Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:05

Deezer? Zeg maar DISASTER! Ik ga mee met Lau!

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:08

Nou, dat wordt dus geen Deezer voor mij :)
Bedankt.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:12

Ik gebruik al jaren Spotify en dat bevalt uitstekend. Ik betaal €15 per maand voor een gezins abonnement. Daarvan gebruik ik een account, mijn man gebruikt er een, weer een ander is gekoppeld aan een Raspberry Pi die als Spotify server in de woonkamer dient en de rest heb ik aan familieleden gegeven. Het grootste voordeel van Spotify Premium vind ik dat de kwaliteit van de muziek een stuk beter is en het gemis aan reclame is ook fijn.
Ik hoop stiekem dat ze ooit nog eens FLAC gaan introduceren, daarvoor zou ik best iets meer willen betalen.

Apple Music vind ik niks en Deezer is een ramp.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:17

Ik heb de gratis versie van Deezer geprobeerd, vond het echt 3 keer niks :=

Ben nu aan het overwegen om over te stappen van Spotify Premium naar Spotify Premium Student. Nadeel is alleen dat ik niet met PayPal kan betalen, terwijl dat wel bij de normale Spotify Premium kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 01:09

Destination schreef:
Ben nu aan het overwegen om over te stappen van Spotify Premium naar Spotify Premium Student. Nadeel is alleen dat ik niet met PayPal kan betalen, terwijl dat wel bij de normale Spotify Premium kan.


Dat is echt een naaistreek -O- scheelt 50% maar de enige reden dat ik nu de volle mep betaal is omdat ik geen creditcard heb. Scheelt toch even €60 per jaar!

Cer

Berichten: 30179
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 07:43

Emmaa_ schreef:
Beetje een ouder topic, maar als iMusic gebruiker wou ik me toch even melden :)) Ik heb altijd Spotify gehad en dat werkt inderdaad vlekkeloos over alle platforms. Had er echt nooit problemen mee. Echter gebeurde het steeds vaker dat met name hiphop artiesten hun muziek niet meer (gelijk) uitbrachten op Spotify en wel op iMusic. Na een proefabonnement van 3 maanden was ik om. Vind de interface esthetisch gezien een stuk mooier (dat is lang niet voor iedereen belangrijk maar voor mij zeker wel een factor) en het aanbod is minstens even groot, al dan niet groter. Heel veel verschil maakt het denk ik niet, het is echt persoonlijke voorkeur. Een andere rede waarom ik bij iMusic zit is omdat ik daar met studentenkorting via Unidays maar 5 euro per maand betaal.


Waar zou het aan liggen dat IMusic meer aanbod lijkt te hebben dan Spotify? Dat laatste lijkt mij een groter platform...

Overigens, ik heb er geen verstand van, als je de hele dag streamt, kost dat MB's toch? Of kan je IMusic dan ook offline beschikbaar hebben (playlists oid ?)

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Muziek streaming / Spotify / IMusic enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:02

Ik heb ook spotify :)
Sinds kort kan ik hem met de TV streamen (SmartTV) :D En die heeft goede boxen :D
Meestal pak ik sochtends en playlist en hang ik hem daarmee aan de aux kabel in de auto.
En veel gedownloade lijsten als ik de lijst toch niet leuk vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:16

Cer schreef:
Emmaa_ schreef:
Beetje een ouder topic, maar als iMusic gebruiker wou ik me toch even melden :)) Ik heb altijd Spotify gehad en dat werkt inderdaad vlekkeloos over alle platforms. Had er echt nooit problemen mee. Echter gebeurde het steeds vaker dat met name hiphop artiesten hun muziek niet meer (gelijk) uitbrachten op Spotify en wel op iMusic. Na een proefabonnement van 3 maanden was ik om. Vind de interface esthetisch gezien een stuk mooier (dat is lang niet voor iedereen belangrijk maar voor mij zeker wel een factor) en het aanbod is minstens even groot, al dan niet groter. Heel veel verschil maakt het denk ik niet, het is echt persoonlijke voorkeur. Een andere rede waarom ik bij iMusic zit is omdat ik daar met studentenkorting via Unidays maar 5 euro per maand betaal.


Waar zou het aan liggen dat IMusic meer aanbod lijkt te hebben dan Spotify? Dat laatste lijkt mij een groter platform...

Overigens, ik heb er geen verstand van, als je de hele dag streamt, kost dat MB's toch? Of kan je IMusic dan ook offline beschikbaar hebben (playlists oid ?)

Je kan bij allebei playlists offline beschikbaar maken. Ik weet niet waar het verschil ligt, misschien betalen ze bij iMusic meer of vinden bepaalde artiesten het een exclusiever gevoel geven. Het aanbod is trouwens echt niet per se groter (dat durf ik niet te zeggen) maar er zijn een aantal artiesten die ik graag luister die hun muziek eerder op Apple Music aanbieden dan op Spotify.