot 5 milimeter, de gemiddelde huis-tuin-en-keuken-printer print niet het hele a4tje) open alle bestanden van de kaartjes, groepeer de lagen onder een herkenbare naam (per bestand) en kopieer en plak de hele groep naar het A4 bestand. Een beetje passen en meten (de hele 'groep' selecteren in het lagenvenster, en dan verplaatsen. En let op de marges!) en voíla :)
Uitleg is misschien niet helemaal duidelijk, als je meer uitleg nodig hebt mag je me altijd pben :)
Succes!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 06:58

Of je zet ze allemaal in 1 PDF document en je geeft in je printer setup aan hoeveel pagina's je op 1 A4tje wil printen :j
Zoiets zal de drukker ook doen, die gaat ze echt niet allemaal los uitprinten hoor. En als die dat wel van plan is zou ik een andere drukker zoeken :+

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 11:20

Thanks sorry, het staat allemaal al in 1 document maar op verschillende pagina's en ik moet het laten afdrukken bij een repro. Kopieëren en plakken is inderdaad een optie maar ik hoopte eigenlijk dat er een snellere manier was. Dan wel inderdaad bij afdrukinstellingen in pdf dan wel met het programma indesign zelf.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:43

Ik zou de kaartjes in aparte pdf bestanden opslaan en importeren in een nieuw indesign document op A4 formaat. Dat is de beste manier, en gaat heel snel en je hoeft niet bang te zijn dat je bepaalde lagen vergeet of er vormen buiten de kaartjes uitsteken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:58

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 12:07

Ohh thanks alot!!