Help! Mieren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Help! Mieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 18:35

Ieder jaar is het weer zo ver... mieren in huis.

Vanochtend vond ik weer een gaatje waardoor ze naar binnen komen. Het krioelt van de beesten. Dat ze in de tuin zitten... prima... Maar niet in huis!

Het gaatje waardoor ze.dit.jaar naar binnen komen heb ik nu mierenpoeder liggen, binnenkomen doen ze niet meer. Maar hoe kom ik van de rest af? Winkels zijn dicht dus een beetje op zoek naar huis tuin en keuken oplossingen.

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:38

Halve citroenen leggen waar ze kruipen. Maar die moet je natuurlijk maar net in huis hebben, anders bij de buren gaan vragen ... :P
Of doekjes gedrenkt in azijn helpt misschien ook.

soesie

Re: Help! Mieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:59

Kaneel strooien of bakpoeder. En als het even kan- het poeder strooien aan de buitenkant van het huis, waar ze naar binnen gaan. Maar op je vensterbank werkt het ook prima...

FlokiFjola

Re: Help! Mieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:03

Wasmiddel!!! Wij hadden hier ook erg veel last van maar wasmiddel poeder langs de kier tussen muur en aanrecht waar ze vandaan kwamen hielp echt fantastisch!

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:05

Bij mij kwamen ze weer....op zaterdag.
Vorig jaar oktober krioelde het in de kruipruimte ( dat moet wel met zo'n naam....)

Was op tijd en heb nu een spuitfles waarmee ik ook in kieren zelf kan spuiten, heb busje met poeder voor kruipruimte.
In het begin gooide ik meestal kokend water, is ook best wel effectief een tijdje.

Eigenlijk moet je het nest vinden ( ik heb het nog niet gevonden ) en dan met zo'n korreltjesbus, vlak voor zonsondergang eromheen strooien, als ze het allemaal mee naar huis nemen, is het kennelijk zo gedaan met ze.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:06

Ik zag ze ook vandaag in ons huis...

Je hebt ook van die doosjes waar mieren op af gaan, ik weet niet precies meer hoe het heet sorry :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:11

Om de mieren die je nu binnen hebt te vangen: een mierenlokdoosje.
Maar dat wordt dan pas morgen, vandaag zijn de winkels vast niet open.
Kun je mieren niet vangen zoals wespen? Met iets zelfgemaakts waar ze wel in kunnen, maar niet meer uit komen?