Camera gezocht voor paard bekijken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Camera gezocht voor paard bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 17:28

Onze merrie is 9 augustus uitgerekend en nu willen we graag een camera in haar stal hebben waarmee we haar dan in de gaten kunnen houden mbv laptop of telefoon (app)

Nu is het zo dat daar in de schuur geen router oid is en er dus geen kabels getrokken kunnen worden zoals ik overal lees.

Wat is de beste oplossing? Weet iemand een camera die wel gewoon zonder WiFi gebruikt kan worden? Ik ga in de caravan slapen echt vlak naast haar stal. Ongeveer 500 meter hiervan staat het woonhuis van de stal die hebben wel WiFi. Maar een kabel trekken hier heen is geen optie (dan moet het door de melk stal en dergelijke)

Ik hoor graag jullie ervaringen en welke camera's etc.

Bedankt alvast

kusvoorjou

Re: Camera gezocht voor paard bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 17:49

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:00

Ik volg!!!! Echt naar precies hetzelfde opzoek!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:02

Zonder internet aansluiting, zonder wifi. Dan ben je dus eigenlijk op zoek naar een telefooncamera. Die zodra jij belt beeld geeft.

Dan ben je dus op zoek naar zoiets;
https://www.onlinecamerashop.nl/nl/sim- ... en-4g.html

ik weet niet of er al goedkopere versies zijn, het is vrij nieuw.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 18:09

Opzich mag het wel zo zijn dat het apparaat draadloos is met internet maar niet perse met kabels aangesloten moet worden op de router. Ik heb zelf gewoon 4g daar dus wel internet.

Zat nog te denken misschien is een webcam ook wel goed genoeg? Alleen wel 1 met infrarood. zit al een beetje te neuzen maar kan nog niet echt wat vinden

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:22

Ik heb mijn merrie bekeken via de Alfred camera app. Ik heb een gratis Lebara kaartje aangevraagd, 20 euro Data gekocht (6 GB!) en dan mobiel met die app in de stal gehangen. Ik heb uiteindelijk 60 euro Data gekocht, maar had nog 11 GB over, Dus met 20 euro/6GB kun je echt een hele poos kijken! :j (Ik heb 2 weken gewaakt, waarvan op het eind nonstop kijken)

En is het op, kun je via de site via ideal nieuwe kopen, staat er dan direct op.

Volgend jaar ga ik het weer zo doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:36

Klinkt handig die app

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 18:56

Daphne met wat voor camera is dat precies. Hoe maak je verbinding

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:16

Een oude mobiel met camera + flits met android is genoeg! :) Je zet de app op de mobiel, dan moet je kiezen of die mobiel de camera of kijker word en daarna inloggen op een gmail account.
Op je andere mobiel moet je dan dezelfde app zetten en kiezen voor kijker, daarna inloggen op hetzelfde gmail account en dan werkt het. Heel simpel! :)

Afbeelding
Afbeelding
Beeld ziet er minder uit door screenshot, was gewoon prima. En je kunt via de app dus ook nachtzicht gebruiken. Ik deed dan wel het lampje van de flits aan, dan was het heel goed te zien.

Oh, je kunt ook kijken via een laptop. Daarvoor heb je Alfred.computer, inloggen via gmail en je kunt kijken. Met geluid ook nog.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:16

Daphne__ schreef:
Ik heb mijn merrie bekeken via de Alfred camera app. Ik heb een gratis Lebara kaartje aangevraagd, 20 euro Data gekocht (6 GB!) en dan mobiel met die app in de stal gehangen. Ik heb uiteindelijk 60 euro Data gekocht, maar had nog 11 GB over, Dus met 20 euro/6GB kun je echt een hele poos kijken! :j (Ik heb 2 weken gewaakt, waarvan op het eind nonstop kijken)

En is het op, kun je via de site via ideal nieuwe kopen, staat er dan direct op.

Volgend jaar ga ik het weer zo doen!

Dit klinkt ideaal.

Ik neem dus een oude telefoon, en koop daar een nieuwe simkaart voor? En kan daar dan een soort 'prepaid' internet op? En moet je dan 3G of 4G inkopen?

En wanneer gebruikt hij data dan? Alleen als je inlogt? Of de hele dag door?
En kan je dat via je eigen telefoon regelen (waar je dus mee waakt), of moet je in de stal aan en uit zetten?

En is het erg als de telefoon van de camera een android is en de telefoon waar ik op wil ontvangen een iPhone?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:31

Ja klopt! Op http://www.lebara.nl kun je een gratis prepaid kaartje aanvragen, die heb je binnen een week. Als je dan via de site gaat naar; Shop en dan 3G databundels.

Hij gebruikt alleen data als je kijkt :j Als je de app op de ''kijk-telefoon'' opent, dan staat daar een vakje van de camera, als je daar op klikt krijg je beeld en begint hij data te gebruiken. Klik je de app gewoon weer weg, dan stopt hij. Je kunt alles op afstand bedienen, het lampje aandoen, nachtzicht, foto maken, filmpje maken. Als je bij Lebara een account aanmaakt kun je ook gewoon zien hoeveel data je nog hebt.

Volgens mij maakt het niet uit als de ene een android is en de andere Iphone! Opzich staan de mobiels niet echt met elkaar in verbinding, het gaat via gmail. Als je via alfred.computer inlogt via het gmail account, dan zie je het beeld ook gewoon.
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 19-04-17 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:34

Briljant!
Dank voor je antwoord, heb mijn oude telefoon nog even uitgeleend, maar die ga ik terugvorderen, zodat ik in juni mijn merrie mooi in de gaten kan houden.
Ze was de vorige keer al zo ongeveer klaar met bevallen toen het singelalarm nog eens af ging, dus ik wilde dit jaar ook een camera erbij (ik weet dan wel zeker dat het die nacht gaat gebeuren, maar niet hoe laat, en ieder half uur kijken kan, maar dan doet ze het er nog net tussen).
En heb daar geen wifi en voor een kabel is het veel te ver, dus dit klinkt ideaal.
Dank!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:14

Als de stroom in de stal vanaf hetzelfde "adres" komt als de router kun je ook een power adapter gebruiken om internet door te trekken. Zo doen wij dat ook, hebben daar weer een ip camera op draaien.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:25

Interessant. Hoe heb jij de telefoon opgehangen in de stal? En hoe heb je dat met opladen van de telefoon gedaan?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 22:20

Neonlight schreef:
Als de stroom in de stal vanaf hetzelfde "adres" komt als de router kun je ook een power adapter gebruiken om internet door te trekken. Zo doen wij dat ook, hebben daar weer een ip camera op draaien.

Maar dat wordt wel lastig denk ik. Het huis staat vast aan een grote koeien stal, en daar achter is gewoon nog bedrijf en daar achter de schuur met haar stal.. ongeveer 600 meter uit elkaar. Dus om vanaf daar de adapter dan te regelen met de router word nog lastig denk ik.. want er zitten zoveel muren, schuren, bosjes tussen etc

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:30

Wanneer jij gewoon wifi hebt op stal kun je de camera van de Aldi nog overwegen. Voor nog geen €50 heb ik er al 3 jaar erg veel plezier van. Je kunt hem via een app of gewoon de website overal bekijken. Beeld is mooi scherp en je kunt hem 380* draaien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PS; Neonlight en ik hebben dezelfde camera, ik heb hem destijds op haar advies gekocht :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:40

Dat er muren tussen zitten maakt niet uit, signaal gaat vanaf de adapter van de router naar de adapter op dtal via het electriciteitsnet en creëert daar een nieuw signaal.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:38

Nogmaals super bedankt voor de tip Daphne!
*\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:41

Suffie,
Kan je zo' n kaartje van Lebara in die Aldi camera doén?
Ik heb het kaartje al besteld, en heb wel een oude telefoon liggen, maar heb die telefoon eigenlijk zelf nodig.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:59

GJ9 schreef:
Nogmaals super bedankt voor de tip Daphne!
*\o/* *\o/* *\o/*
[ [url=m/8T1aRo.png]Afbeelding[/url] ]

Ah super dat je er wat aan hebt! *\o/*

Ikkeniet; Zo te zien is die van de Aldi een Wifi camera. Om er een simkaartje in te kunnen doen moet je dan een 3G Camera hebben. Die zijn wel redelijk prijzig over het algemeen, ook in gebruik.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:01

Aldi camera is inderdaad een ip camera en daar kan geen kaartje in.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 00:11

ikkeniet schreef:
Suffie,
Kan je zo' n kaartje van Lebara in die Aldi camera doén?
Ik heb het kaartje al besteld, en heb wel een oude telefoon liggen, maar heb die telefoon eigenlijk zelf nodig.

Op Mp staan zat oude Android telefoons denk ik? Al heb je iets met een barst voor 2 tientjes..
Ik ben er heel blij mee.

Heb trouwens eenstatiefje met flexibele pootjes die je overal omheen kan buigen, van de action. 2,5 euro 8-)

En 6GB voor 20 euro. In 30 dagen kan je 200mb per dag gebruiken. Dat haal je makkelijk.

Goedkope oplossing dus!