Tips voor het verkopen van je auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Tips voor het verkopen van je auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 12:09

Ik sta op het punt om mijn citroen C3 te koop te zetten. Ik zie er ontzettend tegenop, want ik heb geen zin in dat gezeur om de prijs. Ik zie nu al van die handelaren aan de deur komen die dan vooraf een mooie prijs afspreken en dan aan de deur ineens "dit is niet goed en dat is niet goed" en ineens nog maar de helft willen betalen.

Ik ga de auto verkopen omdat ik voor mijn nieuwe werk een lease auto krijg. Ik rijd inmiddels in een huurauto van de zaak en de lease auto is besteld nu de proeftijd ook echt om is en ik vast in dienst ben. En dus kan de auto nu echt de deur uit. Komende week gaat de auto grondig gereinigd worden van binnen door een reinigingsbedrijf, zodat de auto er van binnen weer helemaal als nieuw uit komt te zien.

Ik heb ook goed onderzoek gedaan naar de prijs en ondanks een kras/deukje rechts achter denk ik dat ik er toch nog zo'n 2800 - 3000 voor moet kunnen krijgen.

(Citroen C3, 2003, 1.4 benzine motor, 85.000 op de teller, distributieriem vervangen bij 55.000. Altijd zonder problemen door APK gekomen. Airco, cruise control, elektrische ramen voor, elektrische buitenspiegels, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, reservewiel).

Maar ik kan wel wat advies gebruiken over wat wel en niet handig is voor de verkoop. Vooral voor wat betreft prijsonderhandelingen, maar ook wat als de kopers een proefrit willen maken? Met name dat laatste ben ik huiverig voor. Ik durf zelf ook niet goed mee, maar durf ze ook niet zomaar mijn auto mee te geven. En wat als ze schade rijden tijdens de proefrit, mijn auto is enkel WA verzekerd.

8nnemiek

Re: Tips voor het verkopen van je auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:15

Bij de verkoop van mijn auto is mijn vader gewoon mee gereden met de kopers, op de achterbank, en kon daar nog het een en ander vertellen over de auto.
Ik had zelf gewoon echt een minimum prijs in gedachten, en ben daar ook nooit onder gegaan met onderhandelen. Gewoon duidelijk zeggen. Men zegt altijd dat auto's meestal verkocht worden voor zo'n 10% minder dan waarvoor ze te koop staan, dat is vrij normaal. Wil je helemaal geen gedoe met handelen, zet de auto dan net wat goedkoper dan vergelijkbare auto's op internet en zet er duidelijk bij "vaste prijs".

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:32

Ik vind het ook niet prettig hoor, auto verkopen. Vooral inderdaad de mensen aan de deur die dan ookal is de prijs eigenlijk al afgesproken, dan toch minder willen betalen.

Ik zal dit jaar onze Opel Vectra uit 2003 moeten verkopen ivm gezinsuitbreiding en ik laat dat door een klant doen die een garage heeft. Hij zal de verkoop doen en zal dan 20% van de vraagprijs krijgen. Geen gedoe, geen gezeur en hij regelt het. Ideaal.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:40

En zoiets als, ik wil van mijn auto af.nl
Dat kun je misschien overwegen als je niet al de rompslomp en de onzekerheid wil.
Misschien krijg je wat minder terug dan gewenst, maar minder gedoe.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:44

Ik heb laatst mijn auto verkocht via www.ikwilvanmijnautoaf.nl Dat is de particuliere kant van de site van dealerdirect. Ik moet zeggen, het is mij erg goed bevallen, maar mijn auto had wel de nodige mankementjes. Die heb ik netjes vermeld, aangegeven welke prijs ik er nog voor wou hebben en binnen een dag had ik bericht dat ze iemand hadden die hem voor dat bedrag wou kopen. Zij regelen alles, ik hoefde alleen de auto nog maar weg te brengen (treinkaartje voor de terugweg krijg je ook nog vergoed).

Ik weet niet hoe goed het werkt als je echt nog een goede prijs voor een goede auto wilt hebben, of dat ze dan te laag gaan zitten. Maar het is gratis, als je niet het bedrag krijgt dat je hebben wilt zeg je gewoon dat je het niet doet en kan je hem altijd op marktplaats zetten. Proberen kan altijd, maar oh, wat was dit makkelijk mijn auto verkopen!

Edit: er zijn ook andere, soortgelijke sites, maar daar hoorde ik minder goede dingen over.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 12:49

Ik had daar van de week mijn gegevens al ingevuld bij een andere site en die boden me 1600 euro. Dat ga ik dus écht niet doen. Al zou ik het bij ikwilvanmijnautoaf eventueel ook nog kunnen proberen.