Welke wasmachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 12:56

Hoi allemaal!

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kom niet veel wijzer.

Ik ben op zoek naar een nieuwe wasmachine omdat mijn exquisit van 5 jaar oud me afgelopen week in de steek heeft gelaten -O-
De bobine is kapot à 175 euro. En omdat het een B-merk is adviseerde de monteur die hem heeft nagekeken een nieuwe te kopen (alhoewel ik dit zelf ook al bedacht had :') )

Hoe zijn de Miele's van tegenwoordig? Zijn die nog net zo degelijk als 30 jaar terug? Mijn moeder heeft een 30 jaar oude perfect werkende Miele, slechts één reparatie gehad omdat hij lang opgeslagen heeft gestaan en er een gaatje in het rubber was gekomen.

Ik neig momenteel naar Samsung omdat ik daar ook een wasdroger van heb en deze ontzettend goed bevalt. Het design spreekt me aan.

Ik zoek vooral een zuinige (!!), Stille wasmachine met en vulgewicht van maximaal 8 kg. Dit omdat ik nu alleen ben maar wel genoeg was er in wil kunnen doen voor de toekomst.

Restindicatie is fijn, uitstelbare tijd etc.
Heb niet perse een add Wash nodig.

Ik heb niet perse een budget, maar als er een wasmachine kan komen voor 500 euro heb ik dit liever dan een van 1500. :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:02

Mijn vorige wasmachine was een Candy... helemaal geen duur merk maar die is meer dan 25 jaar meegegaan!

Toen we een nieuwe gingen kopen werd ons al verteld dat nieuwe machines niet zo lang meer meegaan.

Ik heb 2 jaar geleden een Bosch gekocht, die bevalt wel goed. Hij is zeker stil en er kan veel in. Je kan allerlei spaarstanden aanzetten.

Deze was ruim 600 euro.

Memuska

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:30

Ik lees mee, ik ben ook toe aan een nieuwe.
Ik heb nu Whirlpool en dat is de grootste rommel OOIT. Idem voor de droogkast en de afwasmachine trouwens. Ook een tip hé ;-)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:34

Hier ook een whirlpool. :x
Wat een vreselijk apparaat. Mijn man heeft hem gekocht en durft nooit meer zonder mijn goedvinden zo'n ding te kopen. brrrrrr

Hiervoor een Bosch. Zeer fijne machine. Volgende is dus waarschijnlijk een Bosch of een Miele.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 11-04-17 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:41

Ik heb nu een Bosch, nog niet zo heel lang dus kwa duur en kwaaltjes kan ik niet veel zeggen maar voor wassen zeker tevreden.
Ik ben kwaliteitsgewijs ook enorm fan van Miele. Denk toch dat die nog altijd bij de betere horen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:43

Ik heb een LG Turbowash, heb 'm nog niet zo superlang maar tot nu toe vind ik 'm heel fijn! Hij is redelijk stil, zuinig en er zitten veel programma's op (je kan ook extra programma's downloaden). Ben er heel tevreden over!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:43

Je moet ook gewoon een beetje geluk hebben. Ik heb meer dan 15 jaar een indesit gehad die alleen eruit is gegaan omdat ik me heb laten over halen om met wasbollen te gaan wassen. En dat ging er in en nooit meer er uit. Indesit schijnt niet zo geweldig te zijn, maar hij bleef het dus netjes doen.

Nu staat er siemens (7 kilo, 1600 toeren) en die doet het nu ook al ruim 10 jaar. Deze heb ik uitgezocht na heel lang prijs en kwaliteit wikken en wegen. Dat was een goede beslissing, want sinds ik (daarna) lid ben geworden van de consumentenbond zie ik steevast nieuwe versies hiervan in de top 5 terug.
Laatst bijgewerkt door Taucha op 11-04-17 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:44

Hier een Siemens een jaar oud nu. Prijsklasse zo rond de 600.
Erg stil, geen gewiebel niet te duur. Kort, middel, lang programma.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:46

Ik heb ook een Whirlpool. Ding is nu zo'n 10 jaar oud en werkt nog perfect.
Voor apparaten als wasmachines kijk ik meestal op kieskeurig, daar vind je ook goede reviews.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:47

Wij hadden een Whirlpool en echt, NOOIT MEER. Wat een ellendig ding was dat. Luidruchtig, om de haverklap storingen en lekkage, pomp verstopt, noem maar op.

Nu een Samsung, geen Smart of Addwash, wel ecobubble (dus zuinig). Ik gebruik nooit de super eco stand, maar de normale stand is ook al heel zuinig. Er hoeft ook maar heel weinig waspoeder in voor een goed resultaat!
Het is ongeveer deze:
http://www.bcc.nl/huishouden/wasmachine/wasmachine/samsung-ecobubble-wasmachine-wf80f5e5p4w-en(70656)?channel_code=544&s2m_product_id=000000000000070656&utm_source=google-shopping&dfw_tracker=8176-000000000000070656&gclid=CMzTotK3nNMCFcgy0wodccsEaA

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:49

Morganlefay schreef:
Hier een Siemens een jaar oud nu. Prijsklasse zo rond de 600.
Erg stil, geen gewiebel niet te duur. Kort, middel, lang programma.

Wij zijn na een zanussi die na 7 jaar kapot ging overgegaan op een siemens en ik vind hem top.
Grote was trommel en geeft aan hoeveel je nog kan laden en hoeveel wasmiddel erin moet.super zuinig en stil daar waar me zanussi bijna de trap af kwam is deze nog nooit verschoven.

Ik was heel veel met jonge kinderen dus dat zuinige scheelt enorm en ik had er een houtje van om achteraf gezien teveel wasmiddel te gebruiken en dat heeft deze machine me afgeleerd dus ben ook daar een stuk goedkoper mee uit :o

Ik zeg dus ook siemens met boven genoemde

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:53

ik heb een zanussi, die was niet te duur, had niet zo'n groot budget destijds. Vind het echt een super fijne wasmachine, veel programma's, ook een 30@30 programma, 30 minuten op 30 graden, dan ben je echt nog een keer door je wasjes heen. Enige nadeel is dat dit een korter model is, hij is dus niet zo diep en ik weet niet of dat lastig gaat worden mocht ik er ooit een droger op willen zetten. Maar zanussi heb je ook in normaal formaat.

Hij is superstil, ik hoor hem niet als ik in bed lig, en het washok zit tegenover de slaapkamer. Ook staat hij stil op zijn plek.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:57

Wij wouden ook voor een Miele gaan, maar vind ze zo akelig duur dat we toch voor de AEG zijn gegaan. Volgens mij zijn die ongeveer hetzelfde als een Miele, alleen een lagere prijsklasse. Wij zijn dan wel voor een iets duurdere versie gegaan, zodat je geen 'chinese' (t)rommel hebt, dit werd ons ook min of meer afgeraden om te kopen. Mijn ouders hebben er vroeger 1 gehad die ook 20 jaar mee is gegaan.
Wij hebben hem nu twee jaar, maar nog niet wat mee gehad. Was ook niet best haha.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:04

Wij hebben sinds oktober een Siemens... Goede investering tot nu toe... grote trommel (9 kg even uit het hoofd)... automatische wasmiddel en verzachter toevoer... waardoor we echt minder was middel verbruiken... \

En door de grote trommel wasssen we veel minder... Waterverbruik past ie ook aan op het gewicht van het wasgoed...

Heel veel programma keuze... wordt ook aangeven bij elk programma hoe het energie verbruik is... de machine kan ook op pauze tijdens een programma als je er nog wat bij wilt doen...

Wij kregen ook 10 jaar garantie op de machine... met een extra dat je overal echt garantie op kreeg... dat is wel lekker natuurlijk...

Al moet ik zeggen dat ik hier voor een indesit machientje had... ik zeg machientje omdat deze maar een 5 kg inhoud had... deze heeft 10-11 jaar gedraaid... en dat was een veel goedkopere Wel minder luxe qua programma's en mogelijkheden en ben meer tevreden over deze siemens... maar hij voldeed... En de indesit condens droger die ik destijds tegelijk kocht... die doet het nog steeds... :-)...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:08

Ik ben aan mijn 2e Miele, de eerste was een 2e handsje van 200 euro en 20 jaar oud.

Ook dat 2e handsje 5 jaar gehad en de nieuwe Miele nu 2 jaar.
Hoop dat deze ook 20 jaar mee gaat.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:20

Ik heb een Bosch maxx van nu bijna 11 jaar oud.
Heb nog nooit wat raars ermee gehad.
Volgens mij destijds om en nabij de 500 euro voor betaald.
Mocht deze kapot gaan dan denk ik dat het weer een bosch wordt maar dan met een grotere trommel.
Heb nu 6 kg dacht ik.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 14:34

Davina1402 schreef:
Wij hebben sinds oktober een Siemens... Goede investering tot nu toe... grote trommel (9 kg even uit het hoofd)... automatische wasmiddel en verzachter toevoer... waardoor we echt minder was middel verbruiken... \

En door de grote trommel wasssen we veel minder... Waterverbruik past ie ook aan op het gewicht van het wasgoed...

Heel veel programma keuze... wordt ook aangeven bij elk programma hoe het energie verbruik is... de machine kan ook op pauze tijdens een programma als je er nog wat bij wilt doen...

Wij kregen ook 10 jaar garantie op de machine... met een extra dat je overal echt garantie op kreeg... dat is wel lekker natuurlijk...

Al moet ik zeggen dat ik hier voor een indesit machientje had... ik zeg machientje omdat deze maar een 5 kg inhoud had... deze heeft 10-11 jaar gedraaid... en dat was een veel goedkopere Wel minder luxe qua programma's en mogelijkheden en ben meer tevreden over deze siemens... maar hij voldeed... En de indesit condens droger die ik destijds tegelijk kocht... die doet het nog steeds... :-)...

De mijne kostte destijds 263 euro en geeft inderdaad ook resttijd aan, verbruikt etc.

Kun je wel alle soorten wasmiddel gebruiken bij zo'n automatisch doseringssysteem? Ik gebruik nu voor een volle trommel van 6 of een half dopje vloeibare wasmiddel en vind het wel prettig om bij mijn eigen middelen te blijven, ik vind niet ieder wasmiddel/wasverzachter lekker ruiken :o

Ik ben eerlijk gezegd niet van plan voor een whirlpool of een B-merk te gaan. Dit omdat het een hele hoop Geldstress meegeeft :') en ik de komende 10 tot 20 jaar goed wil zitten met mijn machine :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:40

Ondertussen anderhalf jaar eigenaar van onze Samsung. Ook goed laten informeren naar meerdere machines. En dit was gewoon een hele goede/beter dan de rest

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:45

Ik heb een samsung wasmachine en droger. Bevallen allebei heel prima. Ik vind het een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:03

Hier ook een samsung eco bubble. Nu 4 jaar oud en een 7kg.

Maar toch al diverse reparaties aan moeten laten uitvoeren. Valt mij eigenlijk een beetje tegen. Ik ben wel tevreden over de resultaten van de was (schoon) en het geluid/verbruik. Hij is enorm zuinig, daar heb ik hem ook op uitgezocht.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:11

De wasmachine van mijn ouders is ook stukgegaan en hebben aantal weken geleden een nieuwe gekocht. Zij waren in een zaak, waar mijn moeder vertelde dat ze er enorm van baalde dat die machine na 4 jaar al stuk was. De verkoper vertelde dat de wasmachines tegenwoordig niet lang meer meegaan en dat een wasmachine een bepaald aantal wasbeurten aan kan. Ze hebben speciale apparaatjes waarmee ze het aantal wasbeurten mee uit kunnen lezen en vaak zijn de machines er dan al flink overheen. Dat is misschien ook wel even een dingetje om te weten, voordat je bijwijze van de duurste uitkiest.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 15:14

Bedankt voor de tip PrizTwir, echter ben ik alleen en was hooguit twee wassen per week :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:25

ik heb 5 jaar geleden in de aanbieding een Zanussi droger en wasmachine gekocht. Beide doen het nog helemaal perfect, nooit wat mee gehad. (was samen 500,-) enige nadeel vind ik nu dat hij niet zoveel programma's heeft, dus daar zal ik in toekomst wel beter naar kijken. Verder is hij redelijk stil en staat hij heel stabiel :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:27

Ik heb al een goede zeven jaar een AEG, zes kilo.
Heeft het altijd prima gedaan en ondanks dat ik huiverig was voor de verhuis afgelopen weekend, heeft ie gister netjes twee wasjes gedaan.
Ben erg blij met mijn machine en hoop dat ie nog lang mee gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:56

PrizTwir schreef:
De wasmachine van mijn ouders is ook stukgegaan en hebben aantal weken geleden een nieuwe gekocht. Zij waren in een zaak, waar mijn moeder vertelde dat ze er enorm van baalde dat die machine na 4 jaar al stuk was. De verkoper vertelde dat de wasmachines tegenwoordig niet lang meer meegaan en dat een wasmachine een bepaald aantal wasbeurten aan kan. Ze hebben speciale apparaatjes waarmee ze het aantal wasbeurten mee uit kunnen lezen en vaak zijn de machines er dan al flink overheen. Dat is misschien ook wel even een dingetje om te weten, voordat je bijwijze van de duurste uitkiest.

klopt dat heet nu de Consumptie maatschappij. }>