App voor buitenrijden (ivm noodsituaties)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienKiss

App voor buitenrijden (ivm noodsituaties)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 09:11

Ik ben op zoek naar een app (Android) waarbij ik snel alarmdiensten of vrienden kan waarschuwen in noodsituaties als ik op een buitenrit ben. Ook is het handig als zij kunnen zien waar ik ben (of ik nog wel beweeg) als ik te lang weg blijf. Ik heb over Saferider gelezen, maar de recensies waren wisselend. Iemand tips voor mij?

Cheminee

Re: App voor buitenrijden (ivm noodsituaties)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:34

Safe rider de betaalde versie en dat moet de gene die de melding ontvangt ook hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:40

Ik heb op mijn galaxy A3 een noodknopfunctie. Je drukt 2x kort na elkaar op een toets en de contactpersoon krijgt een smsje met je locatie. Je gps/locatiebepaler moet dus wel aan staan en je moet bij bewustzijn zijn.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:42

Ik verplaats dit topic naar Huis, tuin en techniek.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:59

Wij gebruiken de app ' zoek vrienden'. Daarbij zit ook een functie ' waarschuw vrienden. De app is enorm nauwkeurig qua locatie. Ik kan zien of mijn stalgenootje bij de a of de c is als ze in de rijbak rijdt.
Daarnaast gebruiken we Endomondo om de routes te volgen.

Allebei de apps zijn gratis.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 18:32

@sakvis. Dank voor de tip! Ik ben de app aan het installeren. Kan het het kloppen dat de genodigden (mijn vrienden) dan altijd kunnen zien waar ik ben? En mijn echtgenoot heeft een iPhone en kan de app niet vinden. Kan het kloppen dat deze alleen voor Android is?

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 18:34

En oh ja. Kan ik dan ook altijd zien waar zij zijn? Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dat wil, bijvoorbeeld mij pon pensionhouder, terwijl hij wel belangrijk is voor mij als contactpersoon...

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:46

Klopt, iedereen kan dan zien waar je bent. Anderen moeten wel die app installeren op hun telefoon en 'vrienden' met je worden. Je kan wel altijd uitzetten dat ze je niet kunnen zoeken.
Wellicht is een routetracker zoals Endomondo dan handiger in jouw situatie. Dan moeten anderen endomondo-vriendjes met je worden en dan kunnen ze je route volgen. Maar, dan kunnen ze je alleen volgen als je een route aan het rijden bent. Niet als je gewoon de supermarkt in gaat. Dat laatste is dus wel mogelijk met de zoek vrienden app.

De zoek vrienden app moet ook in de App-store te vinden zijn. Ik ken 3 mensen met een Iphone (5/5s) die allemaal deze app hebben.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:54

Er bestaat een heel makkelijk, kort telefoonnummer voor noodgevallen: 112. En gelukkig hebben alle smartphones tegenwoordig GPS dus ze zouden je ook nog moeten kunnen vinden :Y)