Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
iirrssjjee schreef:Ik zou denk ik voor jezelf een middenklassertje nemen die een aanhanger mag trekken.
Deze zijn nog goed betaalbaar en vaak nog leuk door te verkopen als je over een tijdje een grote wil die ook n trailer kan trekken.
Wij hebben n opel astra. Is verdomde ruim (zeker als je ook nog eens een station neemt) en kan ook nog 1300 kg trekken, dus genoeg balen hooi/stro indien nodig. Doordat ze niet heel zwaar zijn, is de wegenbelasting ook nog betaalbaar!
.
Ik vind het trouwens geen overbodige luxe als je zelf paarden aan huis hebt.
Jester_ schreef:Ik zou een leuke kleine middenklasser nemen a: opel corsa, peogot 207/208, renault clio etc. Dit zijn leuke zuinige en niet zulke dure autotjes, die vaak een aanhangertje van 7/800 kilo sowieso mogen trekken. Aanhangertje a 2/300 kilo heb je nog bijna 500 kilo voor hooi en baaltjes
robert45 schreef:Grote wagens hebben ook bijkomende hoge kosten. Ik heb nu na 110.000km de remmen laten vervangen en 4 nieuwe banden. Dat is ook gelijk de grootste uitgave aan de auto geweest. Een keer per jaar een beurt is voldoende.
. Het voelt als een enorme luxe, ook omdat zo'n SUV op een andere manier dan mijn ouwe Volvo zo groot aanvoelt. En een hoop meer luxe handige opties dan mijn 26-jarige Volvo. Maar (zoals in de reclame): am I worth it? Yes!FatCat schreef:stefje schreef:Het niet van een ander afhankelijk willen zijn en de woorden van met name Fatcat gaven wel de doorslag.
YAY leuk om de horen dat ik af en toe nuttig kan zijn![]()
Bedankt voor de update. Ik vind dat altijd leuk. Van de meeste hoor je niets meer.