Mail blijft in postvak uit maar verzend wel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Mail blijft in postvak uit maar verzend wel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 10:48

HELP!!
Ik word er gek van, ik heb een aantal mails waarvan ik de bevestiging heb gekregen dat ze ontvangen zijn door de geadresseerde maar ze blijven in mijn postvak uit staan.
Om de zoveel tijd verzend de PC ze kennelijk opnieuw want de geadresseerde belde me net dat hij 5 mails ietwat overdreven vond :oo

Ik gebruik outlook express maar dat ging tot nu toe al jaren goed.

Is er iemand die enig idee heeft hoe ik de betreffende mails verwijderd krijg? Ik ben niet zo'n computergenie dus als het in jip en janneke taal kan heel graag.

Rex_Rolfo

Re: Mail blijft in postvak uit maar verzend wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:55

Links in je scherm heb je "postvak IN", "concepten" en ook "postvak UIT". Klik eens op postvak uit, waarschijnlijk staan daar nog de mails die al verzonden zijn. Verwijder die en als het goed is krijgt de ontvanger die nu niet voor de 6e keer.

Heb je dit bij meerdere ontvangers of bij één persoon?

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:58

Hier ook een bekend probleem.
Ik heb t idee als ik afsluit terwijl de mail nog niet verzonden is dat hij blijft hangen.

Om hem weg te halen moet je verzenden annuleren en dan kun je de mail verwijderen.

Zo heb ik iemand eens 100 mailtjes gestuurd

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 11:10

Rex_Rolfo schreef:
Links in je scherm heb je "postvak IN", "concepten" en ook "postvak UIT". Klik eens op postvak uit, waarschijnlijk staan daar nog de mails die al verzonden zijn. Verwijder die en als het goed is krijgt de ontvanger die nu niet voor de 6e keer.

Heb je dit bij meerdere ontvangers of bij één persoon?

Dat lukt dus niet, het verwijderen ....
Het zijn vnl. 2 mails naar 1 persoon, maar nu ook een testmail die ik naar mijzelf heb gestuurd.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 11:11

saden schreef:
Hier ook een bekend probleem.
Ik heb t idee als ik afsluit terwijl de mail nog niet verzonden is dat hij blijft hangen.

Om hem weg te halen moet je verzenden annuleren en dan kun je de mail verwijderen.

Zo heb ik iemand eens 100 mailtjes gestuurd

Ik kan het verzenden niet annuleren?

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:15

Ik weet ook even zo niet waar je dat kunt doen

Toch wel
Bij de map verzenden ontvangen staat alles annuleren.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:24

eva1969 schreef:
saden schreef:

Ik kan het verzenden niet annuleren?

Even wat losse gedachten:

- gebruik je nog Outlook Express of ben je ook (al dan niet gedwongen) overgestapt op Windows Live Mail en noem je het uit gewoonte nog OE?
- probeer eens shift+delete
- als je op de knop "verzenden en ontvangen" klikt (of op F5) terwijl het programma bezig is met verzenden krijg je de details te zien. Dan kun je verzenden annuleren. In WLM althans, ben al weer tijd geleden overgegaan van OE naar WLM.

eva1969 schreef:
Het zijn vnl. 2 mails naar 1 persoon, maar nu ook een testmail die ik naar mijzelf heb gestuurd.

Zijn er in de tussentijd ook mails geweest die probleemloos maar 1x verzonden werden en dus uit je Postvak UIT naar Verzonden items gingen? Zo ja, is er een overeenkomst in mailadres tussen de ontvanger waar het dubbel gaat en je eigen adres?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 11:30

Bedankt Rex_Rolfo voor het meedenken.
Ik gebruik inderdaad nog steeds outlook express.
Inmiddels, ik denk dan maar de aanhouder wint, heb ik ze toch kunnen verwijderen ook al had ik het al eerder een keer of 30 geprobeerd....
Nou maar hopen dat het niet nog een keer voorkomt.