Wiko

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Wiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-17 20:26

Hallo bokkers,

Hebben jullie ervaring met het Franse merken Wiko? Ik vind het lastig om via Google iets te vinden :P Ik zoek een nieuwe telefoon, de vorige heeft mijn stage niet overleefd...

Ik doe er niet heel veel me, beetje appen, spelletjes spelen en kwijt maken :P


deksel

Berichten: 3775
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:28

Ik heb er een gehad, wat een onding. De Wiko Rainbow Jam of zo, dacht ik. Na een tijdje echt supersupersupersloom (vergelijkbaar met een Nokia), batterij snel leeg, geheugen vol, slechte camera...

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:36

Ideale prijs, kwaliteit verhouding! de allergoedkoopste zijn een beetje aan de slome kant. Maar als je net er boven pakt, dan heb je een ideale telefoon. Ik heb er al 3 gehad, ze kunnen heel veel hebben. Alleen als er een auto overheen rijd is het niet zo handig! :P in de wiko rainbow jam zit ook gorilla glas (tenminste in de mijne) zelfs nadat er een paard op ging staan in het zand deed hij het nog!

Nu heb ik tijdelijk een Sony, maar ga daarna weer naar de wiko! Mijn telefoons gaan maar een jaar mee, door de paarden en veel klem zitten.. De wiko s hebben het, het langst overleefd.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 25-04-17 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Wiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-17 20:38

Ik wil kijken voor de Freddy :P Ik wordt gek van telefoons, software gedoe enzo....

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:42

Voor mij geen Wiko meer.
Die van mij heeft het twee jaar uitgehouden en toen was de aansluiting van de kabel kapot.
Werd snel een stuk trager dan in het begin en de batterij stelde op het einde niks meer voor.

Nu heb ik een Oneplus3. Wat een droom!

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:44

Ik heb een Wiko gehad, hield het er nog geen half jaar mee vol. :n Het geheugen was als half vol toen ik hem opstartte, en later kon ik er zelfs helemaal niks meer mee want het geheugen zat vol! (Er zat een 32Gb kaart in maar dat mocht niet baten)
Toen heb ik hem aan mijn zus verkocht en nu loopt zij erover te schelden. :))

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:47

Ik vind het hele leuke foons, 2 gehad waarvan 1 het redelijk snel opgaf (half jaar ofzo) en de 2e geen problemen mee gehad.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:55

Welke Wiko? De goedkoopste Wiko's zijn niet veel soeps (net als elke andere goedkope smartphone van bijvoorbeeld samsung). Ga je voor iets duurder (lees 150+ euro) dan zijn ze prima voor wat jij ermee wil!

Voor een telefoon die een beetje okeblijft komende tijd raad ik aan om minstens 2gb Ram geheugen te hebben en minstens 16gb INTERNE opslag.

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Wiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:59

Ik zou eens kijken naar de A of J serie van Samsung. Heb verschillende mensen in mijn kring die er eentje uit een van die twee lijnen hebben en daar tevreden mee zijn.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 13:42

Ik gebruik nu een Samsung J, maar wat een onding :P

Ik wil dan gaan voor een Wiko Freddy ofzo, rond de 90 euro (?). Kan dus beter voor een duurdere gaan?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Wiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:49

ik had de wik lenny, als je veel spelletjes wil spelen, niet doen! Hij is gigantisch traag en het geheugen zit al bij 1 app downloaded vol (had er wel een extra geheugenkaart in maar heel veel dingen krijg je daar niet op? )
Gebruik je de telefoon alleen voor een beetje bellen en appen dan is die prima, ziet er mooi uit, goeie batterij en niet snel stuk te krijgen.

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:53

Kijk eens voor een Honor 5C, valt in de zelfde categorie als de wiko, maar naar mijn mening een stuk beter, Heb zelf de 5X en het is de beste telefoon die ik ooit heb gehad.

https://www.androidplanet.nl/honor/5c/

Soms is 't beater iest moeis te verleeze Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad {heilige anthonius rowwen heze}

GC naam Angrywolf 8

Skessa_
Berichten: 10600
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:54

Ik had een Wiko Birdy, prima ding! Helaas alleen kapot gevallen -O-

Muronia

Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:56

Ik heb nu sinds anderhalf jaar een Wiko telefoon. Tweedehands gekocht (ik geef nooit veel geld uit aan telefoons) en hij bevalt me heel prima! Hij kan goed tegen een stootje, batterij gaat redelijk lang mee en ik kan er alles op wat ik zou willen doen. Oké tig apps passen er niet op, maar ik wissel ze gewoon naar gelieven een beetje af en zo gaat het prima. Hij is ook best snel. Welk type het precies is weet ik niet, hij heeft 4G en is fel gekleurd. Als hij het opgeeft dan ga ik opnieuw voor een Wiko denk ik.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Tara_13

Berichten: 748
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Wiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:06

Ik heb de Wiko Lenny 3 en voor de prijs ben ik er erg tevreden over. Hij werkt prima, is wel wat trager dan bijvoorbeeld een samsung s5, maar die is ook 5 keer zo duur.
Er staan al aardig wat apps op en hij geeft nog geen melding dat hij vol is. Ik verwacht er geen 2 jaar mee te doen...

mijn goud rinkelt niet, mijn goud staat in de wei en hinnikt zacht naar mij...

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Kasanova's Dream ♡ 17-06-2015 - ☆ 28-08-2015

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Wiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:03

Ik heb er eentje van een vergelijkbaar merk, de Wiley Fox Spark. Wilde ook een niet te dure telefoon en Wiko stond ook op mijn vergelijkingslijstje. Met de Spark ben ik heel erg tevreden, fijn toestel en zijn geld zeker waard (ik had een iphone 5, dus was geen budgettoestel gewend)

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Wiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 20:37

Ook het googlen waard, bedankt :D

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:53

Mijn vriend heeft een wiko Ufeel en ik een wiko Fever. De mijne is het oudst (sorry, geen idee hoe oud,ik vermoed een jaar) en tot nu toe ben ik er heel tevreden over.hij is snel genoeg voor mij, geen probleem met geheugen, bereikbaarheid of eender wat. Hiervoor had ik een samsung waarbij ik de helft van de tijd niet bereikbaar was en niet kon bellen/smsen. Dat onding kostte evenveel als de wiko, maar ik ben veel tevredener over mijn wiko.
Mijn vriend is ook tevreden over zijn wiko, hiervoor had hij een zogenaamd 'onverwoestbare' samsung. De prul was na een week al kapot en had ook veel te weinig geheugen.

Een eigen huis....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Dennis, Fenn, IASCrawler, nafkedemi, nicolailover, Theseus, xxCYNNxx, xXutopiaXx en 81 bezoekers